AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #1 Skrevet 10. januar 2022 er psykisk sliten like dårlig som fysisk? Hva tenker dere? Er man psykisk sliten, mener dere man har lov til å være hjemme? Hvor lenge? ringte min lege. Ville ikke fortelle om hva som skjedde med meg og mannen da det føles personlig så jeg løy om smerter i arm. Dermed fikk jeg ikke sykemelding… Jeg er psykisk sliten grunnet noe som skjedde i ekteskap. vi har ordna opp, men det er ikke like lett å glemme. jeg kjenner jeg sliter psykisk med tanker. jeg jobber i barnehage og kjenner at jeg ikke gidder å underholde barn med slik tilstand. Jeg orker ikke å leke med dem, snakke med dem, ingenting. Jeg vil være for meg selv. siden jeg er vikar forventer de ekstra mye. Og siden jeg første gang skal på nytt sted fra imorgen-ut uken forventer de hvertfall noe. Anonymkode: dbaca...bce
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #2 Skrevet 10. januar 2022 Ikke lurt å drive å lyve sånn til legen😬 Du kunne bare sagt det du skrev over her om situasjonen, uten å måtte gå noe mer i detaljer på det enn hvordan det har påvirket deg psykisk Anonymkode: 1d92a...6f7 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #3 Skrevet 10. januar 2022 Du ber om en ny legetime, også er du ærlig om hvordan ståa egentlig er. Vil ikke være den første som kvier seg for å åpne seg for legen, og bruke fysiske plager som unnskyldning for å forklare hvorfor en sliter. Dette har legen opplevd før. Psykisk sliten, lett depresjon, tankekjør. Kall det hva du vil, men det er åpenbart ikke lett å fungere i et yrke hvor du er nødt til å være mentalt på og gi av deg selv hele dagen, når du er på minussiden. Vær forberedt på at løsningen neppe heller er å bli sykemeldt over tid, uten at en i minste fall setter i gang tiltak som kan bedre situasjonen. En blir sjeldent bedre av å bli gående alene hjemme med tankene sine hele dagen. Det kan fort heller bli en motsatt, selvforsterkende effekt. Kanskje dere kunne hatt godt av et opphold på Modum bad, eller annen form for parterapi? For selv om du sier det er lenge siden og dere har ryddet opp, så har du jo likevel ikke greid å slippe taket i det som skjedde? Kortvarig sykemelding, for ha et lite pusterom og hanke seg selv litt inn. Legge en slagplan om veien framover, hvordan du kan få det bedre. Det er lov å ha fokus på seg selv og egen psykisk helse ❤️ Anonymkode: 8fb6b...4d7 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #4 Skrevet 10. januar 2022 Jeg ble mishandlet psykisk av mannen (nå eksmann) da jeg ble gravid. Gikk i flere måneder med økende angst, men jeg klarte ikke si noe til noen. Løy om bekkenløsning til legen, men han ville ikke gi noen sykmelding for det. Dro tilbake en uke etterpå og fortalte sannheten, og fikk sykmelding med én gang. Legen har taushetsplikt og er den du skal kunne snakke med om alt. Det er over tre år siden for min del nå, og legen er en av mine beste samtalepartnere fordi han kjenner meg og historien min så godt. Er en trygghet, så ville ikke vært så skeptisk til å dele det med legen 😊 Anonymkode: 86637...f8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå