AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #1 Skrevet 10. januar 2022 Jeg gir mannen min 10.000 kr i måneden. Det er vår avtale. han dekker resten 28.000 bilen er på mitt navn nå, som noen sikkert leste fra forrige tråd. (Jeg betalte 50.000, han betalte 50.000kr og skrev bare på sitt navn. Jeg konfronterte og han ble litt sur for han mente den var min å siden den ble kjøpt etter ekteskap. Men vi fikk registrert den på mitt navn) jeg har ikke førekort. Men har tatt alt obligatorisk. Venter nå bare på oppkjøring som jeg ikke finner time til…… jeg failet den ene gangen. men jeg er sikker på at jeg skal ha førekort. Uansett hva. vi betaler 2-3000kr for billån. 2000 forsikring sirka og resten er vel bensin bom og hele det til forbruk. men er det riktig at jeg betaler 10.000 uten at bolig er på mitt navn? Til syvende og sist er det han som kjører bilen, og det var han som ønsket seg denne bilen. Vi kjører sammen til og fra jobb. Anonymkode: c062c...bdf
Whistler Skrevet 10. januar 2022 #2 Skrevet 10. januar 2022 Skal vi ta en runde til på dette? Mannen din eier huset. Bilen er helt uvesentlig, og det er enda mindre vestentlig om du kommer til å kjøre opp eller ikke. Hvis du vil at din andel av utlegg til hus skal føre til eierandel må du kjøpe deg inn, og det må du gjøre gjennom et formelt oppgjør. 25
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #3 Skrevet 10. januar 2022 Whistler skrev (1 minutt siden): Skal vi ta en runde til på dette? Mannen din eier huset. Bilen er helt uvesentlig, og det er enda mindre vestentlig om du kommer til å kjøre opp eller ikke. Hvis du vil at din andel av utlegg til hus skal føre til eierandel må du kjøpe deg inn, og det må du gjøre gjennom et formelt oppgjør. Jeg tenker det beløpet jeg betaler er det rettferdig i forhold til at huset ikke er på mitt navn? Anonymkode: c062c...bdf
Whistler Skrevet 10. januar 2022 #4 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tenker det beløpet jeg betaler er det rettferdig i forhold til at huset ikke er på mitt navn? Anonymkode: c062c...bdf Det kan godt være. 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #5 Skrevet 10. januar 2022 Hva skal de 10000 dekke da? 10000 er jo ikke så mye om det skal dekke alt av din del av felles utgifter + din mat. Anonymkode: 3ca8d...ef4 5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #6 Skrevet 10. januar 2022 Du kan ikke kreve at et hus står i ditt navn, om du ikke har kjøpt det! 😅 Du må kjøpe deg inn i huset, og det må tinglyses. Anonymkode: b5fc1...8ce 15
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #7 Skrevet 10. januar 2022 Ærlig talt, nå må du gi deg med alle disse trådene om at du vil at mannen skal gi deg halvparten av boligen. Er det kun på grunn av boligen du har giftet deg med ham? Anonymkode: 469c4...117 15
Sansx Skrevet 10. januar 2022 #8 Skrevet 10. januar 2022 Uansett hvor du bor må du betale leie. Du betaler leie til mannen din nå. Hvis du vil eie halvparten av boligen, må dere ordne verditakst og så kjøper du deg inn. 5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #9 Skrevet 10. januar 2022 Det var da ganske lav leie, om du betaler kr 10 000 og han kr 28 000. Da bor du ganske standmessig. Jeg synes ikke det var veldig mye. Men han tjener sikkert veldig mye mer enn deg? Har dere barn sammen? Anonymkode: de56e...91a 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #10 Skrevet 10. januar 2022 Han kommer ikke til å gi deg huset, du må kjøpe din del av halvparten av verdien av eiendommen. Det fungerer ikke sånn som du tror. Anonymkode: 12b96...d37 6
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #11 Skrevet 10. januar 2022 Ts har dere samboeravtale? For og sikre din del i boligen nå du enten stå som medlåntaker på huslånet hos banken (og sikre at det står i kartverket) eller så må kanskje betale en viss sum for og bo der så dere blir enig i avhengig av din inntekt. Anonymkode: 98df9...bcf 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #12 Skrevet 10. januar 2022 Hvis du ikke har penger/lån til å kjøpe deg inn i boligen i dag bør du og mannen din inngå en skriftlig avtale om at du gradvis kjøper deg inn i boligen via de kr 10 000 du betaler i måneden. Det vil gjøre at du, dersom det blir brudd, må/kan kjøpes ut. Det sikrer deg mot å kastes ut på dagen og ikke minst er du sikret en viss egenkapital når du skal ut i boligmarkedet på egenhånd. Å bare betale leie slik du gjør nå, uten å gradvis kjøpe deg inn, gjør at du ikke står igjen med noe ved et brudd. Anonymkode: 72139...4e2 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #13 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis du ikke har penger/lån til å kjøpe deg inn i boligen i dag bør du og mannen din inngå en skriftlig avtale om at du gradvis kjøper deg inn i boligen via de kr 10 000 du betaler i måneden. Det vil gjøre at du, dersom det blir brudd, må/kan kjøpes ut. Det sikrer deg mot å kastes ut på dagen og ikke minst er du sikret en viss egenkapital når du skal ut i boligmarkedet på egenhånd. Å bare betale leie slik du gjør nå, uten å gradvis kjøpe deg inn, gjør at du ikke står igjen med noe ved et brudd. Anonymkode: 72139...4e2 Og TS sørg heller for og stå som medeier på huset enn bilen. Bilen synker i verdi hver eneste dag. Foreslå et bytte på hvor du skal stå som medeier så bruker du 10.000kr klokere. Prøv og forstå hvordan han tenker. At du du som som eier av bilen (med lån) er et tapsprosjekt ved brudd. Anonymkode: 98df9...bcf 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #14 Skrevet 10. januar 2022 Hvorfor har du insistert på bilen i ditt navn, men ikke diskutert hvordan du kan sikre deg økonomisk ved å kjøpe deg inn i huset og ha eierandel på huset. Bilen taper seg i verdi for hver mil dere kjører, og år som går, og er sånn sett et tapsprosjekt. Bolig har som kjent derimot hatt prisstigning og økt i verdi hvert år. Hadde vært mer naturlig at det var hans bil, og du spleiset på bensin/forsikringer siden du drar nytte av skyss til jobb. Så kunne du heller fått spart til egenandel for å kjøpe deg inn i huset. Anonymkode: 2fee0...2fc 8
MizzVic Skrevet 10. januar 2022 #15 Skrevet 10. januar 2022 En bil er jo bare ett tap. Den bilen stuper i verdi hver dag. I tillegg er det en stor utgift å eie bil. Og en bil til så lav pris....betyr den er gammel og slitt. Uten garanti og med potensielt høye verksted-utgifter. Så den hadde jeg ikke ville eid om jeg ikke trengte.... 😛 Om 10 000 er alle utgifter, huset, bilen, mat ect. Så bor du jo billig. Vanskelig å kjøpe seg inn i ett hus med de pengene... Også må du huske at om du kjøper deg inn, får du jo ett høyt lån. Det eneste du tjener er evt verdistigning, og da delt på to. Om dere skulle selge en gang. Virker som om du forventer at han skal GI deg halve huset. Men da må jo han eie det uten lån igjen.... 6
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #16 Skrevet 10. januar 2022 MizzVic skrev (7 minutter siden): En bil er jo bare ett tap. Den bilen stuper i verdi hver dag. I tillegg er det en stor utgift å eie bil. Og en bil til så lav pris....betyr den er gammel og slitt. Uten garanti og med potensielt høye verksted-utgifter. Så den hadde jeg ikke ville eid om jeg ikke trengte.... 😛 Om 10 000 er alle utgifter, huset, bilen, mat ect. Så bor du jo billig. Vanskelig å kjøpe seg inn i ett hus med de pengene... Også må du huske at om du kjøper deg inn, får du jo ett høyt lån. Det eneste du tjener er evt verdistigning, og da delt på to. Om dere skulle selge en gang. Virker som om du forventer at han skal GI deg halve huset. Men da må jo han eie det uten lån igjen.... Eier han uten lån blir det verre for TS. Anonymkode: 98df9...bcf 1
MizzVic Skrevet 10. januar 2022 #17 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Eier han uten lån blir det verre for TS. Anonymkode: 98df9...bcf Ikke hvis han setter halve på henne, som jeg tror var tanken her 😛
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #18 Skrevet 10. januar 2022 MizzVic skrev (11 minutter siden): Ikke hvis han setter halve på henne, som jeg tror var tanken her 😛 Tror du? Hm hvem gir den summen gratis? Anonymkode: 98df9...bcf 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #19 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor har du insistert på bilen i ditt navn, men ikke diskutert hvordan du kan sikre deg økonomisk ved å kjøpe deg inn i huset og ha eierandel på huset. Bilen taper seg i verdi for hver mil dere kjører, og år som går, og er sånn sett et tapsprosjekt. Bolig har som kjent derimot hatt prisstigning og økt i verdi hvert år. Hadde vært mer naturlig at det var hans bil, og du spleiset på bensin/forsikringer siden du drar nytte av skyss til jobb. Så kunne du heller fått spart til egenandel for å kjøpe deg inn i huset. Anonymkode: 2fee0...2fc Ifølge andre tråder vil ts at mannen skal gi henne halvparten av boligen, ikke kjøpe seg inn. Anonymkode: 469c4...117 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #20 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ifølge andre tråder vil ts at mannen skal gi henne halvparten av boligen, ikke kjøpe seg inn. Anonymkode: 469c4...117 Akkurat det Ts er det få som får oppleve Anonymkode: 98df9...bcf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå