Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æsj, så bare en reklame for programmet på Facebook. Trodde det skulle være interessant, men så bare en voksen mann som satt og kastet opp utover gulvet. Ekkelt. Bestemte meg da for å ikke se på. Hvis det som skrives her stemmer, at folka spiser Shake og peanøttsmør gir det meg bare enda en grunn til å holde seg unna. Hjelpes. Man får da i seg det man trenger med vanlig mat. 

Anonymkode: 72a85...b6e

• Liker 4
Skrevet
Hottentått skrev (15 timer siden):

Enig. Jeg liker egentlig sånne programmer, men syns det blir for dumt at man skal trene til man går i bakken og spise så strikt. Akkurat som det er den eneste måten å komme i form/ned i vekt på. Er samme på hvert eneste slankeprogram; minimaaaaalt med vanlig mat og ekstreme treningsøkter. Skulle så gjerne likt å sett en litt mer gjennomførbar måte å gjøre det på. 

Enig i mye av kritikken som kommer i denne tråden, men de sier ikke at dette er den eneste måten å gå ned i vekt på. Ingen sier det. Ikke fokuserer de på vekt heller, selv om det nevnes. 
Men ja, kostholdet de skal ha er kritikkverdig, og underlig at kommer fra en ernæringsfysiolog. Samme med treningen, at de skal trene på seg skader og betennelser, og ikke får ordentlig opplæring fra start. 

Anonymkode: 407a1...122

• Liker 4
Skrevet

Mye sixpack på de som er motstander av proteinshake, og tilhenger av sausete wraps her eller?

Det er vanskelig å få i seg nok protein, og det er raskt og enkelt å lage seg en proteinshake, enn å hive i seg noe fort og gæli.

Som ofte er det problemet folk har.

De lager ikke fancy salater, de hiver i seg noe dumt fordi sulten tar de.

(Peanøttsmøret er for fettet. Du trenger fett, og du blir mindre fysen av det.)

De færreste klarer denne raske snuprosessen, og de færreste har viljestyrken til treneren deres.

Men det blir ikke TV om de skal gå litt tur og gå ned 1 kg i mnd...

• Liker 11
Skrevet

Tja...hvem skal jeg høre på for best resultat? Martin Johnsrud Sundby, eller en gjeng forumbrukere av varierende størrelse?

Jeg synes programmet er gøy! Jeg liker å se de som er med bli spreke og slanke, og litt helvete her og der er karakterbyggende. Ikke vær så krenka!

Anonymkode: 7d861...cc4

• Liker 19
Skrevet

Tviler på at dette kostholdet er noe ernæringsfysiologen ville foreslått til noen andre. Dette er nok laget kun for underholdning og at det skal være ekstremt for den «helvete» delen av programmet. 

Anonymkode: 2a89b...ea3

• Liker 7
Skrevet

De første to episodene var i hvert fall ikke noe "helvete". En frisk tur i Holmenkollen burde alle under 80 år klare, og styrketreningen hvor de fleste sluntret unna var jo ikke noe heavy. Kostholdet kunne sikkert optimaliseres og tilpasses bedre, men noen streng slankekur var det ikke. Flere falt jo av uten at treneren og veilederen gjorde noe annet enn å prøve å motivere dem videre. Langt fra Biggest Loser, i hvert fall. 

Anonymkode: 974c3...48e

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Æsj, så bare en reklame for programmet på Facebook. Trodde det skulle være interessant, men så bare en voksen mann som satt og kastet opp utover gulvet. Ekkelt. Bestemte meg da for å ikke se på. Hvis det som skrives her stemmer, at folka spiser Shake og peanøttsmør gir det meg bare enda en grunn til å holde seg unna. Hjelpes. Man får da i seg det man trenger med vanlig mat. 

Anonymkode: 72a85...b6e

Hm så ikke dette i det første programmet i hvertfall? Men jeg synes også det er teit at man skal presse seg såpass langt. Det er jo ikke sunt! 

Anonymkode: e920d...e9c

Skrevet

Synes det er inspirerende! Blir moro å se hva de klarer å gjøre ut av kvapsete kropper i løpet av fire måneder 😊

Anonymkode: 713ac...da0

• Liker 6
Gjest Hottentått
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Enig i mye av kritikken som kommer i denne tråden, men de sier ikke at dette er den eneste måten å gå ned i vekt på. Ingen sier det. Ikke fokuserer de på vekt heller, selv om det nevnes. 
Men ja, kostholdet de skal ha er kritikkverdig, og underlig at kommer fra en ernæringsfysiolog. Samme med treningen, at de skal trene på seg skader og betennelser, og ikke får ordentlig opplæring fra start. 

Anonymkode: 407a1...122

Nei de sier ikke det, men alle slankeprogrammer er det samme. Beinhard trening de ikke har lagt noe grunnlag for og minimalt med mat. Hvorfor skal det bli underholdning liksom?

Og ernæringsfysiologen jobber for VGs vektklubb hvor fokuset er LANGT fra proteinshake. Syns det er synd at konseptet er som det er bare. For det burde heller vært noe som vanlige folk kunne bli motivert og inspirert av. Her detter jo deltakerne av lasset ila de første dagene liksom. Lover ikke bra 🙈

Skrevet

Nå må folk huske på at 16 weeks of hell er et program (kosthold og trening + oppfølging) som man kan kjøpe for den nette sum av 12.500kr. Det norske programmet er basert (kopiert) av det svenske programmet «den stora helsereisen». Dette er ikke folkeopplysning, det er reality og nettopp et helvete. Folk må le litt mer, og kritisere litt mindre, synes jeg.

og igjen! Dette er et produkt, ikke folkeopplysning.

Anonymkode: 3d41a...f60

• Liker 16
Skrevet

Drittprogram.

Vi trenger flere program som viser at man er offer. At vi kan snakke om problemene og innse at det ikke er offeret som har skylden, men alt presset i samfunnet. Ufordringer bør ikke løses, men snakkes om. Du er bra nok som du er.

• Liker 1
Skrevet

Ligger dietten deres ute noe sted?

Anonymkode: a0ab4...10d

Skrevet
fotosyntesen skrev (24 minutter siden):

Drittprogram.

Vi trenger flere program som viser at man er offer. At vi kan snakke om problemene og innse at det ikke er offeret som har skylden, men alt presset i samfunnet. Ufordringer bør ikke løses, men snakkes om. Du er bra nok som du er.

Selv om formen er så dårlig at man ikke kan ta en eneste sit-up uten å krepere eller orke å gå opp en bakke så skal man bare godta at "du er bra nok som du er" og akseptere alle sykdommene den elendige formen og overvekten medfølger? Please. Alle fortjener å gjøre en innsats for egen helse. Men enig i at folk kanskje bør gjøre denne innsatsen utenfor TV-kamera. 

• Liker 14
Skrevet
MizzVic skrev (7 timer siden):

Mye sixpack på de som er motstander av proteinshake, og tilhenger av sausete wraps her eller?

Det er vanskelig å få i seg nok protein, og det er raskt og enkelt å lage seg en proteinshake, enn å hive i seg noe fort og gæli.

De færreste klarer denne raske snuprosessen, og de færreste har viljestyrken til treneren deres.

Du kan steke noen egg i smør, der har du både protein og fett. Samt ha kyllingsalat med egg til lunsj (mer proteiner). Dette er varige og sunne, rene greier. Ingen trenger proteinshake og en stor skje nøttesmør rett i munnen. Folka som er med i programmet er småbarnsforeldre som faktisk har et liv. De skal være forbilder for barna mtp kosthold. De er ikke dumme bolere som bare er opptatt av kropp og størst mulig muskler. De ønsker en sunn og sterk kropp, og gode vaner for livet. Programmet kunne vært like bra og «spektakulært» om deltakerene gjorde dette ordentlig.

Anonymkode: 8083e...0c6

• Liker 15
Skrevet
MizzVic skrev (8 timer siden):

Det er da ikke vanskelig å få i seg protein. Jeg trener hard styrke 5-6 ganger i uker,spiser helt plantebasert og bruker ikke pulver 

Anonymkode: f97e9...1e7

• Liker 4
Skrevet
MizzVic skrev (10 timer siden):

Det er en myte at folk ikke får i seg nok protein. Faktum er at folk flest får i seg mer enn nok protein, men matindustrien fant et produkt de kunne selge av det som originalt var «til overs» fra melkeproduksjon og lagde proteinpulver. Det dere betaler masse penger for er et produkt matindustrien har skapt for å slippe å betale for å kaste. Kort sagt søppel. 

Men ja, dette er jo underholdningsTV ikke opplysning så et langvarig program er nok ikke prioritert. 

Anonymkode: 2a89b...ea3

• Liker 7
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Selv om formen er så dårlig at man ikke kan ta en eneste sit-up uten å krepere eller orke å gå opp en bakke så skal man bare godta at "du er bra nok som du er" og akseptere alle sykdommene den elendige formen og overvekten medfølger? Please. Alle fortjener å gjøre en innsats for egen helse. Men enig i at folk kanskje bør gjøre denne innsatsen utenfor TV-kamera. 

Det handler ikke om "du er bra nok som du er". Det handler om å gå ned i vekt på en sunn måte . Og da mener jeg også en sunn måte psykisk. Om man piner seg med å spise unormalt lite mat, og å presse seg til å trene på en måte man hater, så hardt man spyr? Ikke rette måten å gjøre det på. 

Mye bedre å finne en måte å trene på man liker, og som man gradvis kan bli bedre i. Dietter funker ikke. Man må forandre på livsstilen, på en måte som passer en personlig.

16 uker helvete er ikke dette.

Anonymkode: 18ea8...48e

• Liker 7
Skrevet
Sessan_ skrev (På 10.1.2022 den 22.54):

Ref. min egen kommentar over, angående at man går glipp av mange andre næringsstoffer ved å velge preparat (shake) istedenfor mat. VG har en sak om programmet nå, hvor ernæringsfysiologen blir intervjuet. Der står følgende:

Problemet med å spise mye snacks og godteri er at det ofte kan ta plassen til mer næringsrik mat.

Det er litt utydelig om dette er hennes uttalelse eller om det er noe journalisten selv har lagt inn. Men det er jo hele poenget mitt over angående shakes. Og som regel et godt brukt argument fra ernæringsfysiologer. Merkelig at det i denne serien bare skal gjelde godteri og snacks og ikke mellommåltider.

Og de drikker ikke bare en shake om dagen. De drikker to! Hvorfor?!?

Lurer jeg også på. Overrasket meg at det ikke var cottage cheese eller Kesam som protein til enkelte måltid. 

Men så tenker jeg at de skulle lage en plan som var lik for alle, gjelder allergier osv. kanskje det er årsaken til shakene?

Anonymkode: fecbc...0ac

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nå må folk huske på at 16 weeks of hell er et program (kosthold og trening + oppfølging) som man kan kjøpe for den nette sum av 12.500kr. Det norske programmet er basert (kopiert) av det svenske programmet «den stora helsereisen». Dette er ikke folkeopplysning, det er reality og nettopp et helvete. Folk må le litt mer, og kritisere litt mindre, synes jeg.

og igjen! Dette er et produkt, ikke folkeopplysning.

Anonymkode: 3d41a...f60

Okey, den ser jeg. Samtidig hører jeg mange som liker slike programmer, både for å få motivasjon, få innspill, tips og råd for å bedre sin egen helse. Tenker derfor det er dumt dette kun skal være «kickstart» og ikke starten på en skikkelig livstilsendring som flere kan ta nytte av. Kan ikke tro mange hjemme har lyst å hive seg på samme diett eller blir motivert til like hard trening uten PT. Også var det dette med hva som skjer etterpå. Det får ingen ta del i. Hva spiser de etter kuren, hvordan trener de da? Tror folk hadde satt pris på et program som de kunne sammenlignet seg med og vært en del av. 

Anonymkode: fecbc...0ac

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du kan steke noen egg i smør, der har du både protein og fett. Samt ha kyllingsalat med egg til lunsj (mer proteiner). Dette er varige og sunne, rene greier. Ingen trenger proteinshake

Anonymkode: 8083e...0c6

Jeg veier ganske nøyaktig 100kg.

mitt minimum inntak av proteiner er 160g.

Det er vanskelig å få i seg 160g proteiner uten å samtidig få i seg veldig mye kalorier. Dyrt blir det også, fordi det blir jævlig mye egg og kylling.

Nei ingen trenger proteinshake, men du verden for et fantastisk supplement for de som faktisk ønsker å bevare eller helst øke muskelmasse.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...