Gå til innhold

Barneskole og testing

Snuppelupp..

Anbefalte innlegg

En i klassen til mitt barn (8 år) er smittet. Barnet mitt er altså nærkontakt og anbefales å teste på dag 3 og 7. Vi fikk ikke med tester fra skolen. Var og skulle hente ut hurtigtest fra kommunen, men fikk beskjed om at vi bare fikk én test. Det begrunnet de med at det bare var anbefalt (ikke påbud) å teste. Hvis skolen ville at barna skule testes 2 ganger måtte skolen sende med tester hjem.

I en annen kommune var barnet til min venninne i samme situasjon. De fikk da automatisk med 2 tester hjem fra skolen.

I en tredje kommune der en annen venninne av meg bor skal alle barna på barneskolen testet 2 ganger i uken, selv om det ikke er smitte på skolen. Dette skal de gjøre så lenge det er gult nivå. De får med 2 tester hjem hver uke.. 

Hvordan er det i deres kommune? Hvor ofte testes barna på barneskolen hos dere? Får dere med tester hjem fra skolen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var rart. Her får man tester fra skolen i sånne tilfeller, og fra kommunen ellers (medium terskel for utlevering, men hadde absolutt gitt ut to tester i dette tilfellet hvis ikke skolen hadde tatt ansvar). Jeg bor i en stor kommune. 

Har ikke hørt om slike strenge tolkninger før. Virker nesten som om noen i kommunen din har tolket annerledes enn resten av landet.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...