Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

er det noen med erfaring med spontanabort i uke 14? Her begynte det plutselig å blø. Først brun spotting og nå mer menslignende koagulere blod. Jeg antar dette ikke går veien. Har heldigvis en TUL i dag som var planlagt for lenge siden. 

hvordan foregår en spontanabort så sent. Må man på sykehuset? Jeg er livredd for narkose.. så dette stresser meg nå av flere grunner. Jeg har en jobb som er super krevende og hvor en må jobbe veldig mye overtid og helger. Er man «fit for fight» med en gang eller tar det tid å komme ovenpå igjen?

Anonymkode: 2a930...208

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Off. Hvis det er en spontanabort og du har begynt å blø så rydder kroppen trolig opp av seg selv. Narkose behøves ved utskrapning og er egentlig helt ok. Jeg tok en dag sykemelding etter utskrapning men det hadd egentlig ikke bært nødvendig. 

Lykke til og oppdatert gjerne tråden!

Anonymkode: 85f86...db5

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Off. Hvis det er en spontanabort og du har begynt å blø så rydder kroppen trolig opp av seg selv. Narkose behøves ved utskrapning og er egentlig helt ok. Jeg tok en dag sykemelding etter utskrapning men det hadd egentlig ikke bært nødvendig. 

Lykke til og oppdatert gjerne tråden!

Anonymkode: 85f86...db5

Takk for svar. 

Skrevet

Uff skjønner dette er vanskelig :troest: Bra du har TUL i dag så du kan få svar! Forhåpentligvis er det en uskyldig blødning.

Jeg har abortert i uke 14 før, men det var ikke spontanabort. Organsvikt, så måtte sette i gang prosessen selv. Ble gjort på sykehus. Tror alle aborter over uke 10 anbefales å gjøre der. I uke 14 er jo babyen ganske stor og ofte skal den obduseres for klare svar også. Så om du får dårlige nyheter på TUL i dag, så blir du sannsynligvis innlagt på dagssengepost.

Jeg ble innlagt kl.8, aborten skjedde kl.12 (ingen narkose) og kl.16 dro jeg hjem og var i helt fin fysisk form. Blødde som en helt vanlig mensen, ikke noe vondt utover det. Verre med psyken så klart.

Skrevet
Amatariel skrev (30 minutter siden):

Uff skjønner dette er vanskelig :troest: Bra du har TUL i dag så du kan få svar! Forhåpentligvis er det en uskyldig blødning.

Jeg har abortert i uke 14 før, men det var ikke spontanabort. Organsvikt, så måtte sette i gang prosessen selv. Ble gjort på sykehus. Tror alle aborter over uke 10 anbefales å gjøre der. I uke 14 er jo babyen ganske stor og ofte skal den obduseres for klare svar også. Så om du får dårlige nyheter på TUL i dag, så blir du sannsynligvis innlagt på dagssengepost.

Jeg ble innlagt kl.8, aborten skjedde kl.12 (ingen narkose) og kl.16 dro jeg hjem og var i helt fin fysisk form. Blødde som en helt vanlig mensen, ikke noe vondt utover det. Verre med psyken så klart.

Var en ma tydeligvis. Død i uke 11.. ble bare sendt hjem og bedt om å ta kontakt om kroppen ikke fikset det selv innen er par dager

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Var en ma tydeligvis. Død i uke 11.. ble bare sendt hjem og bedt om å ta kontakt om kroppen ikke fikset det selv innen er par dager

Så trist å høre at det var MA :( Masse lykke til. Jeg har også hatt en MA hjemme i uke 10, og det gikk også fysisk greit. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...