AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #1 Skrevet 10. januar 2022 Hvordan var deres energi før fødselen? Jeg er i uke 36+1 idag, og de to siste dagene har jeg vært EKSTREMT trøtt. Igår tenkte jeg at det var pga jeg sov dårlig og lite. I natt sov jeg i 8 timer og sammenhengende, altså normalt. Men jeg er altså så trøtt enda! Jeg trodde man skulle ha masse energi ukene før fødsel. Hadde tonnevis med energi for to dager siden, før det smalt med søvnbehovet. Har aldri ønsket å sove på dagen, får vanligvis ikke sove fordi jeg har så mye jeg vil gjøre og få med meg. Men nå kan jeg sovne anytime. Har i tillegg en del «kramper» nederst i magen og korsryggen som kommer med kynnere. Men helt overkommelige og ikke ofte men det startet igår. Tar jern, og har fine blodprøver. Erfaringer med dette? Har hørt at noen har opplevd dette før fødsel, men jeg ønsker sårt at mini holder seg inne en uke til! Anonymkode: 56c26...417
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #2 Skrevet 10. januar 2022 Jeg var veldig trøtt og sliten de siste ukene før fødsel. Jeg husker at jeg følte meg som et nytt og mye mer våkent menneske dagen etter fødsel, jeg hadde nesten glemt hvordan det var å ikke være gravid. Og jeg tror egentlig det er det vanligste. Magen er stor, det er trangt å puste, ofte tungt å bevege seg og det er ganske vanlig å ha dårligere søvnkvalitet. Jeg slet med å få sove. Men selv om en får det, kan en jo tenke seg at søvnen blir forstyrret av bevegelser i magen og at en ikke bare kan velge sovestilling og flytte seg som en vil i søvne fordi magen er i veien. Jeg har hørt om at en kan få ekstra energi før fødsel, og få trang til å ordne og stelle i stand til babyen kommer. Men jeg har ikke opplevd det selv i mine svangerskap, snarere tvert i mot. Jeg sov veldig godt rett før fødsel begge ganger. Det kan ha vært helt tilfeldig, men jeg merket meg det fordi jeg ellers slet med søvnen. Det var snakk om siste natts søvn før fødselen startet, at jeg sovnet lett og følte at jeg sov dypt og godt. Lykke til med siste innspurt og fødsel! Anonymkode: 2a7d0...427 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #3 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg var veldig trøtt og sliten de siste ukene før fødsel. Jeg husker at jeg følte meg som et nytt og mye mer våkent menneske dagen etter fødsel, jeg hadde nesten glemt hvordan det var å ikke være gravid. Og jeg tror egentlig det er det vanligste. Magen er stor, det er trangt å puste, ofte tungt å bevege seg og det er ganske vanlig å ha dårligere søvnkvalitet. Jeg slet med å få sove. Men selv om en får det, kan en jo tenke seg at søvnen blir forstyrret av bevegelser i magen og at en ikke bare kan velge sovestilling og flytte seg som en vil i søvne fordi magen er i veien. Jeg har hørt om at en kan få ekstra energi før fødsel, og få trang til å ordne og stelle i stand til babyen kommer. Men jeg har ikke opplevd det selv i mine svangerskap, snarere tvert i mot. Jeg sov veldig godt rett før fødsel begge ganger. Det kan ha vært helt tilfeldig, men jeg merket meg det fordi jeg ellers slet med søvnen. Det var snakk om siste natts søvn før fødselen startet, at jeg sovnet lett og følte at jeg sov dypt og godt. Lykke til med siste innspurt og fødsel! Anonymkode: 2a7d0...427 Tusen takk for at du deler din erfaring!💖 Jeg sovnet fort og sov veldig godt inatt, noe som er veldig annerledes. I 5-6 uker nå har jeg våknet hver time etter kl 3 på natta. Men inatt sov jeg veldig godt, og er enda trøtt. Har kramper i korsryggen sammen med kynnere (kommet 3 på en time, så er ikke mye). Anonymkode: 56c26...417
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå