AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #1 Skrevet 10. januar 2022 Jobber i et omsorgsyrke, så slike spørsmål kommer med jevne mellomrom. Jeg er 5 uker, og synes det er alt for tidlig å fortelle. Mistet i november, så fikk aldri sjanse til å ta tredje dose før ny graviditet. Anonymkode: 54c58...2c7
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #2 Skrevet 10. januar 2022 Blir kanskje litt annerledes for min del da. Er 7 uker på vei og har ikke fått tilbud om dose 3 enda (var ganske avventende med de to første dosene, så ikke 20 uker siden enda). Sitter på hjemmekontor og har i utgangspunktet sagt til arbeidsplassen at jeg blir på hjemmekontor til jeg har fått dose 3 - som jeg tenker å ta når det er gått 6 mnd siden dose 2. Da er jo godt inne i 2.trimester så da føler jeg meg ganske safe 😊 Dukker det opp spørsmål om hvorfor jeg venter før jeg er klar til å fortelle om graviditeten kommer jeg bare til å spille på at jeg var skeptisk til vaksinene i utgangspunktet og derfor venter lengst mulig. Anonymkode: 8a7ce...f15
Lilletrille79 Skrevet 10. januar 2022 #3 Skrevet 10. januar 2022 Jeg har bare fått 1 dose fordi jeg ble gravid og måtte avlyse 2 dose. Så mistet jeg i SA og fikk etterhvert bestilt ny time. Gravid igjen og får ikke tatt den😆så nå venter jeg bare på å komme over i 2 trimester så jeg kan få tatt dose 2😅jeg har ikke sagt det til noen😅jeg er student så treffer ikke så mange mennesker for tiden.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #4 Skrevet 10. januar 2022 Vi skal starte prøving om ikke så lenge, så jeg har ikke tenkt til å ta dose tre med det første. Ene og alene fordi den tuklet helt vilt med syklusen min, og jeg er redd for at det skal sabotere for familie forøkelsen. Anonymkode: f2253...4ac 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #5 Skrevet 10. januar 2022 Du kan ta tredje dose i første trimester. Da jeg ble gravid i vår/sommer, var det anbefalt å vente med vaksinering til 2. trimester. Jeg prøvde meg lenge med at jeg ikke fikk innkalling, men til flere kolleger løy jeg og sa jeg var vaksinert selv om jeg var uvaksinert. Lederen min visste at jeg gravid og dermed uvaksinert fram til 2. trimester. Jeg skal ta tredje dose like før termin, men nå er det ikke lenger noen hemmelighet at jeg er gravid, og at jeg dermed måtte vente en stund før jeg fikk dose 1 og 2. Anonymkode: 31d32...2e1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #6 Skrevet 10. januar 2022 Kan du ikke bare ta en hvit løgn og si at du allerede har tatt den?😊 Anonymkode: 21e64...968
Mdy98 Skrevet 10. januar 2022 #7 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jobber i et omsorgsyrke, så slike spørsmål kommer med jevne mellomrom. Jeg er 5 uker, og synes det er alt for tidlig å fortelle. Mistet i november, så fikk aldri sjanse til å ta tredje dose før ny graviditet. Anonymkode: 54c58...2c7 Du kan jo være en av de som har fått blødningsforstyrrelser , da har jeg hørt mange avventer litt med tredje for å evt fått avklart den bivirkningen mer først .
Kelsier Skrevet 10. januar 2022 #8 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du kan ta tredje dose i første trimester. Da jeg ble gravid i vår/sommer, var det anbefalt å vente med vaksinering til 2. trimester. Jeg prøvde meg lenge med at jeg ikke fikk innkalling, men til flere kolleger løy jeg og sa jeg var vaksinert selv om jeg var uvaksinert. Lederen min visste at jeg gravid og dermed uvaksinert fram til 2. trimester. Jeg skal ta tredje dose like før termin, men nå er det ikke lenger noen hemmelighet at jeg er gravid, og at jeg dermed måtte vente en stund før jeg fikk dose 1 og 2. Anonymkode: 31d32...2e1 Jeg snakket med min lege om dette på fredag, og fikk da beskjed om at anbefalingen er å vente med tredje dose til andre trimester. TS: Er dette noe du har blitt spurt om, eller forbereder du deg på noe som eventuelt kan skje? For min del er det ingen som spør, så jeg antar at dette bare går seg til frem til jeg får tatt tredje dose i februar.
Snurrepurre Skrevet 10. januar 2022 #9 Skrevet 10. januar 2022 3. dose til de under 45 er vel ikke en generell anbefaling? Jeg hadde nok bare sagt at jeg avventer med 3.dose. 1
Luckiness Skrevet 10. januar 2022 #10 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du kan ta tredje dose i første trimester. Da jeg ble gravid i vår/sommer, var det anbefalt å vente med vaksinering til 2. trimester. Jeg prøvde meg lenge med at jeg ikke fikk innkalling, men til flere kolleger løy jeg og sa jeg var vaksinert selv om jeg var uvaksinert. Lederen min visste at jeg gravid og dermed uvaksinert fram til 2. trimester. Jeg skal ta tredje dose like før termin, men nå er det ikke lenger noen hemmelighet at jeg er gravid, og at jeg dermed måtte vente en stund før jeg fikk dose 1 og 2. Anonymkode: 31d32...2e1 Den anbefales å gis fra 2 trimester, evt 1 trimester etter vurdering hos lege. Feks om man er i risikogruppe. Ofte er slike bestemmelser gjort av et føre-var-prinsipp.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #11 Skrevet 10. januar 2022 Kelsier skrev (1 time siden): Jeg snakket med min lege om dette på fredag, og fikk da beskjed om at anbefalingen er å vente med tredje dose til andre trimester. TS: Er dette noe du har blitt spurt om, eller forbereder du deg på noe som eventuelt kan skje? For min del er det ingen som spør, så jeg antar at dette bare går seg til frem til jeg får tatt tredje dose i februar. Jeg jobber i omsorgsbolig, så vaksine er tema ofte! De fleste har fått innkalling/oppfordring til time. Har til nå sagt det ikke har passet da jeg har jobbet en del ekstra. Men nå går jeg snart inn i en periode med ferie og mer fri. Så da har jeg ikke unnskyldning lengre.. Anonymkode: 54c58...2c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå