AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #1 Skrevet 10. januar 2022 Jeg prøver å gå ned i vekt, og har forstått det slik at det lurt å få i seg mye proteiner da. Jeg har ofte dårlig tid om morgenen pga. små barn og jeg starter tidlig på jobb (ikke mulighet til å spise når jeg kommer på jobb). Ofte ender jeg med ingenting eller et par knekkebrød med smøreost. Men jeg lurer på å begynne med en proteinshake (147 kca og 27 g proteiner per shake) om morgenene. Hvordan metter de kontra to knekkebrød? Greit å bare kunne hive i seg i bilen også. Det fungerer greit å ikke spise før lunch også(også knekkebrød), men merker jeg blir ekstremt sulten på ettermiddagen/kvelden når jeg ikke spiser frokost. Har en aktiv jobb i helsevesenet😊 Anonymkode: 34cfe...b3f
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #2 Skrevet 10. januar 2022 Det metter men har ofte for lite fiber. Magen kan reagere med å gjøre avføringen litt.....hard.. Anonymkode: 5a055...e92
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #3 Skrevet 11. januar 2022 Det handler om prioritering. Hva med å legge seg 20 min før og stå opp 20 min tidligere? Lag kjøleskapsgrøt kvelden før som du kan hive innpå eller shake med proteinpulver som du blander med banan&bær og finhakkede nøtter? Jeg hadde besvimt hadde jeg ikke fått i meg frokost. Anonymkode: eb9db...54d
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #4 Skrevet 11. januar 2022 Jeg spiser aldri før lunsj kl. 12 selv. Å for meg fungere det vanligvis fint. Men har begynt på noen medisiner nå som gir veldig dårlig matlyst i tillegg. Så jeg tenker prøve meg på proteinshake som enten frokost eller mellommåltid, fordi jeg trener ganske mye. Har egentlig tenkt at proteinshake er unødvendig, for man får stort sett i seg det man trenger. Men at det kan være et greit alternativ hvis man ikke får det gjennom kosten. Men trenger du ekstra proteiner når du ikke trener i tillegg? Så hvis problemet er tidsklemma hadde jeg heller gjort som anonym over, både fordi det nok er det beste for kroppen og lommeboka 🤷♀️ Anonymkode: 23601...783
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #5 Skrevet 11. januar 2022 Hvorfor må du spise frokost? Anonymkode: fc72e...4b5
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #6 Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor må du spise frokost? Anonymkode: fc72e...4b5 Noen fungerer ikke skikkelig uten frokost Anonymkode: 8e594...c08
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #7 Skrevet 11. januar 2022 Jeg spiser relativt ofte shake som måltid, men jeg pleier å hive oppi noe havegryn, frossen frukt/bær, og noe peanøttsmør eller mandelsmør Lager også shaken min i en sånn liten blender med tilhørende flaske slik at alt blir jevnt Anonymkode: a059b...066
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #8 Skrevet 11. januar 2022 Jeg spiser/drikker ofte shake til frokost, men da har jeg laget den med bær. Bruker feks mang, jordbær, blåbær osv. Så tar 150-200g bær + en scoop vaniljeproteinpulver og 1-2 dl vaniljelettmelk. Synes det metter mer med bær. Da berger jeg fram til lunch kl 11. Anonymkode: 20273...a42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå