AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #1 Skrevet 10. januar 2022 Litt vanskelig å lage en passende overskrift, så beklager om det blir vanskelig å tolke (til moderator) Det har seg slik at jeg i november i fjor gjorde det slutt med eksen etter 4 år. Jeg hadde vært ferdig mentalt med forholdet i ca 1 år før jeg gikk. I forholdet vårt var det en del krangling som omhandlet hans ekskjæreste som han er veldig god venn med. Kranglingen gikk mest ut på at jeg var sjalu fordi han delte personlige ting fra forholdet vårt med henne (f.eks. løp han til henne hver gang vi hadde kranglet om noe, for å få sympati og støtte fra henne). Jeg syntes dette var kjipt, for jeg følte enkelte ting var veldig private og burde vært holdt mellom meg og han. Han løy også om at de tilbrakte tid sammen, gadd aldri invitere meg med sammen med dem, og hun kunne finne på å ringe på døra hos han klokken halv fire på natta etter byturer for å komme på "nach", selv om hun visste at han var i et nytt forhold (hun visste antakelig ikke at jeg var hos han de gangene hun gjorde det). Det kom til et punkt hvor jeg kontaktet hans eks direkte for å høre om jeg burde være bekymret for dem og om det kanskje var best om jeg ikke slo opp, fordi jeg gikk konstant rundt å var usikker og sjalu pga relasjonen deres og det faktum at jeg ikke ble invitert med på noe av dette. Hun responderte med å bli sint for at jeg tok kontakt med henne. Ca 1 år etterpå gjorde jeg det slutt med han. Nå har det seg slik at en av mine venner (som er mann) har matchet med henne på Tinder og de har nå fått en greie. Han viste meg bilder på en sammenkomst her om dagen og de har vist flørtet greit via Snapchat en stund. Jeg satte nesten kaffen i halsen når jeg så at det var henne, og fikk fullstendig panikk. Jeg vil jo absolutt ikke at kompisen min skal få vite om alt dette dramaet (og jeg vet hun kommer til å fremstille meg som en sjalu drittkjerring uten å forklare alt hun gjorde selv for at jeg skulle bli så usikker). Jeg har ikke turt å si noe enda, i frykt for at han da skal begynne å spørre henne om meg, men jeg kjenner jeg blir helt kvalm av hele situasjonen! Bør jeg si noe til vennen min om dette (slik at han hører min side av saken også?)? Eller bør jeg bare late som ingenting og håpe på at det eventuelt glir ut i sanden og at det ikke blir noe mer mellom dem? Jeg kommer jo garantert til å møte henne om de blir en greie. Hjelp! 😔 Anonymkode: 4cf01...a4a
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #2 Skrevet 10. januar 2022 Har du noe å være flau over da? Synes det sier mer om henne hvordan hun la seg etter din eks. Anonymkode: 5164a...6f9 23
NiceOrNothing Skrevet 10. januar 2022 #3 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Litt vanskelig å lage en passende overskrift, så beklager om det blir vanskelig å tolke (til moderator) Det har seg slik at jeg i november i fjor gjorde det slutt med eksen etter 4 år. Jeg hadde vært ferdig mentalt med forholdet i ca 1 år før jeg gikk. I forholdet vårt var det en del krangling som omhandlet hans ekskjæreste som han er veldig god venn med. Kranglingen gikk mest ut på at jeg var sjalu fordi han delte personlige ting fra forholdet vårt med henne (f.eks. løp han til henne hver gang vi hadde kranglet om noe, for å få sympati og støtte fra henne). Jeg syntes dette var kjipt, for jeg følte enkelte ting var veldig private og burde vært holdt mellom meg og han. Han løy også om at de tilbrakte tid sammen, gadd aldri invitere meg med sammen med dem, og hun kunne finne på å ringe på døra hos han klokken halv fire på natta etter byturer for å komme på "nach", selv om hun visste at han var i et nytt forhold (hun visste antakelig ikke at jeg var hos han de gangene hun gjorde det). Det kom til et punkt hvor jeg kontaktet hans eks direkte for å høre om jeg burde være bekymret for dem og om det kanskje var best om jeg ikke slo opp, fordi jeg gikk konstant rundt å var usikker og sjalu pga relasjonen deres og det faktum at jeg ikke ble invitert med på noe av dette. Hun responderte med å bli sint for at jeg tok kontakt med henne. Ca 1 år etterpå gjorde jeg det slutt med han. Nå har det seg slik at en av mine venner (som er mann) har matchet med henne på Tinder og de har nå fått en greie. Han viste meg bilder på en sammenkomst her om dagen og de har vist flørtet greit via Snapchat en stund. Jeg satte nesten kaffen i halsen når jeg så at det var henne, og fikk fullstendig panikk. Jeg vil jo absolutt ikke at kompisen min skal få vite om alt dette dramaet (og jeg vet hun kommer til å fremstille meg som en sjalu drittkjerring uten å forklare alt hun gjorde selv for at jeg skulle bli så usikker). Jeg har ikke turt å si noe enda, i frykt for at han da skal begynne å spørre henne om meg, men jeg kjenner jeg blir helt kvalm av hele situasjonen! Bør jeg si noe til vennen min om dette (slik at han hører min side av saken også?)? Eller bør jeg bare late som ingenting og håpe på at det eventuelt glir ut i sanden og at det ikke blir noe mer mellom dem? Jeg kommer jo garantert til å møte henne om de blir en greie. Hjelp! 😔 Anonymkode: 4cf01...a4a Ikke bekymre deg. Det var jo ikke noe rart at du stilte henne til veggs med all den usikkerhet hun( å han ) påførte deg. Om så din venn blir sammen m henne får du tidsnok sjansen til å forklare din side av saken . Mest sannsynlig har hun ikke så lyst i å rippe opp i dramaet rundt en eks til en ny partner heller . Så bare senk skuldrene ❤️ 7
Tuba Skrevet 10. januar 2022 #4 Skrevet 10. januar 2022 Nå er der du som har overtaket😃 hvis han introduserer deg for henne er du bare verdens hyggeligste (hun VET hva hun har gjort. Hvis hun prøver å snakke deg ned til kompisen din forklarer du bare helt rolig at hun la seg etter x kjæresten din mens dere var sammen og at du synes det var ubehagelig at hun troppet opp om natten ol. Det viktigste er at du holder deg kald, rolig og sjarmerende ! 22
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #5 Skrevet 10. januar 2022 Gylden anledning for deg til å gjøre mot henne det hun gjorde mot deg 😉 Anonymkode: de70d...e95 8
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #6 Skrevet 10. januar 2022 Tusen takk for svar. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du noe å være flau over da? Synes det sier mer om henne hvordan hun la seg etter din eks. Anonymkode: 5164a...6f9 Nei, jeg har vel egentlig ikke det. Er mest flau over at jeg tok kontakt med henne og at hun reagerte så sterkt på det. Men jeg beskyldte henne ikke direkte for noe engang, men selvfølgelig, det lå vel mellom linjene at jeg var bekymret for at de lå med hverandre bak ryggen min. AnonymBruker skrev (1 time siden): Gylden anledning for deg til å gjøre mot henne det hun gjorde mot deg 😉 Anonymkode: de70d...e95 Uff 😆 Nei, du, det er ganske uaktuelt, han er så langt unna min type du får det (og jeg hans) og jeg har kjent han i mange, mange år uten at det engang har vært en liten antydning til noe mellom oss! Anonymkode: 4cf01...a4a 1
chi Skrevet 11. januar 2022 #7 Skrevet 11. januar 2022 Tror jeg sånn litt lett henslengt ville sagt noe ala "Ah, hun der, ja....milde himmel, hun var intens da jeg var sammen med Per. Ringte på døra om natta og greier. Håper hun er litt roligere nå" 11
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #8 Skrevet 11. januar 2022 chi skrev (7 minutter siden): Tror jeg sånn litt lett henslengt ville sagt noe ala "Ah, hun der, ja....milde himmel, hun var intens da jeg var sammen med Per. Ringte på døra om natta og greier. Håper hun er litt roligere nå" Dette. Det siste utrolig mye om dama at hun gjør sånt når hun vet at noen er i et forhold. Jeg hadde ikke tort å bli sammen med en sånn type, og jeg hadde likt å vite det hvis noen jeg styra med var sånn. En som syns at utroskap er ok (som hun viste at hun syns, med måten hun holdt på), er ikke til å stole på. Anonymkode: a2433...74f 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #9 Skrevet 11. januar 2022 chi skrev (12 minutter siden): Tror jeg sånn litt lett henslengt ville sagt noe ala "Ah, hun der, ja....milde himmel, hun var intens da jeg var sammen med Per. Ringte på døra om natta og greier. Håper hun er litt roligere nå" Jeg ville nok sagt noe sånt jeg og. Det er bedre at du sier noe, ts. Få kontroll over historien. Anonymkode: 2a709...089 5
Juniper Skrevet 11. januar 2022 #10 Skrevet 11. januar 2022 Hvis en god venn av meg hadde fått noe på gang med en potensiell kaninkoker, så hadde jeg nok sagt noe. For hans skyld. Vil ikke venner så vondt! Og selvsagt, på nonsjalant henslengt måte som nevnt over her. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå