AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #1 Skrevet 10. januar 2022 Jeg har et barn som ble utsatt for en alvorlig ulykke i fjor. Hun overlevde, men ble veldig skadet. Hun har vært gjennom masse rehabilitering, måtte lære seg å gå på nytt, og kan gå nå, men med støtte. Hun bruker ikke rullestol, mest fordi hun syns det er flaut. Så jeg har rett og slett båret henne mye på ryggen rundt omkring, fordi hun ikke orker å gå så langt om gangen. Eller, noen dager kan hun gå en del når hun holder meg i hånda, og da ser hun ut som et vanlig barn. Men så er det noen steder vi er hvor det er langt fra parkering til dit vi skal, og dette er både når vi skal til helserelaterte tjenester og hvis vi skal på mindre nødvendige ting, som kino eller annet. Ville dere i min situasjon søkt om handicap-bevis? Alt dette er veldig nytt for meg, og jeg har alltid tenkt at handicap-plasser var for voksne som sitter i rullestol. Jeg vil ikke at vi skal få masse blikk. Og jeg kan som sagt bære henne, men hun er åtte år og det begynner vel snart å virke litt rart. Det er forresten mulig hun blir normal igjen, men ingen som vet, hun vil nok slite med å gå lenge, antakelig flere år. Anonymkode: d98a3...dbd
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #2 Skrevet 10. januar 2022 Selvfølgelig. Dette burde dere fått med en gang. Anonymkode: 4aca7...92c 5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #3 Skrevet 10. januar 2022 Ja, det er bare å søke. Jeg har et barn som jeg bar mye i starten før rullestol var aktuelt, vi fikk da HC-bevis fordi han ikke greide å gå så langt og jeg slet med å bære ham. Anonymkode: 8c7a4...809
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #4 Skrevet 10. januar 2022 Jeg hadde nok søkt om sånt kort for bevegelseshemmede, ja. Det står noe om det her, men du bør vel sjekke ut hva som står på din kommunes hjemmeside https://nhf.no/arbeidet-vart/vi-tilbyr-deg/dine-rettigheter/parkeringstillatelse/ https://www.vegvesen.no/trafikkinformasjon/langs-veien/parkering/parkeringstillatelse-for-forflytningshemmede/ Anonymkode: 40808...742
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #5 Skrevet 10. januar 2022 Bare å søke. Det er ikke kun for de som sitter i rullestol. Anonymkode: faf0f...42d
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #6 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Selvfølgelig. Dette burde dere fått med en gang. Anonymkode: 4aca7...92c Enig, det er helt tullerusk at man må søke om alt mulig man har krav på (er usikker på om ts har krav på hc-kort men mener helt klart de burde hatt krav!). Vi burde hatt et system som automatisk utløste/iverksatte de rettighetene en tilstand utløser. Landet er fullt av foreldre med syke barn som bruker dyrebar tid på søknadsprosesser og dokumenter istedenfor på barna. Anonymkode: 2e466...f90
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #7 Skrevet 10. januar 2022 Hadde søkt med en gang. Skriv i søknaden hvordan du bærer henne. Jeg har en gutt med usynlig sykdom, og som kan gå lengre strekninger. Vi fikk handicap bevis for å skåne våre rygger når vi hjelper han inn og ut av bil. Vi trenger rett å slett den store parkeringsplassen. Og for at han enklere kan komme til steder. Er en helt ny hverdag. Og ja, man får desverre blikk. Men sånn er det. Hev deg over det. Anonymkode: 7dd81...567
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #8 Skrevet 10. januar 2022 Ja, jeg ville helt klart søkt om handicapbevis. Ville ikke nølt engang. Anonymkode: 0f1bc...af6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå