Gå til innhold

Betekninger med å gi ferdigblandet NAN?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste litt i et annet forum om noen som ikke ville gi disse ferdigblandingene med NAN melk som man får kjøpt nå. Er det noen av dere som ikke ville gitt disse til barna deres? og i tilfelle hvorfor?

Jeg har gitt dette kjempemye til barnet mitt, og har ikke noe problem med å gi det. Men det er veldig dyrt da, men praktisk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

altså, begge mine barn har fått ferdig blandet, glimrende å ta med på tur, hytta, lange bilturer eller rett og slett på kafe. Og mine barn er friske og raske, faktisk i mye bedre form enn mange av mine venninners barn som har fått pupp.... litt merkelig i og med at de fleste påstår at barn som ikke ammes blir fortere syk, mere allergi, osv. Men det gjelder kansje ikke alle, bare virker sånn ;)

Skrevet

Jeg har da gitt snuppa mi dette og ser ikke ut til at hun har tatt noe skade av det... Hun er frisk og rask og jeg har ikke betenkligheter med å bruke dette på et evt. nytt barn dersom det skulle være aktuelt. Hva var grunnen til at noen ikke ville gi dette?

Skrevet

Det er noen som blander sammen det faktum at hvis man selv lager MME så er holdbarheten begrenset med disse ferdigblandede pakkene som har veldig lang holdbarhet - selv i romtemperatur. Det de glemmer å tenke på er at de som er ferdigblandet fra produsentens side er laget under sterile forhold. :)

Vi har brukt de ferdigblandede pakkene på tur. Du får de til ca. halv pris i Sverige. Når vi har vært hjemme fikk barnet det første halve året MME tillaget som døgndose, fordelt på flasker og satt i kjøleskap. Nå har han mindre hastverk og spiser bare 4 måltider i døgnet - så nå rister vi bare en flaske til ham på sparket. På tur får han fremdeles ferdigblandet NAN.

Skrevet

Jeg har ingen negativ erfaring med ferdig blandet NAN. Kjempe praktisk og greit når man skal på tur etc. hadde også stående et par pakker hos mine foreldre i tilfelle vi var på besøk og gikk tom. :)

Skrevet

Jeg har også gitt dette til datteren min. Selvfølglig er det ikke like bra som morsmelk. Men det er like bra som all annen morsmelkerstatning :)

I strenge Norge hadde det vært ulovlig hvis det var dårlig og skadelig for småttiser.

Skrevet

Vet ikke hvorfor de ikke ville gi det, jeg klarte ikke å finne det opprinnelige innlegget. men jeg begynte jo å bli litt bekymret da, selvfølgelig. Jeg har gitt dette ganske mye til min jente. Det er kjempe praktisk, og jeg er så lei av å blande hele tiden. Så nå for tiden går det nesten bare i ferdiglaget. Men nå tenkte jeg at jeg skulle gi henne lett melk i stedet..hun er 11 måneder, det er vel ok å gi dette nå?

Skrevet

Begynn å bland melk og MME. Så får magen er roligere overgang.

Skrevet
Begynn å bland melk og MME. Så får magen er roligere overgang.

Ja dette er et råd jeg ønsket at jeg fikk... Vi sluttet med MME til en ferie og skulle begynne med vanlig melk når vi kom hjem. Det var dø-født. Hun nekta! Hun er nå over 2 år og liker fortsatt ikke melk, bare litt kefir får vi i henne. (forstå det den som kan :) )

Så for både magen sin del og smaken... bland i begynnelsen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...