Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, sønnen min er ti måneder og har alltid likt å sove. Han har tre dupper om dagen, før han med glede legger seg 20-2030 og sover da til 0830 neste morgen. 

Den siste duppen er gjerne rundt kl 1730 i ca halvtime time. Da legger jeg ham heller senere, feks kl 21 og da sovner han med engang. 

Jeg leste på nett at babyer i denne alderen gjerne har to dupper, og jeg lurer på om jeg aktivt bør gå inn for å droppe den siste duppen og legge tidligere, eller om jeg bør la ham styre dette selv? 

Han blir veldig fort trøtt om dagen og vanligvis klarer han kun 2, 5timer våkentid før han blir trøtt igjen. Er dette normalt? 

Han spiser bra, utvikler seg bra, han bare sover veldig mye.. 

Anonymkode: f3904...0dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle er forskjellige. Tenker at hvis han trives så er det det viktigste!

Anonymkode: 42db8...701

Skrevet

Ikke rot til det som funker for dere. 

Anonymkode: aee31...aca

Skrevet

Ja det funker helt greit 😊 han har styrt det selv hittil, jeg bare begynte å lure etter det jeg leste på nett, mitt eldre barn hadde én dupp på denne alderen, og alle jeg vet om har enten en eller to dupper, derfor jeg ble litt sånn.. 

Skrevet

Hadde en dup om dagen her da lille var 10 mnd. Sove natten gjennom la seg kl 18:00 stå opp kl 7 om morgen.

Anonymkode: e7629...ecf

Skrevet

Babyer er mennesker. Ikke heng deg så opp i skjemaer og anbefalinger fra helsestasjonen. Så lenge baby trives og har det bra, er det du som mor som vet best hvordan du skal ivareta det. Tenk på hvor forskjellige voksne er, både med søvn,mat, interesser og behov. Akkurat sånn er det med babyer også. 

Anonymkode: 41d40...d3c

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja det funker helt greit 😊 han har styrt det selv hittil, jeg bare begynte å lure etter det jeg leste på nett, mitt eldre barn hadde én dupp på denne alderen, og alle jeg vet om har enten en eller to dupper, derfor jeg ble litt sånn.. 

Altså, jeg stressa masse med at min åpenbart ikke hadde lest på nettet, og lenge bare sov 3x30 minutter på dagen.... fant etterhvert ut at det lureste var å følge baby sine behov, og ikke nettet sine.

Anonymkode: 42db8...701

Skrevet

Følg baby ja.. Min første hadde mange dupper frem til halvannen, andre barnet hadde færre. Men de viste jo tydelig hva de trengte 😊

Anonymkode: 31d25...a4a

Skrevet

9,5 mnd og har ofte 3 dupper enda. De få gangene han sover til 9 +/- holder det med to. Men som regel vekker storesøster hele huset rundt 6-6:30 og da er det 3 dupper. Han har fortsatt maks 2,5 t våkentid før han er stuptrøtt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...