Gå til innhold

Er jeg en drittsekk? Kone er 33+4 og jeg skal på jobb i 4 uker I afrika

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, mitt første innlegg her. 

Sitter nå på flyplassen i Paris og er på vei til Angola for å jobbe på plattform i 4 uker og føler meg helt forferdelig. Når jeg kommer tilbake så er det 2 uker og en dag til termin. Jeg jobber som selvstendig næringsdrivende og hvis jeg ikke drar så mister jeg kontrakten og har dermed ikke noe jobb.

Dette er vårt første barn og jeg gleder meg helt sinnsykt til å bli pappa og vil veldig (veldig!) være med på fødselen. 

Kjæresten (superhelten) tar dette mye bedre enn meg og er helt rå, jeg har gått hjemme i en måned (jobber 4 uker på-4 uker av) og gruet meg til å reise igjen. Hun sier at "alle må jobbe og sånn jobber du" .  Jeg tror ikke jeg kan tilgi meg selv om jeg ikke er hjemme til fødselen selv om kjæresten sier at det ikke er noe problem. 

Jeg vet ikke helt hva jeg forventer ut av denne tråden, men har fått noe av brystet om ikke annet. 

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har jo ikke så mye valg i din arbeidssituasjon, men forbered deg på at noe KAN skje når du er ute.

Anonymkode: 9eb60...8cb

• Liker 31
Skrevet

Slapp av, det går helt fint. Barnet ditt er heldig som får deg hjemme fire uker i strekk.
Å få barn er ikke en sprint, men et maraton. Tenk heller igjennom hva slags far du vil være i det lange løpet.

• Liker 30
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Tenker det er bedre å dra på jobb, enn å miste jobben. Og nei drittsekk er du ikke.

Skrevet

Nei, du er ikke drittsekk. Du tar et fornuftig og nødvendig valg. 

• Liker 10
Skrevet

Synes du burde hatt en annen jobb nå når du skal bli far. Men hver sin smak. Jeg hadde ihvertfall ikke fått barn med en mann som ikke kunne være 100 % tilstede.

Anonymkode: 6afd4...4d2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes du burde hatt en annen jobb nå når du skal bli far. Men hver sin smak. Jeg hadde ihvertfall ikke fått barn med en mann som ikke kunne være 100 % tilstede.

En som er 100% arbeidsledig da eller?

• Liker 34
Skrevet

Kvinne her, samboer med en mann som jobber 4-4 på båt. 

Dette er nok lile tøft for deg - men husk at slik er det bare. Handler ikke om din vilje til å være der for din kjære :) I vårt tilfelle endte det med fødsel uten at han rakk hjem. Det gikk helt fint, og kunne ikke falt meg inn å klandre ham for ikke å være der. Det var nok verre for han å gå glipp av opplevelsen enn det var for meg å måtte føde alene. 

Din kjære vet hvem hun har valgt å få barn med, og dermed hva du jobber som. Dette er dessverre en del av det, men IKKE føl at du svikter. Tenk heller hvor heldige dere er med at du virkelig kan være til stede når du er hjemme! Selv synes jeg det er helt fantastisk at min mann er hjemme med oss på dagtid, og at han er opplagt og tilstedeværende for barna om ettermiddagene i friperiodene sine ❤

Anonymkode: 4ebde...614

• Liker 15
Skrevet

Hvis det er greit for henne går det bra.

Anonymkode: 0e036...b64

• Liker 4
Skrevet
PurpleRain skrev (1 minutt siden):

En som er 100% arbeidsledig da eller?

En som er i stand til å få seg annen jobb.

• Liker 2
Skrevet

Samboeren din visste vel at du jobbet 4 uker på plattform i strekk før dere planla å få barn? I så fall så visste hun jo hva hun gikk til, og nei, du er ikke en drittsekk. :) Dersom du derimot tok en jobb på plattform, mot hennes vilje, etter hun allerede var gravid, ja da er du litt dust :P 

Anonymkode: 2d3cd...8f5

• Liker 5
Skrevet

Det går nok bra. Begge mine ble født utenfor den planlagte terminen da jeg var på reisefot i forbindelse med jobben. Kom meg tilbake i løpet av 4 timer begge gangene. Tar litt lengre tid for deg som er i Afrika men sånt er livet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kutt ut. Dette handler ikke om deg, TS skriver jo at samboeren tar det greit og synes det er i orden at han jobber slik. Har selv en samboer som jobber offshore i 2/4-rotasjon, og ville overhode ikke ha valgt det vekk. Selvsagt er det litt kjipt når han går glipp av jul, bursdager og andre viktige ting, men det er en del av "gamet". Setter så ufattelig stor pris på å ha han 100% til stede når han er hjemme, og at han er våken og opplagt på ettermiddagen sammen med meg og barna istedenfor at vi begge skal være sliten og daff etter en 8-9-timers arbeidsdag. 

Anonymkode: bfaed...0f1

• Liker 15
Skrevet

Neida, du er en ansvarlig far 😊 En som tar vare på familien sin i det lange løp. Fødselen er faktisk den minst viktige delen av farskapet, selv om det er et emosjonelt øyeblikk, så er det alt som kommer etter fødselen som har noe å si. 

Anonymkode: f9065...e9d

• Liker 6
Skrevet

Det er tusenvis av folk med lignende jobber, det er helt normalt at man da går glipp av ting. Men du skal ha veldig uflaks for å gå glipp av fødselen i dette tilfellet. Håper det klaffer:)

• Liker 1
Skrevet

Dette ville ikke vært et problem for meg, du er ikke en drittsekk fordi du skal på jobb.

Det som skjer det skjer, kona synes det er greit at du reiser og det er jobb, det kan ikke bli mer godkjent enn det. :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Neida, du er en ansvarlig far 😊 En som tar vare på familien sin i det lange løp. Fødselen er faktisk den minst viktige delen av farskapet, selv om det er et emosjonelt øyeblikk, så er det alt som kommer etter fødselen som har noe å si. 

Anonymkode: f9065...e9d

Forstår at du ønsker å berolige Ts, men fødselen ER veldig viktig. En traumatisk/dårlig fødselsopplevelse kan gi problemer.

Anonymkode: 67f1b...feb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Forstår at du ønsker å berolige Ts, men fødselen ER veldig viktig. En traumatisk/dårlig fødselsopplevelse kan gi problemer.

Anonymkode: 67f1b...feb

Det kan skje selv om far er tilstede også.

Anonymkode: 694eb...1e8

• Liker 6
Skrevet

Hvilken jobb krever at du faktisk reiser til Afrika i disse tider? Finn deg en samfunnsnyttig jobb istedet.

Anonymkode: ef3b6...645

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

En som er i stand til å få seg annen jobb.

De fleste mennesker er i stand til å få seg en annen jobb. Men alle jobber må gjøres, og noen må gjøre dem, for at verdenssamfunnet skal gå rundt. Vis litt takknemlighet.

Anonymkode: f938c...60e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...