Ayesh Skrevet 10. januar 2022 #1 Skrevet 10. januar 2022 I dag når jeg gikk for å hente 3 åringen min så var de ute og lekte i snøen. Jeg tok med han inn for å bytte til hverdags sko og jakke. Når jeg tok av vinterdressen hans så ser jeg at han ikke har på fleecedress. Altså han hadde på bomulls longs og trøye fordi han ikke tåler ull. Over det hadde han vanlig tynn bukse og genser. Og over der igjen hadde han vinterdress. Men skulle ha tatt på fleece før vinterdressen. Det var tilfeldig at jeg så dette i dag.. Lurer på hvordan de kler på han når de tar han ut på morgenen da vet jeg ikke om de tar på han fleece eller ikke. Ble litt bekymret for han 😪 tenk hvis han frøys. Tenker å skrive på mykid så alle ansatte i avdelingen får dette med seg? Hva mener dere om dette? Er der greit eller blir det frekt? En annen gang hadde de ikke tatt på han cherrox men vanlige sko som ikke tåler så mye vann. Det er en del vikarer nå...kanskje derfor? Men uansett de må kle på barna ordentlig. Hadde du skrevet dette på mykid?? 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 10. januar 2022 Holy shit. Det blir frekt, men kjør på så får hele barnehagen med seg sirkuset. Han er 3 år! Han sier i fra hvis han fryser! Mest sannsynlig var det han som strittet mot fleecen og, man kan ikke ta OG vinne alle kamper med barn. Hjelpes. Anonymkode: 4493e...638 56
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #3 Skrevet 10. januar 2022 Skriv det på mykid ja. Anonymkode: 2dd84...986 3
Crazydoglady Skrevet 10. januar 2022 #4 Skrevet 10. januar 2022 (endret) Ayesh skrev (3 minutter siden): I dag når jeg gikk for å hente 3 åringen min så var de ute og lekte i snøen. Jeg tok med han inn for å bytte til hverdags sko og jakke. Når jeg tok av vinterdressen hans så ser jeg at han ikke har på fleecedress. Altså han hadde på bomulls longs og trøye fordi han ikke tåler ull. Over det hadde han vanlig tynn bukse og genser. Og over der igjen hadde han vinterdress. Men skulle ha tatt på fleece før vinterdressen. Det var tilfeldig at jeg så dette i dag.. Lurer på hvordan de kler på han når de tar han ut på morgenen da vet jeg ikke om de tar på han fleece eller ikke. Ble litt bekymret for han 😪 tenk hvis han frøys. Tenker å skrive på mykid så alle ansatte i avdelingen får dette med seg? Hva mener dere om dette? Er der greit eller blir det frekt? En annen gang hadde de ikke tatt på han cherrox men vanlige sko som ikke tåler så mye vann. Det er en del vikarer nå...kanskje derfor? Men uansett de må kle på barna ordentlig. Hadde du skrevet dette på mykid?? Men var barnet kaldt da?🤷 bruker ofte bare undertøy (ull eller superundertøy) under dressen på, mini her og alltid gjort. Bhg derimot har en tendens til å kle på noe sinnsykt bare fordi det er vinter å ungen holder jo på å krepere. Så lenge de følger med og/eller barnet er stort nok til å gi uttrykk for ubehag så er det jo ikke akkurat noen krise hverken fra eller til. Det er heller ikke farlig å bli litt kald, verre motsatt faktisk. Litt annet om de er på tur eller noe da, da bør det jo ihvertfall være med litt ekstra tøy i tilfelle. Endret 10. januar 2022 av Crazydoglady 22
atropos Skrevet 10. januar 2022 #5 Skrevet 10. januar 2022 Greit å gi beskjed om at du vil han skal ha på fleece. Men er det kaldt hos dere i dag da? Her vi bor er det tre minus nå og da holder en god vinterdress varmen uten for tykt mellomlag. 21
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #6 Skrevet 10. januar 2022 Hvis han har hatt både undertøy/longs, og et mellomlag som du skriver her, så har det sannsynligvis ikke vært nødvendig med fleece under vinterdressen. Barnet er også såpass stort at han hadde sagt fra hvis han ble kald (de begynner å sutre og vil inn). Ang. De skoene - hvorfor sendte med sko i barnehagen som ikke tåler vann? Og hvorfor kan du ikke bare si fra, som en normal voksenperson at du ønsker at det skal brukes fleece under vinterdressen, og at skoene ikke skal brukes. Uansett så tenker jeg at dette er ikke krise, og ingenting å lage en sak ut av. Anonymkode: 28fb6...405 21
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #7 Skrevet 10. januar 2022 Har ikke ungen språk? Tenker en 3-åring fint greier gi beskjed hvis han fryser. Anonymkode: c140c...6c1 19
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #8 Skrevet 10. januar 2022 Syne du overdriver litt. Du merket vell på barnet om han frøys når du kledde av han? Når du leverer imorgen, så sier du i fra på en fin måte at du la merke til at han ikke hadde fleceedressen i går når du hentet, og du ønsker at han skal ha det på seg når han er ute. Anonymkode: 655fd...218 12
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #9 Skrevet 10. januar 2022 Barnet sier da ifra om det fryser. Du lager storm i vannglass. Anonymkode: 92354...a1d 18
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #10 Skrevet 10. januar 2022 Herlighet som du overdriver! Hvorfor spurte du ikke de ansatte på avdelingen der og da hvis du reagerte på dette? Noen barn er varme av seg og det kan bli for varmt med fleece under vinterdress. Kan jo hende de tok en vurdering ut fra temperatur og hvordan barnet er. Bedre å spørre direkte enn å lage masse styr i etterkant. Anonymkode: 46781...532 13
Ayesh Skrevet 10. januar 2022 Forfatter #11 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har ikke ungen språk? Tenker en 3-åring fint greier gi beskjed hvis han fryser. Anonymkode: c140c...6c1 Snakker ikke så mye norsk enda Ts
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #12 Skrevet 10. januar 2022 Før du skriver på mykid bør du kanskje snakke med de voksne? Kanskje han protserte på fleecedress nettopp fordi han blir for varm. De kommuniserer med mer enn bare verbalt språk. Anonymkode: d1a6e...d45 14
AprilLudgate Skrevet 10. januar 2022 #13 Skrevet 10. januar 2022 Om du ikke bor i Finnmark tror jeg det du beskriver kjapt blir for varmt nå. Pøsregnet det når de tok på vanlige sko? 11
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #14 Skrevet 10. januar 2022 Du vil koke barnet ditt? Tror ikke jeg ville skrevet det på Mykid, så flaut det hadde vært! Ikke drit deg ut, de ansatte har peiling og barnet klarer å si ifra! Dessuten, det er ikke skadelig å fryse. Mange utenlandske tror det så de kler på barna altfor mye klær! Anonymkode: a4cc9...8fb 6
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #15 Skrevet 10. januar 2022 Mer enn nok klær. Du overdriver noe veldig. Anonymkode: 14ed7...ee4 6
Mezzosoprena Skrevet 10. januar 2022 #16 Skrevet 10. januar 2022 Du har glemt helt essensiell informasjon i hovedinnlegget ditt: Hvor mange grader var det hos dere i dag? 13
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #17 Skrevet 10. januar 2022 Det er ikke alltid jeg setter på barna ull/fleece om det er mildt og de har god dress. Da holder det ofte bare med dressen, og hvis han i tillegg hadde 2 lag under.. Men om han var kald når du kledde av så ville jeg sagt ifra på en ålreit måte imorgen. Anonymkode: c808d...a5d 6
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #18 Skrevet 10. januar 2022 Ayesh skrev (1 time siden): I dag når jeg gikk for å hente 3 åringen min så var de ute og lekte i snøen. Jeg tok med han inn for å bytte til hverdags sko og jakke. Når jeg tok av vinterdressen hans så ser jeg at han ikke har på fleecedress. Altså han hadde på bomulls longs og trøye fordi han ikke tåler ull. Over det hadde han vanlig tynn bukse og genser. Og over der igjen hadde han vinterdress. Men skulle ha tatt på fleece før vinterdressen. Det var tilfeldig at jeg så dette i dag.. Lurer på hvordan de kler på han når de tar han ut på morgenen da vet jeg ikke om de tar på han fleece eller ikke. Ble litt bekymret for han 😪 tenk hvis han frøys. Tenker å skrive på mykid så alle ansatte i avdelingen får dette med seg? Hva mener dere om dette? Er der greit eller blir det frekt? En annen gang hadde de ikke tatt på han cherrox men vanlige sko som ikke tåler så mye vann. Det er en del vikarer nå...kanskje derfor? Men uansett de må kle på barna ordentlig. Hadde du skrevet dette på mykid?? Hvorfor tok du ikke på han helgeklær? Hver dag er jo en fest. Anonymkode: 73d03...56a 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #19 Skrevet 10. januar 2022 Ayesh skrev (58 minutter siden): Snakker ikke så mye norsk enda Ts Men han klarer å formidle om han fryser? Anonymkode: ebfad...8a7 8
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #20 Skrevet 10. januar 2022 Jeg tenker at du dummer deg ut hvis du lager en greie ut av dette. Det naturlige er snakke med de ansatte på avdelingen. Det kan jo godt hende de vurderte det som altfor varmt å ha fleece under dressen den dagen. Foreldre som insisterer på at barna skal ha på seg tjukke lag med klær uansett vær og temperatur, og ikke lar de ansatte vurdere behovet ut fra forholdene trenger noe veiledning. Anonymkode: 46781...532 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå