AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #1 Skrevet 10. januar 2022 Hei! Jeg trenger å klippe håret til sønnen min, det begynner å bli litt langt, rundt 7-10 cm ca. Vi har hele tiden maskinklipt pga kultur, og det har blitt veldig jevnt i lengden. Dette har vi gjort 3 ganger. Nå står håret rett opp på toppen. Jeg liker ikke maskinklipp så tenkte vi må dra til frisør, for jeg klarer rett og slett ikke klippe selv. Han er 10 måneder, og jeg lurer på om det er noen her som har erfaring med å ta med en så liten en til frisør? Har det blitt fint? Anonymkode: 12f89...05a
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #2 Skrevet 10. januar 2022 Har erfaring og det måtte skje i to omganger for det ble bare grining og den saksen og barbermaskinen snudde han seg bare etter så det ble vanskelig å gjøre det fint. Gikk hjem med halvklippa hår første gangen og så tok vi ny time uken etterpå for å gjøre det ferdig. Det blir ikke særlig fint og vi har siden bare tatt det med maskin med unntak av en gang da han skulle i selskap og vi ville han skulle se fin ut... Men det ble ikke fint så vi endte med å ta det med maskin selv igjen for å rette "skaden". Anonymkode: acb81...6d5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #3 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Har erfaring og det måtte skje i to omganger for det ble bare grining og den saksen og barbermaskinen snudde han seg bare etter så det ble vanskelig å gjøre det fint. Gikk hjem med halvklippa hår første gangen og så tok vi ny time uken etterpå for å gjøre det ferdig. Det blir ikke særlig fint og vi har siden bare tatt det med maskin med unntak av en gang da han skulle i selskap og vi ville han skulle se fin ut... Men det ble ikke fint så vi endte med å ta det med maskin selv igjen for å rette "skaden". Anonymkode: acb81...6d5 Oj såpass ja.. Gutten min snur seg etter hårbørsten, så tviler på det blir noe bedre med saks.. Off jeg liker ikke maskinklipp.... 😭 Men må vel bli det da. Evt om jeg prøver med frisør, og at hun kan rette opp i det om det blir feil. Anonymkode: 12f89...05a
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #4 Skrevet 10. januar 2022 Kultur? Hvilken kultur? Ellers kommer det an på barnet hvordan det blir å ta det med til frisør. Ingen her kan si hva orden det går for dere, det er du som kjenner barnet. Anonymkode: 958f2...db2 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #5 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Kultur? Hvilken kultur? Ellers kommer det an på barnet hvordan det blir å ta det med til frisør. Ingen her kan si hva orden det går for dere, det er du som kjenner barnet. Anonymkode: 958f2...db2 I kulturen mannen min har, er det vanlig å barbere babyens hode og gi samme vekt (av håret) i gull til veldedighet. I ettertid barberer man kanskje for å få det mer jevnt. Men jeg spør om andres erfaringer, om de har vært fornøyd, ikke om det vil gå bra for oss. Det ble kanskje litt uklart for deg i hovedinnlegget? Anonymkode: 12f89...05a 1
mingus Skrevet 11. januar 2022 #6 Skrevet 11. januar 2022 Synes det er bortkastede penger. Her er det kun mammaklippen, og han har fått komplimenter for det i bhg så noe må jeg jo gjøre rett. Det var ikke bra i begynnelsen, så dette er jo noe man blir flinkere til for hver gang man klipper Nå går maskinen rundt ørene og nakken, og så klipper jeg toppen med saks siden det er lengre der. På julaften skulle jeg klippe han men var litt sent ute til middag, så jeg glemte å sette på mm-munnstykket, da fikk han plutselig undercut, men den sveisen fikk også en del skryt. Bare å prøve seg fram Men hvis du vil vite om det går bra med så små hos frisøren, venninna mi tok med sin da han var 2, og han ble veldig fin, men hadde begynt å grine og ville ikke tilbake dit så det ble mye styr.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #7 Skrevet 11. januar 2022 Han er 10 mnd, dere har barbert/klippet med maskin 3 ganger og nå er håret 7-10 cm? Du er klar over at hår vokser bare ca 1 cm i måneden? Anonymkode: 4596c...eab
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #8 Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hei! Jeg trenger å klippe håret til sønnen min, det begynner å bli litt langt, rundt 7-10 cm ca. Vi har hele tiden maskinklipt pga kultur, og det har blitt veldig jevnt i lengden. Dette har vi gjort 3 ganger. Nå står håret rett opp på toppen. Jeg liker ikke maskinklipp så tenkte vi må dra til frisør, for jeg klarer rett og slett ikke klippe selv. Han er 10 måneder, og jeg lurer på om det er noen her som har erfaring med å ta med en så liten en til frisør? Har det blitt fint? Anonymkode: 12f89...05a Absolutt, våre har begge tatt hockeysveisen hos frisør som babyer Går helt sikkert fint med en tur til frisøren Anonymkode: 5f2a4...5d6 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #9 Skrevet 11. januar 2022 😅 best å klippe barnet hjemme når man er så liten. Det heter barneklipp hos frisøren ikke baby klipp 😅😂 dette blir nok litt for mye styr for frisøren når ungen ikke kan sitte stille. Greit når man er 2 år + Anonymkode: 2d26c...177
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå