AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #1 Del Skrevet 10. januar 2022 Jeg er satt i fritidskarantene sammen med alle mine kollegaer. Jeg jobber i helsevesenet. Jeg har ikke vært på jobb på 3 uker. Jeg jobber en liten stilling og er frikjøpt fra resten da jeg har et alvorlig sykt barn. Jeg ringte min sjef, men får ikke slippe karantene selv om jeg ikke har vært på jobb. Skal jobbe førstkommende helg. Så nå må jeg avlyse 3 bursdagsselskap denne uka og ta 2 PCR tester som ikke er nødvendig.. Syns dette er urettferdig. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: e2677...b8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 10. januar 2022 #2 Del Skrevet 10. januar 2022 Fulgt karantenereglene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #3 Del Skrevet 10. januar 2022 Det må jo være feil at du må være i karantene dersom du ikke har vært nærkontakt?!? Anonymkode: ff01e...02b 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #4 Del Skrevet 10. januar 2022 Hvis du ikke har vært i nærheten av noen av årsakene til karantenen ville jeg ikke brydd meg så mye før du skal på jobb. Etter du har vært på jobb er det noe annet. Anonymkode: 5afcc...c91 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #5 Del Skrevet 10. januar 2022 Det er ikke sjefen din som bestemmer hvem som skal i karantene, det er karantenereglene. Dersom du ikke har vært nærkontakt, skal du heller ikke i noen karantene. Anonymkode: 7552e...385 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #6 Del Skrevet 10. januar 2022 Jeg hadde overhode ikke akseptert fritidskarantene i den situasjonen du beskriver. Jeg hadde heller ikke ringt sjefen for å spørre, reglene er tilgjengelige på nettet og jeg ville derfor gjort mine egne vurderinger basert på dem samt min konkrete situasjon. Anonymkode: 9950d...b13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #7 Del Skrevet 10. januar 2022 Selvsagt skal du ikke i karantene. Er i samme situasjon selv, det er smitte på jobb og kollegene mine er satt i fritidskarantene. Jeg har ferie forrige og denne uka, og er SELVSAGT IKKE i karantene!!! Anonymkode: 55421...19a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #8 Del Skrevet 10. januar 2022 Jeg tenker det samme som dere. Coronatelefonen er desverre stengt til i morgen tidlig. Er visst ledelsen som har bestemt at alle er i fritidskarantene... Anonymkode: e2677...b8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #9 Del Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tenker det samme som dere. Coronatelefonen er desverre stengt til i morgen tidlig. Er visst ledelsen som har bestemt at alle er i fritidskarantene... Anonymkode: e2677...b8b Du trenger ikke ringe noen koronatelefon for dette. Du bare følger koronareglene og driter i hva ledelsen synes de måtte kunne bestemme. Arbeidsgiver styrer hva du gjør i arbeidstiden. Du kan selvfølgelig foreslå at de overtidskompenserer deg for den tiden de pålegger deg karantene i egenskap av å være arbeidsgiver... eller bare drite i å diskutere hva du gjør på fritiden med sjefen. Anonymkode: 7552e...385 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #10 Del Skrevet 10. januar 2022 Dette virker ikke lovlig. Hvorfor skal dere testes hvis dere ikke er nærkontakter? Anonymkode: 1a7b0...f62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #11 Del Skrevet 10. januar 2022 Man skal i frtidskarantene hvis man er nærkontakt. Noe du ikke er. Lev livet du TS. Din sjef bestemmer ingenting. Anonymkode: 21a54...fdf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ab_naturals Skrevet 10. januar 2022 #12 Del Skrevet 10. januar 2022 Ledelsen på arbeidsplassen har ingen myndighet til å sette noen i karantene. Det er kun myndighetene som kan bestemme det, ved å lage et regelverk som den enkelte følger etter beste evne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 10. januar 2022 #13 Del Skrevet 10. januar 2022 Jammen hvis du ikke har vært sammen med den smittede så skal du jo ikke i noen som helst karantene. Det hørtes rart ut 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ab_naturals Skrevet 10. januar 2022 #14 Del Skrevet 10. januar 2022 Og forresten, helt uavhengig av at du selvsagt ikke skal i karantene denne gangen, så kan man nå bruke hurtigtester, du hadde ikke trengt to pcr-tester som du nevner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg