Frk.Milliusen Skrevet 10. januar 2022 #1 Del Skrevet 10. januar 2022 Ønsker å ha en tråd for oss med PCOS som skal igang med prøverør nå i 2022! Jeg har ikke funnet et slik tråd rundt forbi, og tenker det er greit med en tråd for oss PCOS’ere som skal prøve nå i 2022 👼🏻♥️ Selv har jeg hatt diagnosen siden jeg var 16 år. Jeg har overhodet ingen menstrasjon, og har heller aldri hatt det. husker fremdelis dagen jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne få barn av meg selv, det var virkelig en stor sorg å ta i en alder av 16 år! Etter flere år med lavstimulering og prøving fikk jeg og min samboer barn i 2015, dette med IVF forsøk! Vi følger oss veldig heldige som i det hele tatt fikk det til med et prøverørsforsøk. Vi har siden 2017 prøvd ulike lavstimuleringsdoser, som ikke har ført til noe graviditet, og føler oss klar nå for å gjennomføre IVF forsøk igjen. Det for min del satt langt inne da jeg så sårt hadde et håp om graviditet via lavstimulering på riktige medisiner. Nå skal vi til Haugesund i uke 9, kjenner jeg er kjempe spendt, men også litt redd 😅 samtidig som jeg gruer meg litt til alle medisinene og selve prosessen da jeg ikke var nok bedøvet forje egguttak! Men, det får nok mye bedre nå! Utfordringen min er at jeg må gå ned noen kilo, kjenner meg lite motivert da jeg trives i egen kropp! Men jeg vet at det må til 😅 Hva er deres historie? ♥️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Csjja2022 Skrevet 22. januar 2022 #2 Del Skrevet 22. januar 2022 (endret) 34 år. Påvist PCOS i 2019 etter å ha sluttet på p-piller i 2018 (30 år), og uten å ha fått tilbake mensen. Gått på p-piller siden jeg var 17 år. Prøvd Letrozol uten virkning. Deretter lavdose menopure samt Ovitrelle i april 2019, og ble gravid. Fødte i januar 2020, og ikke spor etter mensen siden fødsel. Prøvde en runde med lavdose menopure og Ovitrelle september 2021, men uten graviditet. Ettersom jeg reagerer tregt på menopure, og derfor må gå veldig lenge på dette før modent egg (og da risiko for flere enn ett egg) ble jeg anbefale IVF (går hos Hausken på Lysaker). Starter mitt første IVF forsøk i november 2021. 16 egg ble hentet ut, men forsøket ble avbrutt pga fare for overstimulering. Ble derfor innsett av fryst blastocyst 17. desember 2021. Fikk totalt tre til frys. Testet positivt 23. desember, men spontanabortert dessverre 6. januar 2022. Går nå og venter på nytt fryseforsøk i styrt syklus, ikke fått plan fra klinikken enda, men håper på innsett ila februar. Noen som har erfaring med innsett i styrt syklus etter en SA? Er selvfølgelig nå veldig redd for at det/de jeg har på frys ikke skal overleve opptiningen, at det ikke skal feste seg denne gangen og en evt ny abort. Del gjerne om du har noen tanker/erfaringer rundt dette 😊 Endret 22. januar 2022 av Csjja2022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå