AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #1 Skrevet 10. januar 2022 Dere som jobber i barnehage: er det noe dere egentlig tenker hadde vært bra for barna/foreldrene hadde hatt godt av å vite, men som dere ikke tør fortelle foreldrene i frykt for at de skal føle seg krenket? Tenker da feks på at et barn har veldig lange dager og blir sliten men at dere ikke tør fortelle det til foreldrene fordi dere vet de ikke kan hente tidligere etc… Anonymkode: 7f2ef...78f
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #2 Skrevet 10. januar 2022 Man kan ikke gå rundt å være redd for å krenke foreldre. Jeg vet det ikke var svaret på spørsmålet ditt, men måtte bare si det. Om barna er slitne etter lange dager så forteller jeg det, ikke fordi jeg mener at de må ha kortere dager (de fleste har de jo i barnehagen av en grunn) men fordi det er greit for foreldre å vite i tilfelle barnet også er uopplagt hjemme. Jeg forteller ikke ting som barna sier som utleverer foreldrene. For eksempel "vi var i svømmehallen, mamma har masse hår på tissen". Anonymkode: 2ba2f...6dd 15
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #3 Skrevet 10. januar 2022 Så bra du ikke er redd for å krenke foreldrene! Jeg føler endel foreldre er veldig lettkrenket og forventer helt umenneskelige ting av barnehageansatte (fremfor å faktisk være foreldre selv….). Er bekymret for å evt skulle få barn i en verden der endel foreldre virker mest opptatt av å leve livet uten «forstyrrelser» fra egne barn. Så dette er betryggende å vite. Anonymkode: 7f2ef...78f 7
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #4 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Man kan ikke gå rundt å være redd for å krenke foreldre. Jeg vet det ikke var svaret på spørsmålet ditt, men måtte bare si det. Om barna er slitne etter lange dager så forteller jeg det, ikke fordi jeg mener at de må ha kortere dager (de fleste har de jo i barnehagen av en grunn) men fordi det er greit for foreldre å vite i tilfelle barnet også er uopplagt hjemme. Jeg forteller ikke ting som barna sier som utleverer foreldrene. For eksempel "vi var i svømmehallen, mamma har masse hår på tissen". Anonymkode: 2ba2f...6dd Eller :"Mamma har flate pupper som henger som tørrfisk" var det et barn som sa til meg. Anonymkode: 9dfcf...e07 14
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #5 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Så bra du ikke er redd for å krenke foreldrene! Jeg føler endel foreldre er veldig lettkrenket og forventer helt umenneskelige ting av barnehageansatte (fremfor å faktisk være foreldre selv….). Er bekymret for å evt skulle få barn i en verden der endel foreldre virker mest opptatt av å leve livet uten «forstyrrelser» fra egne barn. Så dette er betryggende å vite. Anonymkode: 7f2ef...78f Vel. Min erfaring er at barnehageansatte er vanvittig lettkrenkede og hårsåre. Biter tilbake ved den minste ting. Anonymkode: 8c662...a31 8
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #6 Skrevet 10. januar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: For eksempel "vi var i svømmehallen, mamma har masse hår på tissen". Haha håper dere ser an foreldrene litt, jeg hadde hylflirt. Hilsen mamma til 2-åring som sier mye rart. Anonymkode: b2bfb...366 7
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #7 Skrevet 10. januar 2022 At xxxx sier: du er mye flinkere å bake skillingsboller enn mamma😀 Anonymkode: a2b17...f42 5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #8 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): At xxxx sier: du er mye flinkere å bake skillingsboller enn mamma😀 Anonymkode: a2b17...f42 Jeg tåler helt fint å høre at barnet mitt er trøtt og sliten og har lange dager i barnehagen, men den der! Den hadde svidd!!😅 Anonymkode: 07a73...8b1 19
Milky Skrevet 10. januar 2022 #9 Skrevet 10. januar 2022 Jeg er veldig ærlig med foreldre.. har barnet fir lange dager sier jeg ifra. Er det noe som ikke er på stell sier jeg ifra, er ikke redd for å mase. Så lenge det er til barnets beste. eneste jeg ikke har turt hittill er å be en far ha på sokker når han henter:))) han kommer nemlig barbeint inn og har grusomme føtter🤣 7
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #10 Skrevet 10. januar 2022 Milky skrev (3 minutter siden): Jeg er veldig ærlig med foreldre.. har barnet fir lange dager sier jeg ifra. Er det noe som ikke er på stell sier jeg ifra, er ikke redd for å mase. Så lenge det er til barnets beste. eneste jeg ikke har turt hittill er å be en far ha på sokker når han henter:))) han kommer nemlig barbeint inn og har grusomme føtter🤣 Går han barbeint rett i skoa? Får håpe alt annet er på stell. Tror barnevernet hadde fått litt bakoversveis av akkurat dette, dersom de skulle bli koblet inn noen gang 😅 Anonymkode: 28a7b...e8f
Milky Skrevet 10. januar 2022 #11 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Går han barbeint rett i skoa? Får håpe alt annet er på stell. Tror barnevernet hadde fått litt bakoversveis av akkurat dette, dersom de skulle bli koblet inn noen gang 😅 Anonymkode: 28a7b...e8f haha hva har barnevernet med dette å gjøre? Ja han går barbeint rett inn i skoa. Faren altså, ikke barnet. Fæle negler og masse hår. Ikke særlig hygenisk heller.. fysj 14
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #12 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dere som jobber i barnehage: er det noe dere egentlig tenker hadde vært bra for barna/foreldrene hadde hatt godt av å vite, men som dere ikke tør fortelle foreldrene i frykt for at de skal føle seg krenket? Tenker da feks på at et barn har veldig lange dager og blir sliten men at dere ikke tør fortelle det til foreldrene fordi dere vet de ikke kan hente tidligere etc… Anonymkode: 7f2ef...78f Hahahaha, ja, masse hver eneste dag. Det er en grunn til at mange barnehageansatte venter lengre med barnehagestart og ellers har barna hjemme når de kan. Foreldre skulle bare visst! Anonymkode: 09a25...e18 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #13 Skrevet 10. januar 2022 Jobbet for mange år siden i en bhg hvor ingen info kom tilbake til foreldrene. Unger var steinkalde pga null yttertøy, barn sov ikke pga for små vogner/seler og barn som konstant slo, bet og ødela for alle andre uten at foreldrene skulle få vite noe, alle dager har bare vært «veldig fine». Foreldre var visst ikke for utredning, så da ble det bare bitchet om oppførsel personalet imellom istedet. Ansatte var «glade» når disse vanskelige barna var syke, og var ekstra kritiske til at barna faktisk var friske da de kom tilbake fra sykdom. Foreldre må jo få vite om at det anbefales utredning og elstra ressurs selv om det kanskje ikke er det en helst ønsker! Jeg fikk «munnkurv» da jeg lurte på hvorfor foreldrene gjorde noe med diverse åpenbare ting, og fikk vite at de ikke gir beskjed fordi de ønsket fornøyde foreldre og de tok visst vanligvis ikke tilbakemelding bra. Veldig synd, men de finnes vel grenser for hvor mange kamper en gidder å ta etterhvert. Men det gikk absolutt negtivt utover barna. Kom meg heldigvis langt unna den barnehagen, og har ikke opplevd lignende siden! Anonymkode: 8f0b2...6e8 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #14 Skrevet 10. januar 2022 Jeg har sluttet å jobbe men de årene jeg var ped leder ville jeg at foreldrene skulle være åpne og ærlige med meg så jeg var ganske ærlig og åpen mot dem. Men, ting som "mamma og kjæresten turner i senga" sa jeg aldri noe om 😂 Anonymkode: 628e9...f28 10
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #15 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jobbet for mange år siden i en bhg hvor ingen info kom tilbake til foreldrene. Unger var steinkalde pga null yttertøy, barn sov ikke pga for små vogner/seler og barn som konstant slo, bet og ødela for alle andre uten at foreldrene skulle få vite noe, alle dager har bare vært «veldig fine». Foreldre var visst ikke for utredning, så da ble det bare bitchet om oppførsel personalet imellom istedet. Ansatte var «glade» når disse vanskelige barna var syke, og var ekstra kritiske til at barna faktisk var friske da de kom tilbake fra sykdom. Foreldre må jo få vite om at det anbefales utredning og elstra ressurs selv om det kanskje ikke er det en helst ønsker! Jeg fikk «munnkurv» da jeg lurte på hvorfor foreldrene gjorde noe med diverse åpenbare ting, og fikk vite at de ikke gir beskjed fordi de ønsket fornøyde foreldre og de tok visst vanligvis ikke tilbakemelding bra. Veldig synd, men de finnes vel grenser for hvor mange kamper en gidder å ta etterhvert. Men det gikk absolutt negtivt utover barna. Kom meg heldigvis langt unna den barnehagen, og har ikke opplevd lignende siden! Anonymkode: 8f0b2...6e8 Off det der er min største frykt som forelder, at barnehagen skal skjule ting, slik at barnet mitt lider. Hun er nå fire år, og sier ifra, men tenk om hun ikke gjør det. Tenk om hun ikke sier ifra om ting som er viktig.. Hadde noen kommet og sagt noe til meg, hadde jeg vært evig takknemlig og ikke minst, fornøyd. Anonymkode: 818cc...d25 8
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #16 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eller :"Mamma har flate pupper som henger som tørrfisk" var det et barn som sa til meg. Anonymkode: 9dfcf...e07 Navlen min ligner på et kumlokk. Anonymkode: 3c9e1...a35
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #17 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Går han barbeint rett i skoa? Får håpe alt annet er på stell. Tror barnevernet hadde fått litt bakoversveis av akkurat dette, dersom de skulle bli koblet inn noen gang 😅 Anonymkode: 28a7b...e8f Eh hæ? Er du helt fjern? Barnevernet skal kun vurdere omsorgsevne. Å gå uten sokker er fullstendig irrelevant. Anonymkode: 5d4f5...353 8
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #18 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eh hæ? Er du helt fjern? Barnevernet skal kun vurdere omsorgsevne. Å gå uten sokker er fullstendig irrelevant. Anonymkode: 5d4f5...353 Tror nok det der var en spøk du. Anonymkode: 13f2d...9e8 10
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #19 Skrevet 10. januar 2022 Jeg tenker det er viktig at man tar opp ting for og hjelpe barnet, man kan ikke la være å ta opp viktige ting fordi man er redd for og såre foreldre. Min oppgave i barnehagen er å ivareta barnet. Anonymkode: 24987...e83 6
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #20 Skrevet 10. januar 2022 Det er ting jeg synes er vanskelig å si, men hvis jeg synes det er noe de skal vite, så sier jeg det jo. Tidligere var vi mer tilbakeholdne med å si at vi har manglet vikar osv den dagen, men nå sier vi det som det er. Jeg er «bare» fagarbeider, men har en fantastisk pedleder på avdeling som klarer å formidle ting på en utrolig ok måte uansett hvor vanskelig det må være å ta det opp med foreldrene. Jeg opplever at vi har generelt godt foreldresamarbeid og det er utrolig viktig. Hvis vi har en åpen dialog så vet jo også foreldrene at de kan stole på at det faktisk har vært en fin dag den dagen! Vi prøver også å legge til rette for at det skal være naturlig for foreldrene også å ta opp ting som kan være vanskelig. Anonymkode: c2158...27e 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå