Gå til innhold

Ferie fra livet og innsjekk på hotell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er god nok unnskyldning for dette for for få en pause fra mat- kaos- forventninger og generelt folk? Setter pris på kreative ideer til noen dager pause. 

Anonymkode: 2c571...816

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke unnskyldninger, du trenger bare en grunn. Og at du selv tror at du hadde hatt godt av det, er grunn nok. 

Å ta vare på seg selv er ikke egoisme, det er livsviktig. 

Anonymkode: 336a7...97a

• Liker 9
Skrevet

Har du penger til det og mulighet så kjør på!

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du trenger ikke unnskyldninger, du trenger bare en grunn. Og at du selv tror at du hadde hatt godt av det, er grunn nok. 

Å ta vare på seg selv er ikke egoisme, det er livsviktig. 

Anonymkode: 336a7...97a

Jeg har forpliktelser så jeg kan ikke bare reise avgårdet uten en kreativ ide / historie. Har du forslag? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har forpliktelser så jeg kan ikke bare reise avgårdet uten en kreativ ide / historie. Har du forslag? 

Lyve?

Skrevet

Ingen andre forslag enn at man må passe på å aldri sette seg i en slik situasjon at dette blir nødvendig.

Anonymkode: fa7d1...a20

Skrevet
nomore82 skrev (1 minutt siden):

Lyve?

Har du en kreativ løgn? Trenger det så ekstremt 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du en kreativ løgn? Trenger det så ekstremt 

Nei jeg ser ikke poeng i å lyve.

Enten så får du klare å gjøre det åpent og ærlig eller så får du droppe det helt.

• Liker 3
Skrevet

Hva er poenget? Du hviler jo ikke. Du ligger på hotellet, men tenker på familien, på alle forpliktelsene...

Anonymkode: 96360...0a1

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva er poenget? Du hviler jo ikke. Du ligger på hotellet, men tenker på familien, på alle forpliktelsene...

Jeg kommer til og innta hvert sekund av ferie med engang jeg ankommer hovedinngangen 

• Liker 1
Skrevet

Jeg kommer til og innta hvert sekund av ferie med engang jeg ankommer hovedinngangen 

Hvis du klarer dette, sånn virkelig, uten å tenke på familien, uten å ha dårlig samvittighet (for hva egentlig?), da sier jeg bare «Kjør på!». Du trenger ingen grunn eller unnskyldning. Det at du har behov for det er grunn nok. 

• Liker 3
Skrevet

Forklare det til dem det gjelder. Om det er folk som bryr seg om deg, så vil de ta deg på alvor om behovet ditt er så stort for alene tid.
Sørge for å ha en plan klar for hvordan de gjenblivende kan avhjelpes mens du er vekkke. 
La din evt partner få muligheten til å få alene tid også

Anonymkode: e9e75...c0c

• Liker 2
Skrevet

Kan du ikke bare si du skal være hos ei venninne og kose dere der HJEMME hos hun? Si du trenger litt fri innimellom du også

Anonymkode: 8c096...6a1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Kan du ikke bare si du skal være hos ei venninne og kose dere der HJEMME hos hun? Si du trenger litt fri innimellom du også

Anonymkode: 8c096...6a1

Jo men alle mine venner har barn 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forklare det til dem det gjelder. Om det er folk som bryr seg om deg, så vil de ta deg på alvor om behovet ditt er så stort for alene tid.
Sørge for å ha en plan klar for hvordan de gjenblivende kan avhjelpes mens du er vekkke. 
La din evt partner få muligheten til å få alene tid også

Anonymkode: e9e75...c0c

🙏

Skrevet

Hvis du klarer dette, sånn virkelig, uten å tenke på familien, uten å ha dårlig samvittighet (for hva egentlig?), da sier jeg bare «Kjør på!». Du trenger ingen grunn eller unnskyldning. Det at du har behov for det er grunn nok. 

🙏

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke meg som er TS. Men hadde ikke klart det selv. En ting er at barna er eldre og klarer seg mer og mer selv, men det alt som vil hope seg opp hjemme når jeg er bortreist.

Det samme gjelder jobb. Jeg kan ikke sykemelde meg pga av stress og utbrenthet fordi jeg vet at det vil bare ligge enda mer arbeid på meg når jeg kommer tilbake.

Min løsning er å skille meg og få min egen leilighet og bo rett og slett for meg selv. Og bytte jobb med mindre ansvar. Drømmer ofte om det, men har ikke gjort noe med dette enda. 

Anonymkode: 8a071...703

Skrevet

Er dere 2 som deler på forpliktelsene hjemme og likevel er det for mye?

Er du alene om å gjøre alt for en lat partner er jeg for at du bare drar. Men er dere 2 om saken prater man med partner og blir enige om å få en frihelg hver. Så slipper man å lyve og man er heller ikke urettferdig. 

Anonymkode: 88815...fc5

Skrevet

Er dere 2 som deler på forpliktelsene hjemme og likevel er det for mye?

Er du alene om å gjøre alt for en lat partner er jeg for at du bare drar. Men er dere 2 om saken prater man med partner og blir enige om å få en frihelg hver. Så slipper man å lyve og man er heller ikke urettferdig. 

Anonymkode: 88815...fc5

Det siste. Jeg er utslitt og drømmer om en ferie på andre siden av kloden. Kun et par dager altså 

Skrevet

Det siste. Jeg er utslitt og drømmer om en ferie på andre siden av kloden. Kun et par dager altså 

Men om du gjør alt i dag….. ligger ikke alt på deg når du kommer hjem da?

Ikke misforstå, avbrekk er bra for alle. Men om du drar lasset hjemme og gjør det meste, så kan jeg ikke forestille meg at samboeren din plutselig tenker «oi, hvor er Trude? Vel, jeg får fylle oppgavene hennes til hun er tilbake».

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...