Gå til innhold

Slipt og lakkert parkett, er det gjort riktig? Usikker på resultatet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

vi var så heldige som fant en parkettsliper på mitt anbud. Han hadde akkurat fått en avbestilling, så kunne ta det er par dager etter vi tok kontakt. Hadde mange 5-stjerners anmeldelser på mittanbud (mange hundre).

Syntes noe var rart allerede dagen han gjorde jobben. Han skulle kun slipe/lakkere en liten stue, (ca. 25kvm), og brukte ca. 4.5 timer på denne (sliping + lakkering). Vi har alarm på døra som registrerte når han kom, samt når han gikk. Skjønner at jobben i seg selv ikke tar så lang tid, men skal det ikke gå noe tid til herding mellom hvert lag? For å være ærlig vet jeg heller ikke hvor mange lag han la, men går ut ifra at han følger produsenten av lakken sine anbefalinger. 

Uansett, resultatet så veldig bra ut. Men vi merker at gulvet tåler lite bruk. Er vi så uheldig å dytte borti ett møbel, så lager dette ikke riper men tydelige merker i lakken. Ser også at det er tydelige groper etter sofa-beina i lakken der sofaen har stått.

Det er også blitt en del synlige sprekker mellom flere av parkett-bordene.

Jeg vet ikke om det er sånn man bare må regne med når man har lakkert gulv? Trodde lakk skulle være ganske slitesterkt og holdbart jeg.. 

Eller har vi grunn til å mistenke en dårlig utført jobb?

Anonymkode: 26d92...657

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge lot dere det herde etter at jobben var fullført da? 

• Liker 7
Skrevet
Kelsier skrev (27 minutter siden):

Hvor lenge lot dere det herde etter at jobben var fullført da? 

Vi flyttet jo inn 2 dager etter, men hadde gummiknotter og papp under møbler. 

Men nå er det 2 mnd siden, og fortsatt tåler gulvet lite. Dyttet litt på sofaen i sta, og det blir merker etter dette. Ikke riper, men merker i lakken. Som sagt dette er kanskje helt normalt, er det jeg lurer på :)

Takk for svar foresten.

Anonymkode: 26d92...657

Skrevet

To dager er jo altfor lite, man anbefaler minimum fem dager. 
Uansett, vi fikk slipt og oljet vårt parkettgulv for noen måneder siden, av et velrenommert firma, og har samme erfaring som deg. Nå begynner det imidlertid å gå seg til, og ser på et vis jevnere ut nå enn da det var ganske nyslipt!

Anonymkode: 1588d...d31

• Liker 1
Skrevet

Når skal folk forstå at MittAnbud stort sett ikke brukes av kvalitetshåndverkere. Å hyre folk derfra er ren Bingo. Sorry, men dere tapte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...