Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en datter på 2 år som jeg ønsker å gi søsken til.

Jeg og barnefar har slått opp spontant for et halv år siden. men begge av oss ønsker oss søsken for datteren våres. 

Blir det feil å ønske seg en nr 2? Med sin eks. 🤔 bare lurer..

Anonymkode: 23e78...3a1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere et bra vennskapsforhold da? Kommer det til å bli sjalusi mellom dere osv? 

Anonymkode: 80f0c...5f0

• Liker 8
Skrevet

Det skader ikke å ønske seg noe. Men om det blir feil eller ikke kan bare du og han bestemme sammen.

Anonymkode: 1a947...76a

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor skulle det være dumt? Hvis dere begge ønsker det samme? Vet om et par som har gjort akkurat det samme. De har 3 barn sammen. Bare fint med søsken, vel.

Anonymkode: fbcf0...48a

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har dere et bra vennskapsforhold da? Kommer det til å bli sjalusi mellom dere osv? 

Ja vi er gode venner :) kan hende det blir sjalusi når vi for nye partnere. Men nå så er det ingen av oss som driver å dater noen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja vi er gode venner :) kan hende det blir sjalusi når vi for nye partnere. Men nå så er det ingen av oss som driver å dater noen. 

Dere kommer jo til å gjøre det på ett eller annet tidspunkt, så kanskje greit å tenke over det om vennskapet er solid nok til å takle det. 

• Liker 2
Skrevet

Dere har jo ett barn sammen fra før, så sjalusi-problemstillingen er jo allerede noe dere kommer til å måtte ta stilling til. Jeg sier kjør på, bedre med to barn av en partner enn å ha ørten forskjellige barnefedre. 

Anonymkode: 36fdd...c39

• Liker 19
Skrevet

Vet om flere som har tatt den løsningen. Ser ikke problemet

Anonymkode: 39654...9ab

• Liker 3
Skrevet

Jeg er ikke skrudd sammen slik at jeg kunne hatt sex med eksen, men om du er og han er game så kjør på.. 

• Liker 3
Skrevet

Så lenge begge er enige og med på det så tenker jeg det er en helt grei plan. Selv om jeg har et uproblematisk forhold til mine to fedre så vil det jo som regel være enklest med bare en pappa/mamma å forholde seg til. Det eneste jeg ville tenkt igjennom er hva du gjør om du møter "the ONE" om et par år  (om du er typen som tenker slik) og han ikke har barn, men ønsker seg. Er du ferdig med barn etter disse to, og er du ev. ok med å bli valgt bort av drømmemannen fordi du er ferdig med barn?

Det er jo en problemstilling som kan oppstå uansett, men per nå vet du i hvert fall at du vil ha fler. Jeg ville ha gått for det altså, men jeg er mer praktisk enn romantisk anlagt 😄

• Liker 2
Skrevet

Hvis begge vil er det ikke dumt. Kjenner andre som har gjort tilsvarende for at barna skal bli helsøsken.

Anonymkode: 97068...f7a

• Liker 2
Skrevet

Hvis dere begge er enige om det er det vel greit. 
Men hvis du får overgangsstønad bør du være obs, det er ikke sikkert NAV tenker du er en reell enslig forsørger hvis du får enda et barn med ham. 

Anonymkode: 5f0ea...6db

• Liker 4
Skrevet
Leeloo skrev (8 minutter siden):

Så lenge begge er enige og med på det så tenker jeg det er en helt grei plan. Selv om jeg har et uproblematisk forhold til mine to fedre så vil det jo som regel være enklest med bare en pappa/mamma å forholde seg til. Det eneste jeg ville tenkt igjennom er hva du gjør om du møter "the ONE" om et par år  (om du er typen som tenker slik) og han ikke har barn, men ønsker seg. Er du ferdig med barn etter disse to, og er du ev. ok med å bli valgt bort av drømmemannen fordi du er ferdig med barn?

Det er jo en problemstilling som kan oppstå uansett, men per nå vet du i hvert fall at du vil ha fler. Jeg ville ha gått for det altså, men jeg er mer praktisk enn romantisk anlagt 😄

Hvis jeg noen gang møter den rette og han ønsker seg barn så kunne jeg tenke meg flere. 😁 tenker også mer praktisk enn romantisk 😂👍

• Liker 1
Skrevet

Venninna min gjorde dette nylig faktisk. Faren er like udugelig som han alltid har vært, men hun forventet vel ikke noe annet egentlig. Jeg synes det er litt spesielt, men det er heldigvis ikke mitt liv det der 😅

Anonymkode: 4e2ae...a12

• Liker 4
Skrevet

Hvis dere er gode venner og vurderer et barn til sammen, hvorfor er dere ikke kjærester da?

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Venninna min gjorde dette nylig faktisk. Faren er like udugelig som han alltid har vært, men hun forventet vel ikke noe annet egentlig. Jeg synes det er litt spesielt, men det er heldigvis ikke mitt liv det der 😅

Anonymkode: 4e2ae...a12

Pappan her er en veldig god far 😁👍 men ikke en like god samboer. Det var mye uenigheter og unødvendige krangler som gjøre så vi gikk ifra hverandre. 

Skrevet

Har du tenkt å finne deg en ny partner med tid og stunder? Det er betydelig enklere å finne en ny partner når du har bare ett barn kontra to. Ønsker du å stifte familie med ny partner? Da må du forholde deg til to ulike barnefedre med alt det innebærer. 

Tror du det er en positiv ting for barna å vokse opp i to hjem? 

Jeg synes planen din virker utopisk og at du ikke har tenkt på konsekvensene for barna dine. 

Anonymkode: e7cef...cb5

• Liker 2
Skrevet

Nja,b are mine tanker, men på en måte er det ok hvis dere begge er enige. På den annen side er det MYE mindre hassel å ha ett barn enn to når du en dag møter en ny. Hvis du klarer deg uten mann i femten års tid, så ville jeg hatt to stk med eksen, men hvis du ser for deg ny samboer, så kan det by på problemer. Pluss det er dyrt å ha et hjem med plass til to barnerom, spesielt hvis du bor i Oslo el.l.

Når jeg ble skilt styrte jeg unna alle med små barn, men det var jo også fordi mine egne var tenåringer og orket ikke småunger igjen, men om jeg hadde vært yngre, så kunne jeg godt ha truffet en med ett lite barn, helst ikke to. Hvis du treffer en mann som også har to stk, så får dere plutselig fire stk. Bare det praktiske kommer jo til å ta gnisten fra det nye forholdet! Men hvis du ikke ser for deg ny samboer før barna flytter ut, så er alt lettere. Men mest sannsynlig legger du de planene på hylla hvis du blir skikkelig forelska.

Mye å tenke på, men hva som er riktig kan ingen andre enn dere bestemme.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Har en datter på 2 år som jeg ønsker å gi søsken til.

Jeg og barnefar har slått opp spontant for et halv år siden. men begge av oss ønsker oss søsken for datteren våres. 

Blir det feil å ønske seg en nr 2? Med sin eks. 🤔 bare lurer..

Hvis dere er venner, klarer å samarbeide godt om barnet dere har fra før, og begge er enige, så ser jeg ikke noe problem.

Skrevet

I teorien ingen dårlig ide. Men nå er det sjelden sånn at man blir gravid på første forsøk, så dere blir nødt til å investere mye tid og følelser i dette. Er dere klar for det?

Anonymkode: db29f...362

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...