Gå til innhold

Selge bolig jeg ikke bor i, sette på varme til visningene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor ikke i boligen og har skrudd ned varmen da strømmen er så dyr, bør jeg sette den opp og skru på alle varmekabler til visningene eller har det ikke så mye å si, folk er jo fort ut og inn uansett og har vel nok å tenke på?

Anonymkode: 3ac15...958

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde absolutt hvertfall varmekablene på, hvis ikke vil folk tro de ikke fungerer og dermed ikke være interessert 

Anonymkode: cd65c...25d

• Liker 16
Skrevet

Avslutt varme ☺️ Det har stor betydning for helhetsinntrykket

Anonymkode: 54fb6...4b1

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Avslutt varme ☺️ Det har stor betydning for helhetsinntrykket

Anonymkode: 54fb6...4b1

Hva betyr avslutt varme?

Skrevet

Du kan jo bare si at varmen er skrudd av siden ingen bor der og strømprisen er høy? Folk flest vil forstå det.

Anonymkode: 9fbd1...c4c

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva betyr avslutt varme?

Hun mener sikkert «absolutt», ikke «avslutt» 🙂 

Ja, ts, det må være varmt der! 

Anonymkode: 92577...0c3

• Liker 13
Skrevet

Ha på normal varme, men det trenger ikke være t-skjortetemperatur. Jeg hadde stussset hvis det var iskaldt. 

• Liker 14
Skrevet

Haster det å selge, eller kan vente et par måneder til?  

Du kan jo prøve å selge uten varme, men det skulle ta litt lengre tid, om folk fryser da... 

Kan du servere varm kaffe, eller akevitt til visning? 

Skrevet

Folk er sjelden helt rasjonelle når de kjøper bolig. Følelsen de får på visning er avjørende. En kald bolig vil føles utrivelig og lite "hjemlig" så du må absolutt ha behagelig temperatur.

• Liker 23
Skrevet
Ukjentkjendis skrev (6 minutter siden):

Du kan jo prøve å selge uten varme, men det skulle ta litt lengre tid, om folk fryser da... 

Hvor er det den visningen skal være og tid? 😁

• Liker 7
Skrevet

Varme på! Du vil jo at folk skal like seg og føle det er et sted de vil bo, hvis det er iskaldt og de må gå med jakken på får se lite lyst til å bo der. Jeg har alltid pleid å skru opp varmen, både i gangen og på badet slik at de virkelig kjenner at det er godt å være der, i tillegg til å fyre i peisen. 

Anonymkode: 0b6d5...1ad

• Liker 3
Skrevet
Ugresset skrev (22 minutter siden):

Hvor er det den visningen skal være og tid? 😁

Jeg blir med 😁

Anonymkode: 92577...0c3

• Liker 6
Skrevet

Hadde skrudd opp varmen. Hadde jeg som kjøper kommet til et hus som var iskaldt, så hadde jeg ikke tatt bryet med å sjekket det ut.

Anonymkode: c1611...012

• Liker 2
Skrevet

Ha en normal varme i boligen på visning. Greit at strømmen er dyr, men hvor mye utgjør det på de timene før og under visning? Det blir dyrere å ikke få solgt, eller gå glipp av høyere bud fordi potensielle kjøpere føler de er på visning i en utebod temperaturmessig.

• Liker 3
Skrevet

Troooor du lett får igjen den lille kostnaden der, ja..

Anonymkode: 60c65...94b

• Liker 5
Skrevet

Var på en visning nå før jul i en leilighet hvor ingen bodde (han som solgte den bor permanent i utlandet). Kombinasjonen med kald leilighet i desember-mørket uten noe innredning/møbler og med alle vegger malt i kalde gråtoner gjorde at vi fikk et veldig dårlig førsteinntrykk. Vi ble bedt om å ta av oss skoene også, så jeg rakk å bli ganske kald på føttene ila de 15 minuttene vi var der inne! Det var andre ting som gjorde at vi ikke ville by på akkurat den leiligheten, men det skader nok ikke å ha på litt varme under visning om du kan ta deg råd til det.

Anonymkode: cc5e7...360

• Liker 1
Skrevet
Ukjentkjendis skrev (2 timer siden):

Hvorfor tenker du det er litt å vente et par måneder, tror du strømprisen er høyere enn utgiftene på bolig som felleskostnader,forsikring, evt lån osv??

• Liker 2
Skrevet

Da jeg skulle selge min leilighet ba megler meg om å skru opp varmekablene på badet slik at det skulle være godt og varmt. Folk bør ikke grøsse ved tanken på å ta av seg jakka eller gå ut av dusjen om morgen. Så du bør ha litt varme. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kan jo bare si at varmen er skrudd av siden ingen bor der og strømprisen er høy? Folk flest vil forstå det.

Anonymkode: 9fbd1...c4c

Da hadde jeg tenkt at huset er så dårlig isolert at oppvarmingen vil være svindyr. Uaktuelt å kjøpe. 

Anonymkode: cf106...227

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da hadde jeg tenkt at huset er så dårlig isolert at oppvarmingen vil være svindyr. Uaktuelt å kjøpe. 

Og i tillegg hadde jeg tenkt at huset kan ha fått fuktskader av å ha stått uten oppvarming nå i vinter, som kom etter at tilstandsrapporten ble skrevet. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...