AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #1 Skrevet 10. januar 2022 Hvis det flytter inn en ny nabo til et lite borettslag f.eks., hvem skal legge til hvem? Ny nabo eller de som bor der allerede? Og må dere synes noe positivt om en person for å legge til? Ha vennskap med de? Anonymkode: 1aaf4...73c
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #2 Skrevet 10. januar 2022 Hvorfor legge til tilfeldige naboer? Om du blir kjent med naboen, går det kanskje an å legge personen til som kontakt. Om personen også har profil på facebook, da. Anonymkode: 5968c...c15 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #3 Skrevet 10. januar 2022 I 2007, alle jeg hadde møtt. I 2012, kun nære venner. I 2021, så og si alle som spør meg sier jeg ja til. Det er jo færre personlige ting om meg der enn det står i lokalavisa. 😂 Anonymkode: 63be1...e74 9
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #4 Skrevet 10. januar 2022 Jeg legger ikke til folk jeg ikke kjenner og jeg godtar ikke forespørsler fra folk jeg ikke kjenner (bortsett fra et par slektninger). Jeg er kun på hils med naboene her og har ikke vurdert å sende venneforespørsel. Anonymkode: 02638...3b1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #5 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): I 2007, alle jeg hadde møtt. I 2012, kun nære venner. I 2021, så og si alle som spør meg sier jeg ja til. Det er jo færre personlige ting om meg der enn det står i lokalavisa. 😂 Anonymkode: 63be1...e74 SÅ sant🙈🙈😅😂 Anonymkode: ff24d...585
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #6 Skrevet 10. januar 2022 Naboer er ikke aktuelt dersom vi ikke er venner som betyr mer enn vennlig naboskap. Har en kollega der, men har satt vedkommende som begrenset. Mennesker fra et land og ev. sted jeg har en tilknytning til. Helt fint selv om jeg setter noen av disse som begrenset. Folk jeg har møtt når jeg er ute og reiser. Helt greit. Ukjente menn, not så lenge de ikke har en tilknytning til et bestemt land. Anonymkode: 86640...4fa
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #7 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvis det flytter inn en ny nabo til et lite borettslag f.eks., hvem skal legge til hvem? Ny nabo eller de som bor der allerede? Og må dere synes noe positivt om en person for å legge til? Ha vennskap med de? Anonymkode: 1aaf4...73c Det er ingen regler for hvem som legger til hvem, noen er mer desperate etter folk på vennelista enn andre. Jeg ser ikke noe poeng i å legge til en hel haug folk jeg knapt kjenner. Anonymkode: b71d8...ecb 1
FastShadesKåre Skrevet 10. januar 2022 #8 Skrevet 10. januar 2022 Merkelig problemstilling + Facebook selger data om deg til tredjeparter. Oppretta konto når det kom ut pga. sosialt press, dumt valg.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #9 Skrevet 10. januar 2022 FastShadesKåre skrev (1 minutt siden): Merkelig problemstilling + Facebook selger data om deg til tredjeparter. Oppretta konto når det kom ut pga. sosialt press, dumt valg. Hva er eksempel på tredjeparter? 🤔 Anonymkode: 1aaf4...73c
FastShadesKåre Skrevet 10. januar 2022 #10 Skrevet 10. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva er eksempel på tredjeparter? 🤔 Anonymkode: 1aaf4...73c Amazon, Apple, Microsoft, Netflix, Spotify, Yandex osv. Endret 10. januar 2022 av FastShadesKåre 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #11 Skrevet 10. januar 2022 Legger ikke til folk på fb lenger, jeg sletter dem jeg har. Vil ned til ca 50. Anonymkode: 6d23b...15e
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #12 Skrevet 10. januar 2022 Holder virkelig folk på med dette ennå ? Jeg gikk ut av Facebook for mange år siden, hele greien er jo klein og egentlig ubehagelig. Sitter man der fortsatt og bytter på profilbilde annenhver dag ,samler likes og liker absolutt alt mulig som postes? Grøss, er så glad jeg kun er i den virkelige verden , sosiale media er ødeleggende og ugreit 😑 Anonymkode: bcc72...71a
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #13 Skrevet 10. januar 2022 At jeg kjenner dem. Har ingen naboer på lista. Anonymkode: 0a2d9...424
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #14 Skrevet 10. januar 2022 Jeg er nokså restriktiv med hvem jeg legger til å Facebook. Det må være folk jeg kjenner eller folk jeg kommer til å ha mye med å gjøre i ulike sammenhenger. Hadde ikke lagt til en ny nabo med mindre jeg ble kjent med vedkommende. Anonymkode: b629f...4e4 2
Sydvesta Orkana Skrevet 10. januar 2022 #15 Skrevet 10. januar 2022 Til å begynne med hadde jeg veldi "lite nåløye" for hvilke venneforespørsler jeg aksepterte, og var ganske bestemt på at jeg skulle holde vennelista på max 100 stk. Jeg sendte ikke mange forespørsler selv- f.eks kun sent til én kollega som ba meg gjøre det. Har avventa til andre har send forespørsel til meg. Har et par begrensa-lister. Nå derimot er terskelen både for å sende og for akseptere forespørsler lavere. Dette fordi jeg ikke tenker på det som venneliste, men som ei kontaktliste. Jeg holder på å bygge opp min egen bussiness, og vil være forsiktig med å avvise folk. Får forespørsler fra mange land- sjekker profilene for åseom vihar felles kjente, har deltatt på de samme konferansene/ eventene (alt foregår jo online nå). Sender ikke forespørsel til ukjente/ halvkjente uten å sende ei direktemelding og presenterer meg + forteller hvorfor jeg har sendt forespørsel. 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #16 Skrevet 10. januar 2022 Har ingen naboer i feeden min. Derimot har jeg masse folk pga en posisjon jeg har i en organisasjon. Er litt politikk i det, så jeg har hatt lav terskel for fb-venner de siste åra. Nettverk. Kan komme til nytte en dag. Anonymkode: c6686...c8c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå