AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #1 Skrevet 10. januar 2022 Vi har vært sammen i tre år, det har vært veldig mye styr pga hans redsel for eksen. Sa hun hopp, så hoppet han. Ingen små barn i bildet, kun voksne barn. Følte meg kun som rebound for han i starten, selv om han sa han elsket meg. Lovde meg ting, men klarte ikke holde det. Han var enig i at vi kunne prøve parterapi. Der fikk han beskjed om at han måtte kutte eksen, være ærlig med meg og helt åpen da eksen tok kontakt. Dette for å bygge opp tilliten igjen. Eksen sender ofte melding med hjerter og dette fikk han beskjed om fra terapeuten at han måtte få slutt på. Dette sa han at han skjønte, og det skulle han gjøre. Så gikk det litt tid og det plinget inn mld fra eksen, kunne se på han at det var fra henne for han ble litt rar i ansiktet. Sa ikke noe først, ville se om han var ærlig med meg og sa det. Timene gikk og han latet som ingenting. Til slutt spurte jeg hva hun ville. Han prøvde først og ro det vekk, men da jeg ba om å få se så innrømmet han at det var fra henne og joda med hjerter. Kjente jeg ble rasende både fordi han hadde lovet å være ærlig og åpen og fordi han hadde lovet å si fra til henne at hun kunne droppe hjertene. Ingenting av dette hadde han gjort, bare svart på meldingen med tekst og smiley. Kjenner at jeg i ettertid er veldig skuffet. Syntes det er så trist at han nok en gang ikke holdt hva han lovet meg. Derfor angrer jeg egentlig på hele terapien…skuffelsen ble egentlig dobbelt iom han hadde fått høre det der også og at det ikke bare var jeg som var hysterisk. Så kjenner at det blir ikke mer terapi her, føler jeg har gjort mitt så får det være opp til han videre. Anonymkode: 8855b...283
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #2 Skrevet 10. januar 2022 Du burde jo gått for lenge siden. Anonymkode: 5342a...fc2 23
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #3 Skrevet 10. januar 2022 Så ett forsøk og når han ikke umiddelbart gjorde som du ønsket og som terapeuten rådet han til å jobbe med så er du ferdig? Sikkert like greit.. Anonymkode: 41889...6d8 5
Carrot Skrevet 10. januar 2022 #4 Skrevet 10. januar 2022 Jeg ble litt forvirret når du skrev: AnonymBruker skrev (13 minutter siden): skuffelsen ble egentlig dobbelt iom han hadde fått høre det der også og at det ikke bare var jeg som var hysterisk. følte du at terapeuten tok parti med deg? Jeg trodde samtale og parterapi var for at dere som par skulle få hjelp til å finne en felles vei videre, sammen? Ikke at du skulle få støtte og han skulle inrette seg? Når det er sagt, det virker som om hans forhold til eksen er komplisert, jeg skjønner at komplisert gjør det vanskelig å være deg - men kan du hjelpe han til å bli ferdig med eksen? er det noe du tenker du ønsker, eller ønsker du deg ut av forholdet og mener han har alt ansvar alene? 2
nomore82 Skrevet 10. januar 2022 #5 Skrevet 10. januar 2022 Problemet her er jo ikke terapien. Problemet er at du skulle gått for lenge siden. Selv ikke en parterapeut kan få liv i en død katt. 28
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #6 Skrevet 10. januar 2022 Carrot skrev (1 time siden): Jeg ble litt forvirret når du skrev: følte du at terapeuten tok parti med deg? Jeg trodde samtale og parterapi var for at dere som par skulle få hjelp til å finne en felles vei videre, sammen? Ikke at du skulle få støtte og han skulle inrette seg? Når det er sagt, det virker som om hans forhold til eksen er komplisert, jeg skjønner at komplisert gjør det vanskelig å være deg - men kan du hjelpe han til å bli ferdig med eksen? er det noe du tenker du ønsker, eller ønsker du deg ut av forholdet og mener han har alt ansvar alene? Akkurat på det punktet tok hun parti med meg, at han måtte lære seg å si fra til henne, noe han ikke har klart til nå. Utover det snakket vi om oss begge, både hva jeg og han måtte jobbe med samt hva vi må jobbe om sammen. Anonymkode: 8855b...283 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #7 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så ett forsøk og når han ikke umiddelbart gjorde som du ønsket og som terapeuten rådet han til å jobbe med så er du ferdig? Sikkert like greit.. Anonymkode: 41889...6d8 Det har jo pågått lenge, jeg har sagt fra til han og vi har snakket om det utallige ganger. Han har sagt at han skjønner og skal gjøre noe med det. Problemet er at da det kommer til stykket, så klarer han det ikke. Han sårer heller meg enn å si fra til henne. Anonymkode: 8855b...283
Zooey Skrevet 10. januar 2022 #8 Skrevet 10. januar 2022 nomore82 skrev (1 time siden): Problemet her er jo ikke terapien. Problemet er at du skulle gått for lenge siden. Selv ikke en parterapeut kan få liv i en død katt. Enig. Terapeuten har jo funnet problemets kjerne, og problemet er at han ikke ønsker å endre atferd. Da er det ikke noe terapeuten kan gjøre 🤷♀️ 19
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #9 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det har jo pågått lenge, jeg har sagt fra til han og vi har snakket om det utallige ganger. Han har sagt at han skjønner og skal gjøre noe med det. Problemet er at da det kommer til stykket, så klarer han det ikke. Han sårer heller meg enn å si fra til henne. Anonymkode: 8855b...283 Nettopp, han sårer heller deg enn henne. Det bør fortelle deg én ting - at du ikke har noe i denne trekanten å gjøre. Anonymkode: ec418...fc7 17
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #10 Skrevet 10. januar 2022 Hvorfor har han så mye kontakt med eksen hvis de har voksne barn? Vil hun ha ham tilbake? Mannen din får gro seg noen baller og si fra til henne at nok er nok. Røde flagg at han ikke gjør det, men pleaser eksen i stedet for deg. Anonymkode: a3811...7a2 11
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #11 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så ett forsøk og når han ikke umiddelbart gjorde som du ønsket og som terapeuten rådet han til å jobbe med så er du ferdig? Sikkert like greit.. Anonymkode: 41889...6d8 Han er en voksen mann. Hvor forbanna vanskelig er det å skrive "hei, det er bra vi har kontakt, men det blir veldig rart for meg å få hjerter fra deg når jeg er sammen med Lisa. Jeg vet aldri helt hvordan jeg skal svare og synes det er kleint. Så supert om vi kan slutte med den type kommunikasjon" Anonymkode: 3db2d...9fb 22
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #12 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det har jo pågått lenge, jeg har sagt fra til han og vi har snakket om det utallige ganger. Han har sagt at han skjønner og skal gjøre noe med det. Problemet er at da det kommer til stykket, så klarer han det ikke. Han sårer heller meg enn å si fra til henne. Anonymkode: 8855b...283 Og der er prioriteringen hans. Anonymkode: 3db2d...9fb 12
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #13 Skrevet 10. januar 2022 Mannen er jo ikke ferdig med exen stakkars Anonymkode: aac42...42a 4
BlackSpades Skrevet 10. januar 2022 #14 Skrevet 10. januar 2022 Hvorfor skal det være opp til ham videre? Virker som parterapien har avdekket og bekreftet at mannen din ikke tør eller er i stand til å si ifra til eksen sin. Da får du vel bruke denne innsikten til å ta et valg selv for hva du vil gjøre videre, eller? 12
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #15 Skrevet 10. januar 2022 Ville trodd du var veldig glad for å ha gått i terapi. For nå vet du at han ikke har deg som førsteprioritet. Selv ikke etter terapi så klarer han å endre seg. Hvis du blir hos han nå, så er det med full innsikt i hvordan han er. Anonymkode: 30372...e46 17
Nymerïa Skrevet 10. januar 2022 #16 Skrevet 10. januar 2022 BlackSpades skrev (1 minutt siden): ikke tør eller er i stand til å si ifra til eksen sin. Alternativ 3; han har ikke lyst til å si fra fordi han synes egentlig det er hyggelig med denne kommunikasjonen. Han tør ikke å si akkurat det til TS. 9 1
BlackSpades Skrevet 10. januar 2022 #17 Skrevet 10. januar 2022 NymeriaRhoynar skrev (Akkurat nå): Alternativ 3; han har ikke lyst til å si fra fordi han synes egentlig det er hyggelig med denne kommunikasjonen. Han tør ikke å si akkurat det til TS. Haha..ja, meget mulig Noen synes det er meget kjekt med den type oppmerksomhet... Kan være enda flere grunner til at han er/gjør som han er/gjør. Det må nesten TS finne ut av sammen med karen. Vi andre kan bare spekulere. 1
Eryn Skrevet 10. januar 2022 #18 Skrevet 10. januar 2022 De er åpenbart ikke ferdig med hverandre. ETTER 3 ÅR! Ding dong! 🛎 Han er superfeig, og du gir han for mange sjanser. Det der hadde jeg ikke giddet mer. 5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #19 Skrevet 10. januar 2022 Eryn skrev (4 minutter siden): De er åpenbart ikke ferdig med hverandre. ETTER 3 ÅR! Ding dong! 🛎 Han er superfeig, og du gir han for mange sjanser. Det der hadde jeg ikke giddet mer. Det var «slutt» to år før jeg traff han 🙄 Anonymkode: 8855b...283
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #20 Skrevet 10. januar 2022 Høres heller ut som at du angrer på hele mannen.. Han er ikke klar for en ny og tydelig veldig opphengt i eksen, her ville jeg ikke følt meg prioritert og avsluttet forholdet. Anonymkode: db39e...484 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå