AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #1 Skrevet 10. januar 2022 Fant ut igår at jeg er gravid, idag er jeg i uke 6+1. Jeg tok min siste sigg idag morges. Det som har hjulpet meg å slutte før var å sutte på lakerol (elsker det, og hjelper mot suget), men så skal man jo helst ikke få i seg lakris? Eller er det mer utover i svangerskap? Jeg takler ikke tanken på å ta en røyk når jeg vet konsekvensene. Så jeg trenget sårt noen gode tips for hvordan komme meg gjennom de neste dagene.. Sånn å bytte vaner og slikt fungerer ikke hos meg.. eneste motivasjonen er baby som ikke skal lide pga meg, noe som er motivasjon i seg selv. Skal på tidlig ultralyd på fredag, da er jeg 6+5, tror dere jeg vil se hjertet da? Er kjemperedd for SA nå pga at jeg har røyket siste to ukene. Jeg røyker hovedsaklig pga stress, det er en disgusting vane jeg egentlig bare vil bli kvitt! Jeg er 22 og dette er mitt første svangerskap. Anonymkode: 9acb4...c45
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #2 Skrevet 10. januar 2022 6+5 kan være litt i tidligste laget, ville ventet til du er i uke 7 (du er nå i uke 6). En lakerol innimellom er ikke skadelig, man kan spise ganske mange gram lakris i uken. Dette klarer du. Lykke til. Anonymkode: c1425...b69
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #3 Skrevet 10. januar 2022 Lakris over røyk. Lykke til, du kommer til å klare det! Anonymkode: e2ef3...048 3
Gjest Embryo Skrevet 10. januar 2022 #4 Skrevet 10. januar 2022 Gratulerer med graviditeten! Jeg kjenner en som leste Aldri en ikkerøyker en gang han kjedet seg på en hyttetur. Han var en innbitt røyker uten noen interesse av å slutte, han ville bare se hva greia med den boka var. Han slutta faktisk. Det kan være verdt et forsøk? Kjenner en del som ville slutte og som prøvde hypnose, flere hadde god effekt. Hvis boken ikke virker kan det være en mulighet. Andre motiveres av penger, så hvis du er en av dem kan du laste ned feks DNB spare (eller en tilsvarende app fra din bank) og daglig overføre det du sparer på å slutte å røyke. Beløpet du har spart kommer til å stige ganske fort og de pengene kan du bruke på noe du ønsker deg. Husk å belønne deg selv litt underveis med noe annet enn røyk, det er veldig vanskelig å slutte og man trenger et klapp på skuldra innomellom.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #5 Skrevet 10. januar 2022 Embryo skrev (31 minutter siden): Gratulerer med graviditeten! Jeg kjenner en som leste Aldri en ikkerøyker en gang han kjedet seg på en hyttetur. Han var en innbitt røyker uten noen interesse av å slutte, han ville bare se hva greia med den boka var. Han slutta faktisk. Det kan være verdt et forsøk? Kjenner en del som ville slutte og som prøvde hypnose, flere hadde god effekt. Hvis boken ikke virker kan det være en mulighet. Andre motiveres av penger, så hvis du er en av dem kan du laste ned feks DNB spare (eller en tilsvarende app fra din bank) og daglig overføre det du sparer på å slutte å røyke. Beløpet du har spart kommer til å stige ganske fort og de pengene kan du bruke på noe du ønsker deg. Husk å belønne deg selv litt underveis med noe annet enn røyk, det er veldig vanskelig å slutte og man trenger et klapp på skuldra innomellom. Tusentakk for masse gode råd, jeg skal ta en tur på biblioteket idag å se om jeg finner den!😊Håper den hjelper, ellers må jeg jo bare bite tenna sammen, jeg har ikke veldig lyst til å trappe ned heller.. for hver sigg skader, og vil derfor slutte på dagen. Jeg skal prøve meg på den boka, ellers må jeg vel bare skjemme meg bort på andre godsaker I guess!😅 Anonymkode: 9acb4...c45
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #6 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Lakris over røyk. Lykke til, du kommer til å klare det! Anonymkode: e2ef3...048 Ja det samme har jeg tenkt, det er jo ikke snakk om store mengder heller.. tusentakk!! Anonymkode: 9acb4...c45
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #7 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): 6+5 kan være litt i tidligste laget, ville ventet til du er i uke 7 (du er nå i uke 6). En lakerol innimellom er ikke skadelig, man kan spise ganske mange gram lakris i uken. Dette klarer du. Lykke til. Anonymkode: c1425...b69 Okei, da kan det hende jeg utsetter timen til uka etterpå, føler det vil hjelpe meg mye både psykisk og med røyksug når jeg får se hjertet slå! Har mistet før, så er ekstra bekymret nå..😕Håper på at det går bra❤Takk for gode råd! Anonymkode: 9acb4...c45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå