Gjest Maikana Skrevet 18. oktober 2005 #1 Del Skrevet 18. oktober 2005 Jeg bor ikke i Norge, men lager i ny og ne norsk mat. Spesielt synes jeg det er gøy å lage skikkelig husmannskost til kjæresten min som er Australsk. Nå har jeg altså utrolig lyst på risengrynsgrøt, men her finnes ikke grøtris å oppdrive. Så jeg lurer på om noen vet om det er en annen type ris jeg kan bruke i stedet, evt dele oppskrifter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plym Skrevet 18. oktober 2005 #2 Del Skrevet 18. oktober 2005 Det burde vel gå an å bruke sushiris, men jeg vet ikke om smaken blir akkurat den samme. Prøv, da vel. Ha i en boks rømme i den ferdige grøten, så skjuler du en eventuell feil på smaken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 18. oktober 2005 #3 Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) Hva med risottoris, som arborio eller liknende? Jeg har sett oppskrifter der man anbefaler å bruke grøtris om man ikke får tak i risottoris, så man skulle tro det gikk an å gjøre det motsatt. Endret 18. oktober 2005 av Nilma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 18. oktober 2005 #4 Del Skrevet 18. oktober 2005 Jeg ville også prøvd meg med risottoris som Arborio el lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 18. oktober 2005 #5 Del Skrevet 18. oktober 2005 Tenkte akkurat som Nilma da jeg så tittelen på tråden: Ettersom grøtris kan erstatte arborioris, må også det motsatte være tilfellet. Og kanskje calasparra, dvs ris til paella, kan forsøkes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Very Victoria Skrevet 18. oktober 2005 #6 Del Skrevet 18. oktober 2005 Du kan definitivt prøve risottoris. Er det forresten noen som vet å oversette "risgrøt" til engelsk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2005 #7 Del Skrevet 18. oktober 2005 Vi kjøper sekker med jasminris, (i Norge), og når vi mangler grøtris bruker jeg jasminrisen. Det går kjempefint, en litt annerledes smak, men veldig god, syns jeg, og den "grøter seg" omtrent som grøtrisen gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 18. oktober 2005 #8 Del Skrevet 18. oktober 2005 Du kan definitivt prøve risottoris. Er det forresten noen som vet å oversette "risgrøt" til engelsk? ← Trodde det var så enkelt som "rice porridgde"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olifant Skrevet 18. oktober 2005 #9 Del Skrevet 18. oktober 2005 Lagde alltid grøt av arborio ris da jeg bodde i Australia! Yummy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberry Skrevet 18. oktober 2005 #10 Del Skrevet 18. oktober 2005 Kanskje du kan få noen til å sende deg en kasse...? Ser for meg at en A4 konvolutt fylt med grøtris i løsvekt kan skape oppstyr på postkontorene der....hihihi... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 18. oktober 2005 #11 Del Skrevet 18. oktober 2005 Jeg bor i Norge, og har bytta ut grøtrisen med Basmati. Nydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maikana Skrevet 18. oktober 2005 #12 Del Skrevet 18. oktober 2005 Tusen takk for svar folkens! Jeg får prøve meg med arborioris el. lignende, og bare lage etter vanlig oppskrift. Nam! Da blir det risgrøt her snart, og iallefall til jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå