AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #1 Skrevet 10. januar 2022 Jeg leser mye om fødsler, og jeg skal innrømme at internett burde vært fratatt gravide😂 Vel… denne latensfasen da. Idag har jeg plutselig fått en skikkelig tyngdefølelse i bekkenet, mye murringer og mye nedpress. En del murringer nederst i ryggen (?). Bekkenproblemene er plutselig borte, så jeg gikk en tur. Hadde mye stikking og tyngdefølelse innimellom. Er dette latensfasen? Anonymkode: 05cc6...b9f
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #2 Skrevet 10. januar 2022 Latensfasen kan foregå i dagesvis, så det kan godt være du er helt i starten på latensfasen, men du har neppe noe åpning. Jeg kan ikke huske jeg hadde noe stikkinger selv, og hadde vel mer konstant (ganske) vondt i ryggen. Anonymkode: 44267...e16
Klumpen123 Skrevet 10. januar 2022 #3 Skrevet 10. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Latensfasen kan foregå i dagesvis, så det kan godt være du er helt i starten på latensfasen, men du har neppe noe åpning. Jeg kan ikke huske jeg hadde noe stikkinger selv, og hadde vel mer konstant (ganske) vondt i ryggen. Anonymkode: 44267...e16 Omtrent slik jeg har Endret 10. januar 2022 av Klumpen123 Feil
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #4 Skrevet 10. januar 2022 Latensfase for meg var tydelige rier, men ikke hyppige eller regelmessige nok til å regnes som aktiv fødsel. Det kan såklart være du kjenner starten på noe, men det høres ikke umiddelbart ut som om du er på vei inn i fødsel ennå heller. Anonymkode: faf85...749
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #5 Skrevet 10. januar 2022 Jeg har også tenkt at latensfasen inneholder rier, men nå er det over et år siden jeg satt og leste alt for mye om fødsel. Rier kan jo også oppleves veldig forskjellig. For meg var det som brukeren over beskriver, jeg skjønte at det var rier, men de var ikke regelmessige og ikke så hyppige. Det gikk vel rundt 20 min. mellom hver helt i starten. Magen ble hard og stram samtidig som jeg fikk kraftige menssmertelignende smerter som bygget seg opp og slapp taket igjen. Jeg fikk imidlertid også noen slike rier eller maserier eller hva det var flere ganger i andre svangerskap, uten at det var latensfase/starten på fødsel. Forskjellen da var at det ga seg igjen i stedet for å bygge seg opp og komme tettere og tettere. Lykke til! Anonymkode: aac6f...9bf
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #6 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Latensfase for meg var tydelige rier, men ikke hyppige eller regelmessige nok til å regnes som aktiv fødsel. Det kan såklart være du kjenner starten på noe, men det høres ikke umiddelbart ut som om du er på vei inn i fødsel ennå heller. Anonymkode: faf85...749 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg har også tenkt at latensfasen inneholder rier, men nå er det over et år siden jeg satt og leste alt for mye om fødsel. Rier kan jo også oppleves veldig forskjellig. Anonymkode: aac6f...9bf Jeg var den første som svarte, og vil bare legge til at jeg selvsagt også hadde rier i latensfasen, veldig vonde etterhvert også! Latensfasen varer jo frem til aktiv fødsel på 4 cm. Det jeg beskrev i mitt første innlegg var helt i starten av latensfasen. I hvert fall det jeg antar var starten av latensfasen, for jeg hadde ingen smerter eller tegn til fødsel før jeg fikk tegningsblødning og vondt i korsryggen. Smertene i ryggen økte også bare på. Anonymkode: 44267...e16
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #7 Skrevet 10. januar 2022 Har hatt det slik du beskriver i HI siden uke 33. Er nå i uke 38 og har fortsatt ikke sett snurten av noen baby. 🤷♀️ Anonymkode: fce82...b9e 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #8 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har hatt det slik du beskriver i HI siden uke 33. Er nå i uke 38 og har fortsatt ikke sett snurten av noen baby. 🤷♀️ Anonymkode: fce82...b9e Takk for svar dere Har ikke blitt noe bedre idag, og har hatt noen STERKE kynnere. Nå har jeg også løs mage, så hurra for meg…!😂 not Anonymkode: 05cc6...b9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå