emilie123 Skrevet 12. januar 2022 #41 Skrevet 12. januar 2022 Hottentått skrev (På 10.1.2022 den 22.18): Enig. Jeg liker egentlig sånne programmer, men syns det blir for dumt at man skal trene til man går i bakken og spise så strikt. Akkurat som det er den eneste måten å komme i form/ned i vekt på. Er samme på hvert eneste slankeprogram; minimaaaaalt med vanlig mat og ekstreme treningsøkter. Skulle så gjerne likt å sett en litt mer gjennomførbar måte å gjøre det på. Helt enig. De snakker om livsstils endring, men med denne matplanen så er det dømt til å mislykkes. En må ha mat som en kan spise sammen med familien. 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #42 Skrevet 12. januar 2022 sicario skrev (6 minutter siden): Jeg veier ganske nøyaktig 100kg. mitt minimum inntak av proteiner er 160g. Det er vanskelig å få i seg 160g proteiner uten å samtidig få i seg veldig mye kalorier. Dyrt blir det også, fordi det blir jævlig mye egg og kylling. Nei ingen trenger proteinshake, men du verden for et fantastisk supplement for de som faktisk ønsker å bevare eller helst øke muskelmasse. Du trenger ikke så mye protein! https://forskning.no/mat-menneskekroppen-sport/10-myter-om-proteiner--del-1/797193 Anonymkode: f97e9...1e7 5
sicario Skrevet 12. januar 2022 #43 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Du trenger ikke så mye protein! https://forskning.no/mat-menneskekroppen-sport/10-myter-om-proteiner--del-1/797193 Anonymkode: f97e9...1e7 «Trenger» kommer jo an på det. Man trenger ikke så mye for å leve. For at jeg skal fortsette å øke muskelmassen min ved all styrketreningen så trenger jeg det. Syntes wasim zahid viser det balansert og fint i denne. 1
vinterskog Skrevet 12. januar 2022 #44 Skrevet 12. januar 2022 sicario skrev (32 minutter siden): «Trenger» kommer jo an på det. Man trenger ikke så mye for å leve. For at jeg skal fortsette å øke muskelmassen min ved all styrketreningen så trenger jeg det. Syntes wasim zahid viser det balansert og fint i denne. Notere han sier at proteinintak på LEAN BODY MASS - ikke totale vekten inkl overskuddsfett. 7
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #45 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du kan steke noen egg i smør, der har du både protein og fett. Samt ha kyllingsalat med egg til lunsj (mer proteiner). Dette er varige og sunne, rene greier. Ingen trenger proteinshake og en stor skje nøttesmør rett i munnen. Folka som er med i programmet er småbarnsforeldre som faktisk har et liv. De skal være forbilder for barna mtp kosthold. De er ikke dumme bolere som bare er opptatt av kropp og størst mulig muskler. De ønsker en sunn og sterk kropp, og gode vaner for livet. Programmet kunne vært like bra og «spektakulært» om deltakerene gjorde dette ordentlig. Anonymkode: 8083e...0c6 Hvorfor er du så opphengt i at de putter peanøttsmør "rett i munnen"?? Alt jeg spiser putter jeg rett i munnen! Det er sånn man får mat i seg Anonymkode: 5f517...d3d 16
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #46 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hvorfor er du så opphengt i at de putter peanøttsmør "rett i munnen"?? Alt jeg spiser putter jeg rett i munnen! Det er sånn man får mat i seg Anonymkode: 5f517...d3d 😂 Anonymkode: 40019...58a 4
MizzVic Skrevet 12. januar 2022 #47 Skrevet 12. januar 2022 Forstår ikke denne motviljen mot peanøttsmør rett i munn (hvor ellers skulle du dytta det 😆), og proteinshake. Det er mye verre ting disse har putta rett i munn som har gitt dem den latterlige dårlige formen de er i nå. De fleste mennesker putter faktisk latterlig mye dårlig i munn, spesielt de "som har ett liv med barn" osv Nå er det faktisk slik at programlederen ser ut som han gjør nettopp pga valgene han tar, og utøverne det samme... Den evige "det er ikke suuuunt, man skal være som man eeer, og ingen ting skal være ekstreeeemt", ER ekstremt da en så utrolig stor del av befolkningen er ekstremt overvektige 10 kg overvekt er veldig mye. Men dette normaliseres, og folk reagerer mer på en skje peanøttsmør. Er det rart vi blir tjukkere og tjukkere og latere og latere, om alt skal inn i den slappe komfort-sona hele tiden? 11
Gjest Hottentått Skrevet 12. januar 2022 #48 Skrevet 12. januar 2022 emilie123 skrev (4 timer siden): Helt enig. De snakker om livsstils endring, men med denne matplanen så er det dømt til å mislykkes. En må ha mat som en kan spise sammen med familien. Ja absolutt! Dette er ikke veien til et positivt og sunt forhold til mat og trening🙈
Gjest Hottentått Skrevet 12. januar 2022 #49 Skrevet 12. januar 2022 MizzVic skrev (8 minutter siden): Forstår ikke denne motviljen mot peanøttsmør rett i munn (hvor ellers skulle du dytta det 😆), og proteinshake. Det er mye verre ting disse har putta rett i munn som har gitt dem den latterlige dårlige formen de er i nå. De fleste mennesker putter faktisk latterlig mye dårlig i munn, spesielt de "som har ett liv med barn" osv Nå er det faktisk slik at programlederen ser ut som han gjør nettopp pga valgene han tar, og utøverne det samme... Den evige "det er ikke suuuunt, man skal være som man eeer, og ingen ting skal være ekstreeeemt", ER ekstremt da en så utrolig stor del av befolkningen er ekstremt overvektige 10 kg overvekt er veldig mye. Men dette normaliseres, og folk reagerer mer på en skje peanøttsmør. Er det rart vi blir tjukkere og tjukkere og latere og latere, om alt skal inn i den slappe komfort-sona hele tiden? Hæ? Er det det folk reagerer på? Slik jeg ser det sier samtlige i denne tråden at det er supert at man får et spark bak til å gå ned i vekt og bli sprekere. Det er MÅTEN det blir gjort som kritiseres. Dette kunne de gjort på en mye mer motiverende måte. Og ikke minst med et bedre utgangspunkt til å fortsette etter de 16 ukene.
MizzVic Skrevet 12. januar 2022 #50 Skrevet 12. januar 2022 Hottentått skrev (1 time siden): Hæ? Er det det folk reagerer på? Slik jeg ser det sier samtlige i denne tråden at det er supert at man får et spark bak til å gå ned i vekt og bli sprekere. Det er MÅTEN det blir gjort som kritiseres. Dette kunne de gjort på en mye mer motiverende måte. Og ikke minst med et bedre utgangspunkt til å fortsette etter de 16 ukene. Det er voksne folk. Det er grenser for hvor mye motivasjon du skal trenge. Hardkjør for å komme på rett vei, så må du rett og slett bare holde deg selv i nakken etter det. 2
Gjest Albbas Skrevet 12. januar 2022 #51 Skrevet 12. januar 2022 En sakte omstillinger til en sunnere livsstil hadde jo vært gørr kjedelig å se på. Dessuten hadde de fleste ramlet av det også. 🤷♀️ Jeg syns programmet var litt kjedelig jeg.
Gjest loveli Skrevet 12. januar 2022 #52 Skrevet 12. januar 2022 MizzVic skrev (På 11.1.2022 den 14.23): Mye sixpack på de som er motstander av proteinshake, og tilhenger av sausete wraps her eller? Det er vanskelig å få i seg nok protein, og det er raskt og enkelt å lage seg en proteinshake, enn å hive i seg noe fort og gæli. Som ofte er det problemet folk har. De lager ikke fancy salater, de hiver i seg noe dumt fordi sulten tar de. (Peanøttsmøret er for fettet. Du trenger fett, og du blir mindre fysen av det.) De færreste klarer denne raske snuprosessen, og de færreste har viljestyrken til treneren deres. Men det blir ikke TV om de skal gå litt tur og gå ned 1 kg i mnd... Hva med egg? Jeg ville heller spist egg enn å helle i meg en shake.
MizzVic Skrevet 12. januar 2022 #53 Skrevet 12. januar 2022 loveli skrev (1 minutt siden): Hva med egg? Jeg ville heller spist egg enn å helle i meg en shake. Men ikke alle liker spise hele egg, og en shake er lett å blande og drikke i bilen etter trening f eks. I dette programmet skal det også være en ekstrem start for størst mulig resultat på kortest mulig tid. 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #54 Skrevet 12. januar 2022 Albbas skrev (9 minutter siden): En sakte omstillinger til en sunnere livsstil hadde jo vært gørr kjedelig å se på. Dessuten hadde de fleste ramlet av det også. 🤷♀️ Jeg syns programmet var litt kjedelig jeg. Det er jo akkurat det. Dette er ikke folkeopplysning, det er underholdning. Ingen gidder å se på at overvektige kjendiser går en tur og kutter litt ned på hurtigmaten og godis, folk vil se skikkelig hardkjør og kjappe resultater. De aller fleste klarer å skille realitet og reality-tv på den måten. At det kan være triggende for de som har vært spiseforstyrret kan jeg forstå, men man er ikke tvunget til å se på. Anonymkode: 2a89b...ea3 5
Gjest loveli Skrevet 12. januar 2022 #55 Skrevet 12. januar 2022 (endret) MizzVic skrev (9 minutter siden): Men ikke alle liker spise hele egg, og en shake er lett å blande og drikke i bilen etter trening f eks. I dette programmet skal det også være en ekstrem start for størst mulig resultat på kortest mulig tid. Jeg hater shakes, så er vel derfor jeg heller ville spist egg. Da jeg trente spiste jeg 5-6egg om dagen, enten rå eller tilberedt. Kunne man byttet ut en shake med en skive 100%grovt brød med makrell i tomat f.eks? Og ja, dette er et TV-program, men de sa ikke så mye om at valgene som er tatt er tatt fordi de lager programmet. De kalte det livsstilsendring og det er vel få med en aktiv og sunn livsstil som drikker to shakes istedenfor vanlig mat? De som trener hard styrke, ja, men vanlige folk med vanlig aktivitetsnivå? Tipper det er lettere å leve livet med å spise vanlig mat sammen med familien sin enn å spise en spiseskje peanøttsmør når alle andre spiser vanlig middag. Den sunneste dama jeg kjenner spiser ikke pulver eller slikt, men veldig mye planter, fisk, kylling/kalkun, bønner/linser og litt rødt kjøtt. Hun trener ekstremt mye kondisjon og styrke og er i norgestoppen. Hun spiser middag med familien sin og på hytteturer spiser hun vanlig frokost sammen med oss dødelige. F.eks. rundstykker med skinke og ost og grønt på. Men jeg skjønner jo at de skal lage TV, jeg tror bare at de burde være tydeligere på at kostholdet var for programmets skyld og ikke en livsstilsendring, for jeg tror mange som ser på vil misforstå og derfor ikke bruke programmet som inspirasjon. Men så var det kanskje heller ikke hensikten til programmet heller da... 🤣 Bare synd, for jeg tror det hadde vært gøy med et slikt program som folk kunne hente inspirasjon fra og kanskje følge hjemme uke for uke. Endret 12. januar 2022 av loveli
MizzVic Skrevet 12. januar 2022 #56 Skrevet 12. januar 2022 Du opptar rå egg dårligere enn tilberedte. Nei, hvorfor bytte ut en ren proteinshake med en karbohydratbrødskive, kanskje smør, og makrell i tomat? Det er jo bare dumt om du har ett bra matopplegg ellers. Hvorfor legge til kalorier og karbs? Den sunneste dama du kjenner, trener ifølge deg ekstremt mye kondisjon. Ja det gjør ikke folk vanligvis, og hvertfall ikke deltakerne i programmet..... Hvorfor denne motviljen mot proteinshakes. Ingen spiser akkurat likt i en familie uansett. De fleste kroppsbyggere, vektløftere, hobbyutøvere osv har da barn uten problemer. Skulle man tenkt på "familievennlig" mat, burde jo ingen vært overvektige.. Fordi barna dine bør spise ren mat. Og ingen trenger pasta, behandla kjøtt, brus, øl, vin, godteri i noe form, kaker, kjeks osv 1
Mooza Skrevet 12. januar 2022 #57 Skrevet 12. januar 2022 Vi sitter og ser den første episoden nå, jeg og mannen. Det var ganske motiverende å se hvor mye bedre de så ut etter bare 14 dager. 7
Gjest Hottentått Skrevet 12. januar 2022 #58 Skrevet 12. januar 2022 MizzVic skrev (3 timer siden): Det er voksne folk. Det er grenser for hvor mye motivasjon du skal trenge. Hardkjør for å komme på rett vei, så må du rett og slett bare holde deg selv i nakken etter det. Helt enig, men tydeligvis er ikke dette gjengen som finner motivasjon selv. Da hadde de ikke vært der. Så når de først bruker ressurser på det, så kunne de jo gjort det på en litt mer fornuftig måte. Men det er jo bare min mening. Du kan gjerne mene noe annet ☺️
Mooza Skrevet 12. januar 2022 #59 Skrevet 12. januar 2022 Det hjelper jo på motivasjonen å være på tv vil jeg tro. Det er jo som når du slutter å røyke; Hvis du informerer alle rundt deg at du slutter, så er det større terskel for å begynne igjen. Har du meldt deg på et sånt program, så er det ikke bare å gi opp etter 3 uker mens hele Norge ser på. Så tenker jeg jo at det er motiverende for andre å se at de blir i bedre form. Selvsagt... 3
Gjest Albbas Skrevet 12. januar 2022 #60 Skrevet 12. januar 2022 3 hours ago, loveli said: Hva med egg? Jeg ville heller spist egg enn å helle i meg en shake. Hvis du allerede spiser en del egg har du kanskje ikke lyst på to-tre til per dag... 😶
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå