Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble sykemeldt forrige uke og sendte mld til sjefen med info om dette. Etter en dag uten svar ringte jeg, fikk heller ikke noe svar. Sendte enda en melding igår uten svar også. What to do?? Dette er vel ekstremt uprofesjonelt å bare ignorere arbeidstaker? Vet at han er sur fordi jeg ble sykemeldt da det er mye fravær på jobben men… i tillegg svarer han når andre ansatte ringer, jeg har nemlig spurt dem. Men han kan i det minste svare? Bør jeg purre enda en gang?

Anonymkode: da249...81e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har gitt han info og nå er det sjefens ansvar. Ikke din skyld jhis han svarer ikke. Sjefen min gjør helt det samme.🙄

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ble sykemeldt forrige uke og sendte mld til sjefen med info om dette. Etter en dag uten svar ringte jeg, fikk heller ikke noe svar. Sendte enda en melding igår uten svar også. What to do?? Dette er vel ekstremt uprofesjonelt å bare ignorere arbeidstaker? Vet at han er sur fordi jeg ble sykemeldt da det er mye fravær på jobben men… i tillegg svarer han når andre ansatte ringer, jeg har nemlig spurt dem. Men han kan i det minste svare? Bør jeg purre enda en gang?

Du er syk, du må hvile. 

Anonymkode: 3b036...b76

• Liker 2
Skrevet
xaca skrev (2 minutter siden):

Du har gitt han info og nå er det sjefens ansvar. Ikke din skyld jhis han svarer ikke. Sjefen min gjør helt det samme.🙄

Ja men tingen er at som arbeidstaker er man ansvarlig for å sørge for at sjef mottar beskjed om fravær. Og mtp at jeg blir ignorert har jeg ikke engang peiling på om beskjeden er mottatt. Synes uansett det er utrolig frekt

• Liker 1
Skrevet

Man informerer ikke om sykmelding via melding. Man ringer. 

Anonymkode: ab5f0...0b7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man informerer ikke om sykmelding via melding. Man ringer. 

Anonymkode: ab5f0...0b7

Jeg har jo ringt, og har ikke fått svar. Og nei det er ikke noe krav om å ringe når man er sykemeldt. Det står ingenting om det i kontrakten eller andre steder. I tillegg var det sent på kvelden så sendte sms (var hos privatlege som har kveldsåpent) og ringte morgnen etter

• Liker 3
Skrevet

For en barnslig og uproff sjef :skratte:

Nei vettu hva.. skal han oppføre seg sånn får han ha det så godt. Du har forsøkt alle kanaler. Len deg tilbake, slapp av og konsentrer deg om å bli frisk!

Anonymkode: ea00c...08b

• Liker 6
Skrevet

Du kan sende sykemeldingen digitalt via nav, da får han den i altinn.

Skrevet
ti10 skrev (1 minutt siden):

det har jeg gjort. forventer likevel et svar om at beskjeden er mottatt

Skrevet
ti10 skrev (1 minutt siden):

Er også sjef sitt ansvar å følge opp syke ansatte så han er vel pliktet til å svare?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...