AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #1 Skrevet 10. januar 2022 Hei. Jeg planlegger dåp for mitt første barn, og er veldig i tvil på hvor mange jeg skal invitere. Vi er en stor familie, og det er naturlig å invitere alle på et vis, men samtidig er det jo ikke like stort som et bryllup føler jeg? Jeg ønsker egentlig ikke at det kommer så mange heller, men er også redd for at det kan bli for få, siden det alltids er folk som takker nei også. Barnefaren skal invitere ganske få da han ikke har så mye kontakt med familien sin. Hvor mange inviterte du, og hvem er naturlig å invitere og ikke? Anonymkode: 32787...5cd
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #2 Skrevet 11. januar 2022 Vi inviterte faddere med evnt familie, besteforeldre, oldeforeldre, tanter, onkler og søskenbarn av dåpsbarnet. Altså "nærmeste" til dåpsbarnet, i motsetning til bryllupet, der vi i inviterte våre tanter, onkler, søskenbarn, venner osv. Anonymkode: 35a64...1aa
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #3 Skrevet 11. januar 2022 Vi inviterte vår nærmeste familie, det vil si våre foreldre, søsken med ektefeller, og deres barn. Besteforeldre/tanter/onkeler var faddere. Vi var vel rundt 15 personer. Anonymkode: f042a...221
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #4 Skrevet 11. januar 2022 Mine foreldre, min bror med kjæreste, min mors bror med kone og tre barn (fordi de er familievenner i tillegg til slekt) pluss hans gamle mor (min grandtante som jeg hadde nært forhold til), hans foreldre, hans søster med mann og 1 barn, hans bror med kone og 2 barn, en venninne av meg pluss kjæreste. Faddere ble holdt innenfor denne gruppen. I utgangspunktet er jeg vant til at man bare har aller nærmeste familie i barnedåp, pluss eventuelt faddere utenom hvis man ikke holder disse internt i familien. Altså foreldrenes foreldre og søsken med eventuelle familier. Anonymkode: 1f219...98c
Strange Doll Skrevet 11. januar 2022 #5 Skrevet 11. januar 2022 Vi inviterte 50 stk. Stor familie med mange tanter, onkler osv så det var ikke til å unngå.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #6 Skrevet 14. januar 2022 Besteforeldre, oldeforeldre, onkler og tanter og faddere til baby. Våre barn har ikke søskenbarn enda, ellers hadde de også vært invitert. Anonymkode: efa61...1d5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #7 Skrevet 18. januar 2022 Vi inviterte ALLE. Hele utvidende familie på begge sider. barnet er i dag 3,5 år.. og jeg angrer enda🤣 Så utrolig mye arbeid, OG penger. Jeg var full av hormoner, og stolthet, og ville ha stor fest for baby på 3 mnd. Men i ettertid ser jeg hvor unødvendig det var. Er heller ikke vanlig. Og etterpå var jeg utslitt. Når barn nr 2 kommer, kan jeg heller ikke gjøre det dårligere. Og må gjennom alt en gang til🤯 Anonymkode: 38b31...8b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå