Gå til innhold

Hater saltvannsgriset, spesielt fra trailere. Hvor ble det av skvettlappene som biler hadde for noen tiår siden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare på en liten svipptur (5 minutter) til matbutikken, bruker jeg massevis av spylevæske for å ha sikt i frontruta. Veiene saltes så kraftig at det spruter opp store mengder møkkete vann hver eneste gang det kommer en litt større bil. 

I gamle dager var det skvettlapper på biler. Disse forsvant vel sånn gradvis i løpet av 80-tallet. Sikkert greit for flertallet av verdens befolkning  -  som ikke bor i land der det er sørpe på veiene mange måneder hvert år. 

Anonymkode: aa560...212

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bare på en liten svipptur (5 minutter) til matbutikken, bruker jeg massevis av spylevæske for å ha sikt i frontruta. Veiene saltes så kraftig at det spruter opp store mengder møkkete vann hver eneste gang det kommer en litt større bil. 

I gamle dager var det skvettlapper på biler. Disse forsvant vel sånn gradvis i løpet av 80-tallet. Sikkert greit for flertallet av verdens befolkning  -  som ikke bor i land der det er sørpe på veiene mange måneder hvert år. 

Hold større avstand så er det ikke noe problem. 

Skrevet
Violetta skrev (2 minutter siden):

Hvordan hjelper dette når det kommer biler tett på i motgående kjørefelt og/eller filen ved siden av?

Anonymkode: 21f0b...e29

• Liker 5
Skrevet

Saltingen er noe ordentlig svineri men det har dessverre blitt sånn siden folk ikke kan å kjøre på godt gammeldags vinterføre lenger. Det forventes bare veier og det klages over krisetilstander med en gang det er et par centimeter med snø på veiene, spesielt ille er det i byene og områdene rundt.

Det er ikke bare skadelig for miljøet men også for sikkerheten, har selv sett biler som bare er 3-4 år gamle med fullstendig opprustet understell. Skal man kjøre på sånt føre så bør bilen vaskes grundig etter hver eneste tur.

Anonymkode: b720d...ffb

• Liker 2
Skrevet
Violetta skrev (1 time siden):

Hvordan holde avstand til trailere som kommer i motgående felt??

• Liker 2
Gjest bienvilleparish
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Lastebiler har skvettlapper, men de har store og mange dekk så det er klart det virvler opp mer 

Skrevet

Det er flere ting som drar i samme retning her. Færre biler med skvettlapp, bildesign som har hjulene lengre ut mot hjørnene, mye mer salting enn før, og betydelig mer trafikk enn på 80-tallet er det også. Viktig å kjøpe en bil som har lyktespyler eller, helst, -visker også. Broren min har en liten Hyundai som har ingen av delene, og etter noen timers sørpekjøring er det praktisk talt ikke lys på denne.

Anonymkode: dab12...cb9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvordan holde avstand til trailere som kommer i motgående felt??

De har ikke skvettlapper foran forhjulene. Du får finne deg i at det er andre på veien også. Vask bilen din i stedet for å bli irritert.

Anonymkode: 5eb5f...4c5

• Liker 1
Skrevet

At salting fortsatt eksisterer er tragisk spesielt pga alt det klimatullet de alltid babler om, de forstår tydeligvis ikke hvor mye det jævla saltet ødelegger klimaet… og nei, jeg bryr meg ikke noe om klimaet men irriterer meg noe jævlig over saltinga.. hvis det er så vanskelig å kjøre på en ordentlig vintervei får de som ikke mestrer det ta bussen mens vi andre kan kjøre, innfør gjerne vinterførerkort men på statens regning!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...