Gjest Sirisiri10 Skrevet 10. januar 2022 #1 Del Skrevet 10. januar 2022 (endret) Jeg trener hard styrke 3 ganger i uken og annen aktivitet/trening når jeg ikke trener styrke. Kommer muligens til å øke antall økter med styrke etterhvert. Jeg har litt fett på kroppen. Ligger på ca 1500-2000 kalorier pr dag. 75 kilo og 180 høy. Ønsker å få ned fettprosenten, bli sterk, mer muskler og mer hurtigere. Spiser stort sett plantebasert, men noen dager kjøtt og fisk. Bruker hemp proteinpulver i smoothie, men ser jeg får i meg veldig lite proteiner Så til spørsmålene - hvor mye kalorier bør jeg ligge på ca? Hvor mye proteiner? Og gode matvarer med høyt proteininntak, helst plantebasert? Endret 10. januar 2022 av Gjest Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #2 Del Skrevet 10. januar 2022 Sirisiri10 skrev (5 timer siden): Jeg trener hard styrke 3 ganger i uken og annen aktivitet/trening når jeg ikke trener styrke. Kommer muligens til å øke antall økter med styrke etterhvert. Jeg har litt fett på kroppen. Ligger på ca 1500-2000 kalorier pr dag. 75 kilo og 180 høy. Ønsker å få ned fettprosenten, bli sterk, mer muskler og mer hurtigere. Spiser stort sett plantebasert, men noen dager kjøtt og fisk. Bruker hemp proteinpulver i smoothie, men ser jeg får i meg veldig lite proteiner Så til spørsmålene - hvor mye kalorier bør jeg ligge på ca? Hvor mye proteiner? Og gode matvarer med høyt proteininntak, helst plantebasert? Jeg trener hard styrke 5-6 ganger i uka(og mye gåing og en del tunge løft på jobb) og veier 3 kilo mer enn deg. Lever helt plantebasert. Jeg ligger på rundt 2800 kalorier og 113 gram protein. Eks på en dagsplan Frokost: 70 gram havregryn (eller en frokostblanding uten tilsatt sukker)ett glass naturell soyayoghurt, 100 gram frosne skogsbær, kirsebær e.l., 30 gram gresskarkjerner og en teskje syltetøy. Mellommåltid: En appelsin og et eple. Lunsj: To skiver fullkornsbrød med 15 gram usøtet peanøttsmør hver og en halv banan i skiver. Middag: En gryte med 200 gram tofu eller soyabasert kjøtterstatning med 100 gram kokt bønnepasta, (eller en raskere variant: tofu eller soyakjøtterstatning med tomatbasert pastasaus,gjerne med havrefløte), blandet råkost av kål/salat, selleristenger, løk og rød paprika, med to spiseskjeer rapsolje og krydder etter smak. Mellommåltid: Bakt rødbete med 200 gram hummus og 500 gram brokkoliblanding (frossen grønnsaksblanding som inneholder blomkål, gulrot og brokkoli) Kvelds: To skiver grovt brød med linsepostei og med paprikaskiver. Gode matvarer er tofu/tempeh,edamebønner,nøtter og nøttesmør(lag selv),belgfrukter,tahini,soyaprodukter,quinoa,havre,grønne erter,pasta lag av bønner/linser,gresskarkjerner, Anonymkode: 8dcfa...2fb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 10. januar 2022 #3 Del Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg trener hard styrke 5-6 ganger i uka(og mye gåing og en del tunge løft på jobb) og veier 3 kilo mer enn deg. Lever helt plantebasert. Jeg ligger på rundt 2800 kalorier og 113 gram protein. Eks på en dagsplan Frokost: 70 gram havregryn (eller en frokostblanding uten tilsatt sukker)ett glass naturell soyayoghurt, 100 gram frosne skogsbær, kirsebær e.l., 30 gram gresskarkjerner og en teskje syltetøy. Mellommåltid: En appelsin og et eple. Lunsj: To skiver fullkornsbrød med 15 gram usøtet peanøttsmør hver og en halv banan i skiver. Middag: En gryte med 200 gram tofu eller soyabasert kjøtterstatning med 100 gram kokt bønnepasta, (eller en raskere variant: tofu eller soyakjøtterstatning med tomatbasert pastasaus,gjerne med havrefløte), blandet råkost av kål/salat, selleristenger, løk og rød paprika, med to spiseskjeer rapsolje og krydder etter smak. Mellommåltid: Bakt rødbete med 200 gram hummus og 500 gram brokkoliblanding (frossen grønnsaksblanding som inneholder blomkål, gulrot og brokkoli) Kvelds: To skiver grovt brød med linsepostei og med paprikaskiver. Gode matvarer er tofu/tempeh,edamebønner,nøtter og nøttesmør(lag selv),belgfrukter,tahini,soyaprodukter,quinoa,havre,grønne erter,pasta lag av bønner/linser,gresskarkjerner, Anonymkode: 8dcfa...2fb Tusen takk for utfyllende svar 🙏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #4 Del Skrevet 11. januar 2022 Sirisiri10 skrev (På 10.1.2022 den 13.35): Jeg trener hard styrke 3 ganger i uken og annen aktivitet/trening når jeg ikke trener styrke. Kommer muligens til å øke antall økter med styrke etterhvert. Jeg har litt fett på kroppen. Ligger på ca 1500-2000 kalorier pr dag. 75 kilo og 180 høy. Ønsker å få ned fettprosenten, bli sterk, mer muskler og mer hurtigere. Spiser stort sett plantebasert, men noen dager kjøtt og fisk. Bruker hemp proteinpulver i smoothie, men ser jeg får i meg veldig lite proteiner Så til spørsmålene - hvor mye kalorier bør jeg ligge på ca? Hvor mye proteiner? Og gode matvarer med høyt proteininntak, helst plantebasert? Jeg har fått beskjed om at man må opp i kaloriinntak for å kunne bygge muskler, og så redusere fettprosenten for å få mer synlige muskler. Muskler trenger nok drivstoff for å vokse 🙂 Anonymkode: 66497...4d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #5 Del Skrevet 11. januar 2022 Sirisiri10 skrev (På 10.1.2022 den 21.30): Tusen takk for utfyllende svar 🙏 Det var så lite så. Og om du trener hardt og skal bygge muskler er 1500 for lite Anonymkode: 8dcfa...2fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 12. januar 2022 #6 Del Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det var så lite så. Og om du trener hardt og skal bygge muskler er 1500 for lite Anonymkode: 8dcfa...2fb 🙏😁 Det var det jeg var litt redd for, men så tenkte jeg siden jeg kun trener 3 ganger med styrke og har litt fett å gå på så gikk det greit. Vet du ca hva jeg bør ligge på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 12. januar 2022 #7 Del Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har fått beskjed om at man må opp i kaloriinntak for å kunne bygge muskler, og så redusere fettprosenten for å få mer synlige muskler. Muskler trenger nok drivstoff for å vokse 🙂 Anonymkode: 66497...4d5 Takk 🙏 Synes det er litt vanskelig balanse hva jeg bør ligge på av kalorier. Jeg har jo litt fett å ta av også. Ser at musklene vokser og jeg har blitt sterkere, men redd det kan stagnere et sted. Hadde vært himmelsk å kunne spise mer 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå