Gå til innhold

Venstre-leder Guri Melby sier at den norske folk vil føle seg lurt hvis regjeringen nå ikke gjenåpner.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

altfor tidlig og åpne nå

• Liker 5
Skrevet (endret)
cas12 skrev (Akkurat nå):

altfor tidlig og åpne nå

Tanke på hva Vedum og Støre nå har sagt, tar de fleste (alle)som løfter og forventinger.

Endret av ostekaker
  • Liker 1
Skrevet
ostekaker skrev (Akkurat nå):

Tanke på hva Vedum og Støre nå har sagt, tar de fleste (alle)som løfter og forventinger.

ikke slik jeg forstår de. blir ikke gjenåpning nå tror jeg

• Liker 1
Skrevet
cas12 skrev (Akkurat nå):

ikke slik jeg forstår de. blir ikke gjenåpning nå tror jeg

Da er du bare 1 og i en stor undertall.

• Liker 1
Skrevet

Venstre-lederen får snakke for venstre-velgere. Jeg vil ha meg frabedt at hun snakker på mine vegne. 

Jeg vil gjerne at de skal åpne, men om det går to-tre dager lenger tid fordi de tenker seg godt om, har en skikkelig plan, har ekspertisen i ryggen osv.- så kan de heller gjøre det. Det er ingenting så irriterende som hvis de åpner nå for å tekkes noen, bare for å stenge ned igjen om en uke eller to etter masse tull. Det blir i alle fall irriterende. 

Skrevet

Jeg sjekker avisene opptil flere ganger får å få nyheter om pressekonferanse om lettelsen og åpningen.

• Liker 1
Skrevet
ostekaker skrev (1 minutt siden):

Da er du bare 1 og i en stor undertall.

vi får se da :)

Skrevet
Mooza skrev (Akkurat nå):

Venstre-lederen får snakke for venstre-velgere. Jeg vil ha meg frabedt at hun snakker på mine vegne. 

Jeg vil gjerne at de skal åpne, men om det går to-tre dager lenger tid fordi de tenker seg godt om, har en skikkelig plan, har ekspertisen i ryggen osv.- så kan de heller gjøre det. Det er ingenting så irriterende som hvis de åpner nå for å tekkes noen, bare for å stenge ned igjen om en uke eller to etter masse tull. Det blir i alle fall irriterende. 

Det det er snakk er hva som blir sagt i mediene av de som sitter regjeringen selvgsat gir det forvetninger til gjennåpning.

• Liker 1
Skrevet

må også huske på at mediene er veldig flinke til og vri på ting også da, kan ha sagt noe helt annet enn det som blir skrivet

Skrevet
ostekaker skrev (8 minutter siden):

Ja, det kommer vi til å føle oss og vi kommer til å føle oss lurt om det ikke før fredag, sånn at det er gjenåpnet den dagen, helt enig.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9KG6Rp/venstre-melby-coronautfordrer-vedum-naa-maa-dere-levere

Støre var jo ganske tydelig på at det blir lettelser hvis det er smittevernmessig tilrådelig. Jeg tror ikke FHI kommer til å gi det rådet til fredag. Ikke noe er så irriterende som den evige syklusen av åpning-stengning-åpning stengning osv. 

• Liker 3
Skrevet
ostekaker skrev (Akkurat nå):

Det det er snakk er hva som blir sagt i mediene av de som sitter regjeringen selvgsat gir det forvetninger til gjennåpning.

Ja, de sier mye og det virker nesten som de har panikk angående sin egen popularitet siden de føler for å si noe så raskt som mulig. Mine ord gjenstår; Jeg håper det er en gjennomtenkt åpning og at de har kontroll på det de skal. 

Nå skal de sikkert åpne VGS, og tusenvis av ungdommer ramler inn på alle busser i Norge, der de står tett som sild. Det virker til å komme overraskende på alle hver gang det er åpning at det er trengsel på bussene feks, og jeg kjenner jeg er lei av politikere som skal forskuttere for å fremme sin egen person. Det føles litt sånn nå når de skal stå frem nå. De får tenke på helheten og ta anvar for åpningen som ansvarlige voksne, og ikke lekke forventninger rundt omkring. 

• Liker 2
Skrevet

At folk føler seg lurt av en regjering er jo ikke nytt, det har foregått siden Regjeringsrådet/statsrådet i 1814
fram til Støre sin regjering. og det vil bli slik alle regjeringer som kommer etter Støre sin regjering.

Mellom 1814 og 1884 brukte man begrepet ministerium fra 1884 har man brukt regjering.

• Liker 2
Skrevet

Hun er i opposisjon, så det er forventet at hun kritiserer regjeringen. Gjesp.

• Liker 5
Skrevet
Zooey skrev (2 timer siden):

Hun er i opposisjon, så det er forventet at hun kritiserer regjeringen. Gjesp.

Men regjeringen har jo sagt det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan alle kan snakke om "åpning" og "stengning", som om det er en svart - hvitt situasjon, enten-eller. 

Er vi stengt nå liksom? Og hva mener dere med at vi skal åpne? Er det kun en oppheving av samtlige tiltak som kan defineres som en "gjenåpning"? Hva om det da gjeninnføres et par av tiltakene om en måneds tid, er vi da bare "delvis stengt"? 

Og hva var vi mars i fjor når tiltakene var strengere enn nå - "mega stengt"? 

• Liker 2
Gjest havrekaffe
Skrevet

Det er åpent nå. Man kan handle og leve som normalt selv om det er litt begrenset.

Skrevet
havrekaffe skrev (Akkurat nå):

Det er åpent nå. Man kan handle og leve som normalt selv om det er litt begrenset.

Tror ikke en kokk eller servitør som jobber på en restaurant og nå er permittert og igjen må leve på et minimum (mens strømprisene er skyhøye) er enige i at de bare kan leve som normalt gitt.

Ufattelig arrogant holdning fra deg.

• Liker 6
Gjest havrekaffe
Skrevet
8 minutter siden, velociraptor said:

Tror ikke en kokk eller servitør som jobber på en restaurant og nå er permittert og igjen må leve på et minimum (mens strømprisene er skyhøye) er enige i at de bare kan leve som normalt gitt.

Ufattelig arrogant holdning fra deg.

Det er selvfølgelig utfordrende for de som er rammet på den måten, men det er åpent i samfunnet i den forstand at det ikke er den situasjonen man hadde i mars for to år siden.

• Opprett ny...