Gå til innhold

Selge eiendeler for strømregning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir forbauset over hvor mange som selger gjenstander de eier på Finn for å få råd til strømregningen. Brukt yttertøy, elektronikk de har fått i julegaver, men også gamle tv, skap, servise og lamper. står det virkelig så dårlig til med folks privatøkonomi at de ikke tåler noen måneder med høye regninger? Og må selge unna nærmest alt de har av ting og tang for å greie å beholde strømmen på?  Lever folk i vårt velferdsamfunn såpass fra hånd til munn?

Anonymkode: 63d1d...cbe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jula er ofte dyr for mange, men mange er permitterte nå da pga corona og vil jo tro det spiller mye inn ..

• Liker 1
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg blir forbauset over hvor mange som selger gjenstander de eier på Finn for å få råd til strømregningen. Brukt yttertøy, elektronikk de har fått i julegaver, men også gamle tv, skap, servise og lamper. står det virkelig så dårlig til med folks privatøkonomi at de ikke tåler noen måneder med høye regninger? Og må selge unna nærmest alt de har av ting og tang for å greie å beholde strømmen på?  Lever folk i vårt velferdsamfunn såpass fra hånd til munn?

Det stemmer det, trodde du nordmenn levde godt? Ganske naivt hvis du tror statskassa kommer vanlig folk til gode.

Anonymkode: 24070...db8

• Liker 2
Skrevet

Ikke så rart; Jula er dyr, mat-og strømprisene har gått opp og renta har også gått opp. Veldig mange har fått redusert kjøpekraft i 2021 siden lønnsveksten ikke på nær er så høy som prisveksten. 

Anonymkode: 16a7e...ad4

• Liker 1
Skrevet

Men er det allmennkunnskap å ha økonomisk buffer til slike ting? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men er det allmennkunnskap å ha økonomisk buffer til slike ting? 

Kanskje noen heller ønsker å beholde bufferen enn litt for mange ting de egentlig ikke trenger? 

Anonymkode: 46f31...f70

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke så rart; Jula er dyr, mat-og strømprisene har gått opp og renta har også gått opp. Veldig mange har fått redusert kjøpekraft i 2021 siden lønnsveksten ikke på nær er så høy som prisveksten. 

Anonymkode: 16a7e...ad4

Enig! Men dette er jo både spådd og forventet?

Skrevet

Syns det er bra folk selger ting de ikke trenger mer :)

Men ja, mange grunner til å ikke kunne takle høye regninger mange mnd på rad. Selv har jeg minstesum aap, og hadde jeg bodd alene ville jeg slitt enormt akkurat nå. Har stor medfølelse for at andre sliter.

Anonymkode: d5a74...e82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...