Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet i mange år som kontormedarbeider, men er nå arbeidsledig. Ser etter jobber innen kontor og adm, men vurderer også andre yrker. Gjerne deltid. Men hvordan er det å jobbe i butikk? Da gjerne klesbutikk, interiør, brillebutikk o.l Hvordan er lønnsnivået? Regner med jeg går en del ned i lønn. 

Anonymkode: 0a43a...baf

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca. 160 i timen. Mer med ansiennitet, tillegg og overtid.

Anonymkode: 54291...d0b

• Liker 1
Skrevet

Jeg har 183 kroner per time.

• Liker 1
Skrevet

215,- i timen før ev. ub-tillegg i klessbutikk.

Ser jeg har en del mer enn de over her, men det er alikevel ræva betalt i forhold til jobben vi gjør.

Anonymkode: 2256f...64a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ser jeg har en del mer enn de over her, men det er alikevel ræva betalt i forhold til jobben vi gjør.

hmm, man kan jobbe som ufaglært i klesbutikk, og tjener bare 50kr mindre per time enn meg med 7 års utdannelse? 215kr timen er godt betalt for denne jobben!!

Anonymkode: 2b58e...256

• Liker 3
Skrevet

Jeg var butikksjef i en skobutikk og hadde 220,- i timen+ ub tillegg for kveld og etter visse klokkeslett i helgene. 

Anonymkode: 2ea56...066

Skrevet

Jobber i matbutikk som vanlig ansatt. Har 215 i timen + UB tillegg. 

Anonymkode: 27859...d03

Skrevet

Jeg jobbet i klesbutikk ved siden av studiene og tjente til slutt rundt 180kr per time. I min andre jobb som var i kiosk tjente jeg rundt 190. Men opplevde at vaktene i klesbutikk var utrolig korte! Hadde av og til bare 3 timer, så måtte spe på med andre jobber ved siden av studiene for å holde det gående, så kiosk var best med 7-9 timer.

Nå er jeg ferdig utdannet med master, og i dag  ligger jeg på ca 700 kr per time. Kanskje du kan videreutdanne deg, så blir lønnen bedre? Gikk veldig opp i lønn fra bachelor til master.  

Anonymkode: 8131f...1bd

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Synes ikke 215 kr timen var så ille jeg. Det er ikke langt unna det jeg hadde i min tidligere jobb i kontor og administrasjon. Hadde vel ca 230 kr timen da. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg jobbet i klesbutikk ved siden av studiene og tjente til slutt rundt 180kr per time. I min andre jobb som var i kiosk tjente jeg rundt 190. Men opplevde at vaktene i klesbutikk var utrolig korte! Hadde av og til bare 3 timer, så måtte spe på med andre jobber ved siden av studiene for å holde det gående, så kiosk var best med 7-9 timer.

Nå er jeg ferdig utdannet med master, og i dag  ligger jeg på ca 700 kr per time. Kanskje du kan videreutdanne deg, så blir lønnen bedre? Gikk veldig opp i lønn fra bachelor til master.  

Anonymkode: 8131f...1bd

Jeg har veldig god og lang erfaring, så jeg stiller sterkt der. Jobbet med kundeservice, regnskap og innkjøp. Men klart, lønn blir høyere med høyere utdanning. Men for tiden er det vanskelig å finne jobb, særlig siden jeg av årsaker jeg ikke trenger å gå inn på helst ønsker deltidsjobb. Deltid er ikke så mye av og det er mange søkere. Ønsker helst å jobbe med kundeservice. Det trivdes jeg godt med. Lønn er viktig, men trivsel i jobb er viktigere synes jeg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg tjener 5kr mer i timen enn deg som sykepleier med full ansiennitet, og du mener det er dårlig betalt? 

Anonymkode: 5db73...401

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde 210 kr i timen på det høyeste trinnet, med da utdanning og 6 + års ansiennitet. 

Anonymkode: e43f4...201

Skrevet

Jeg har mastergrad og 6 års arbeidserfaring, og tjener 241 i timen. Wtf 

Anonymkode: 07313...d8a

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tjener 5kr mer i timen enn deg som sykepleier med full ansiennitet, og du mener det er dårlig betalt? 

Ja.

Men mener også at du og sykepleiere har for dårlig betalt også

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Da er noe alvorlig galt.

https://www.fagforbundet.no/lonn-og-avtaler/ks/

16 år ans  523.100 kr/år minimum.

Dette er grunnlønn uten tilegg.

https://www.fagforbundet.no/lonn-og-avtaler/ks/lonnskalkulator/

16 år ans

37,5 timers uke : 268,26kr/t

35,5 timers uke : 283,37 kr/t

Med full ansinnitet (16år) skal du minimun ha en timelønn på dette nivået.

Enten lyger du, eller så blir du rundlurt av arbeidsgiver.

Anonymkode: 86899...79b

Skrevet

Om butikken følger tariff er lønnstrinnene som følger for ansatte som er 18 år eller eldre:

-Lønnstrinn 1: 162,03 kr/t 

-Lønnstrinn 2: 162,88 kr/t 

-Lønnstrinn 3: 164,96 kr/t (startlønn om man er 25 år eller eldre, eller har fullført videregående og har studiekompetanse)

-Lønnstrinn 4: 170,55 kr/t

-Lønnstrinn 5: 180,30 kr/t

-Lønnstrinn 6: 215,11 kr/t

I tillegg kommer UB-tillegg (for ubekvem arbeidstid). De er som følger:

UB 1: 25 kr/t (hverdager kl 18-21)

UB 2: 45 kr/t (hverdager kl 21-06, lørdager kl 13-15)

UB 3: 55 kr/t (lørdager kl 15-18)

UB 4: 110 kr/t (lørdager etter kl 18, hele dagen søndag)

Anonymkode: bb22f...643

Skrevet

215,11 uten tillegg. Går opp 10kr hvis jeg bare somler meg til å ta fagprøven. 

Anonymkode: cbba4...7da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...