Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg å velge bil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lease en ny bil og har følgende behov: 

- Må ha plass til en voksen og fire barn (uten bilsete) og bagasje for ferieturer innimellom

- Firehjulstrekk (god på vinterføre)

- Ikke for stor, da jeg kjører mye i byen og har ganske smal parkeringsplass

- Bensin/hybrid (har ikke lader på parkeringsplassen)

- Driftssikker- jeg orker ikke biler som må på verksted annenhver måned! 

Vet det er flere motstridende ting her; plass til fem personer og fremdeles god å kjøre i byen. Det er mest kjøring på småveier og i byen (bor i Oslo), men vi skal jo på ferie av og til også… Huff, synes det er vanskelig! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt råd: Ikke lease bil! Du tar all risiko og sitter fast i minst 3 år.

Du betaler både banken og leasingselskap. Lønner seg heller med en ny tesla 3 med 2% rente og lavt verditap. Eller kjøp en eldre toyota til rundt 150.000.

Anonymkode: a54a9...495

• Liker 2
Skrevet

Skoda Superb stasjonsvogn 

Anonymkode: 18793...2b6

• Liker 2
Skrevet

toyota rav4. styr unna harry opplegget med teshla! dårlig kvalitet i de bilene!

Anonymkode: 97ee4...64b

• Liker 2
Skrevet

Toyota RAV 4 Hybrid. Den har det du sier du trenger. 

Anonymkode: 65984...ac5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Mitt råd: Ikke lease bil! Du tar all risiko og sitter fast i minst 3 år.

Du betaler både banken og leasingselskap. Lønner seg heller med en ny tesla 3 med 2% rente og lavt verditap. Eller kjøp en eldre toyota til rundt 150.000.

Anonymkode: a54a9...495

Takk, men det var virkelig ikke det jeg spurte om. Og skal aldri i livet ha en Tesla!!!!! Eksen min har Tesla og må på verksted hele tiden. Dessuten vil jeg ikke ha el- bil, noe jeg tydelig skrev. 

Skrevet

Hvorfor skal du lease? Dette er den dyreste måten å eie bil på...kun slått av å sette inn en ovn og fyre med sedler.

Plass til fem, firehjulsdrift og hybrid er krav som snevrer inn utvalget en del. Toyota RAV4/Suzuki Across er et helt greit valg. Mitsubishi Outlander er billigalternativet som mange er godt fornøyd med, og den fins også som ladbar PHEV.

Et mye bedre valg enn disse megatrauste alternativene er Mazda CX5. Veldig mye bedre å kjøre, god plass, stilig og samtidig pålitelig bil.

Ellers har du en del europeiske alternativer også, men de er dyrere å kjøpe og dyrere i drift. En Volvo V90 XC f.eks. er en fantastisk bil, men det koster mye ekstra.

Anonymkode: 36cf9...729

• Liker 3
Skrevet

tar du vare på bilen, vil en RAV4 fungere med lite problemer i minst 15 år..

Anonymkode: 97ee4...64b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...