AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #1 Skrevet 10. januar 2022 Jeg er skilt og barnet bor fast hos meg. Er hos far annenhver helg. Barnet er 4 år og er ett helt normalt barn. Bf mener jeg skal sende han mld ganske ofte for å fortelle hvordan barnet har det. Er barnet forkjøla så SKAL jeg varsle far, selv om jeg som sykepleier klarer å ta vare på ett barn med vanlig forkjølelse og andre vanlige ting barn kan rammes av. Vi veide oss en dag jeg og barnet. Barnet skrøt til far om vekten sin og da ble far irritert på meg - jeg hadde nemlig ikke sagt noe om vekta til han. Barnet er helt normalvektig. Plikter jeg å sende mld i hytt og pine om hva barnet gjør, sier, spiser etc? Bf sender aldri mld selv med spørsmål om hvordan barnet har det, så hvorfor skal det evt bare gå en vei? Anonymkode: 0f400...397
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #2 Skrevet 10. januar 2022 Greia her er jo ikke at du «plikter» det ene og det andre - det er ikke det det handler om! Eksen din er like mye forelder for dette barnet som du er, men han får bare se barnet sitt annenhver helg. Prøv å sette deg inn i hvordan det ville føltes for deg å ikke få sett barnet ditt. Han ønsker å vite disse tingene fordi han elsker barnet sitt, fordi han savner barnet, fordi han ønsker å være involvert, fordi han er en god far. Klarer du ikke å se at det er en vesensforskjell mellom å ha barnet hver dag hele tiden og det å ha barnet annenhver helg? Prøv å løfte blikket fra din egen egoistiske navle og tenk deg om. Anonymkode: 885e4...8e3 6
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #3 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Greia her er jo ikke at du «plikter» det ene og det andre - det er ikke det det handler om! Eksen din er like mye forelder for dette barnet som du er, men han får bare se barnet sitt annenhver helg. Prøv å sette deg inn i hvordan det ville føltes for deg å ikke få sett barnet ditt. Han ønsker å vite disse tingene fordi han elsker barnet sitt, fordi han savner barnet, fordi han ønsker å være involvert, fordi han er en god far. Klarer du ikke å se at det er en vesensforskjell mellom å ha barnet hver dag hele tiden og det å ha barnet annenhver helg? Prøv å løfte blikket fra din egen egoistiske navle og tenk deg om. Anonymkode: 885e4...8e3 Men det betyr jo ikke at ts må varsle om alt mulig hverdagslig, som vekt?! Far kan vel veie barnet selv når det er der, om det er av interesse. Å sende litt oppdatering på barnet er fint, men dette er mer ekstremt. Ser ikke hvorfor far mener han MÅ varsles ved en helt vanlig forkjølelse for eksempel. Anonymkode: e044f...501 9
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #4 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg er skilt og barnet bor fast hos meg. Er hos far annenhver helg. Barnet er 4 år og er ett helt normalt barn. Bf mener jeg skal sende han mld ganske ofte for å fortelle hvordan barnet har det. Er barnet forkjøla så SKAL jeg varsle far, selv om jeg som sykepleier klarer å ta vare på ett barn med vanlig forkjølelse og andre vanlige ting barn kan rammes av. Vi veide oss en dag jeg og barnet. Barnet skrøt til far om vekten sin og da ble far irritert på meg - jeg hadde nemlig ikke sagt noe om vekta til han. Barnet er helt normalvektig. Plikter jeg å sende mld i hytt og pine om hva barnet gjør, sier, spiser etc? Bf sender aldri mld selv med spørsmål om hvordan barnet har det, så hvorfor skal det evt bare gå en vei? Anonymkode: 0f400...397 Her vil jeg tro at barnefar gjerne vil være til stede i livet til barnet sitt. Han kan være redd for å bli glemt. Dersom det er tilfelle så skal du ta det alvorlig. Det er nok av fedre som har mistet kontakten med barna sine fordi de har blitt boende hos moren. Vet ikke hvordan kontakten din med barnefar er, men foreslår at du legger til rette for en god dialog med ham. Og personlig ville jeg i en slik situasjon blitt overlykkelig å kunne ha en samtale med barnet mitt nå og da utenfor faste samværstider. Set feks opp en skypesamtale der de kan prate og se hverandre av og til. Anonymkode: 97900...9d5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #5 Skrevet 10. januar 2022 Dersom jeg hadde hatt barna mine annenhver helg så hadde jeg ønsket å vite "hverdagsting" barnet gjør. Ikke hver dag, men et eller to bilder her og der.. kanskje kommentar om noe barnet sa. Anonymkode: ee20b...b75 6
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #6 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Greia her er jo ikke at du «plikter» det ene og det andre - det er ikke det det handler om! Eksen din er like mye forelder for dette barnet som du er, men han får bare se barnet sitt annenhver helg. Prøv å sette deg inn i hvordan det ville føltes for deg å ikke få sett barnet ditt. Han ønsker å vite disse tingene fordi han elsker barnet sitt, fordi han savner barnet, fordi han ønsker å være involvert, fordi han er en god far. Klarer du ikke å se at det er en vesensforskjell mellom å ha barnet hver dag hele tiden og det å ha barnet annenhver helg? Prøv å løfte blikket fra din egen egoistiske navle og tenk deg om. Anonymkode: 885e4...8e3 Min egoistiske navle??!! Det er han selv som velger annenhver helg og vi bor 15 min fra hverandre. Bf prioriterer jobb, bilmekking og kompiser. Jeg har dessuten forsøkt noen ganger å sende bilde av barnet i lek og svaret jeg får tilbake er 👍. Må si det frister veldig å involvere han videre når han viser sånn interesse selv. Anonymkode: 0f400...397 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #7 Skrevet 10. januar 2022 Får litt på følelsen av at jeg kun får historien fra én kant her, og ikke fra dere begge... og litt at dere kanskje har litt ulik oppfatning av oppdragelsen?? Mulig barnefar kun også opptatt av hvordan ungen hans har det, og han ser ungen annenhver helg... Når det gjelder det at han ble sur angående at dere hadde veid dere, så ser jg ingen grunn til bli det.. Men jeg hadde derimot blitt sur jeg også om det var slik at vekta ble "viktigste " ting i livet... Vel, skulle gjerne hatt begge versjoner, og ikke kun fra ene forelderen... Dårlig svar, men vet ikke mer om denne sak! 🤔😐 Anonymkode: 5dbb7...889
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #8 Skrevet 10. januar 2022 Han vil nok bare vite hva som foregår i barnets liv, men han har ingen rett til å bli sur syntes jeg. Han kan ringe annenhver dag og prate noen få minutter ned barnet og spørre hva som skjer i barnets liv. hvorfor har ikke far mer samvær? Han virker interessert i barnets hverdag. Om han selv har valgt bort samvær så kan han jo skylde seg selv Anonymkode: f60f3...970
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #9 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Han vil nok bare vite hva som foregår i barnets liv, men han har ingen rett til å bli sur syntes jeg. Han kan ringe annenhver dag og prate noen få minutter ned barnet og spørre hva som skjer i barnets liv. hvorfor har ikke far mer samvær? Han virker interessert i barnets hverdag. Om han selv har valgt bort samvær så kan han jo skylde seg selv Anonymkode: f60f3...970 Han velger såpass lite samvær selv. Det er jobb, bilmekking og kompiser som prioriteres. Selv får jeg hjelp av min familie til barnepass da jeg jobber skift som sykepleier på sykehus. Bf har ikke tid til mer enn annenhver helg. AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Får litt på følelsen av at jeg kun får historien fra én kant her, og ikke fra dere begge... og litt at dere kanskje har litt ulik oppfatning av oppdragelsen?? Mulig barnefar kun også opptatt av hvordan ungen hans har det, og han ser ungen annenhver helg... Når det gjelder det at han ble sur angående at dere hadde veid dere, så ser jg ingen grunn til bli det.. Men jeg hadde derimot blitt sur jeg også om det var slik at vekta ble "viktigste " ting i livet... Vel, skulle gjerne hatt begge versjoner, og ikke kun fra ene forelderen... Dårlig svar, men vet ikke mer om denne sak! 🤔😐 Anonymkode: 5dbb7...889 Vekta er selvfølgelig ikke viktig vedr mitt barn. Helt normal velt/høyde. Barnet så at jeg veide meg og ville det selv. Da sa jeg hva vekta var og dette var like før far hentet barnet til helgesamvær. Det med vekta er bare én ting han har blitt irritert for. Om han virkelig er så interessert i barnet sitt så kan han jo prioritere barnet før bilmekking og kompiser, men han MÅ dette for å «slappe av» Anonymkode: 0f400...397 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #10 Skrevet 10. januar 2022 Han kan selvsagt ikke kreve detaljrapportering. Er han ikke riktig klok? Om han synes det er fælt å se barnet så lite, så får han heller prøve økt samvære i stedet for å prioritere jobb og kompiser. Det går også an å sende et koselig bilde i ny og ne om dere gjør noe gøy. Men ikke fordi du "må". Blir han vanskelig, så bestill en time på familievernkontoret, så får han (forhåpentligvis) høre fra en tredjepart at det er urimelig å kreve detaljrapportering Anonymkode: 0f34c...bce 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #11 Skrevet 10. januar 2022 Du plikter ingenting, om du tenker på jussen. Tror du intensjonen med fars interesse er å kontrollere deg eller å følge opp barnet sitt? Det tenker jeg er ganske avgjørende for den moralske "plikten." Anonymkode: 89e78...018 1
Festlig Skrevet 10. januar 2022 #12 Skrevet 10. januar 2022 Men da sender du han en fin melding om at det blir litt stressende med å forplikte seg til å sende all denne informasjonen. Hverdagen går fort avgårde og en er ofte opptatt med andre ting som gjør at en må prioritere. Dere kan inngå ny avtale der han forplikter seg til 50% samvær om han vil ha mere og bedre kjennskap til barnet sitt. Akkurat nå så vil han bare ha deg til å gjøre jobben for han. Ganske likt en sekretær
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå