AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #1 Skrevet 10. januar 2022 Snakket med psykologen om overgrep fra en forelder, og nå sender hu bekymringsmelding til barnevernet angående han og atferden hans generelt (mye psykisk vold i tillegg) pga meldeplikt pga mine yngre søsken. Jeg har ingen kontakt med den siden av familien lenger, så jeg får ikke vite hva som der. Noen som vet hva gjør BV med det? Anonymkode: d3a49...a78
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #2 Skrevet 10. januar 2022 Det er bra de sender melding, dine yngre søsken skal beskyttes. Anonymkode: 5c073...638 6
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #3 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 10.1.2022 den 1.49): Det er bra de sender melding, dine yngre søsken skal beskyttes. Anonymkode: 5c073...638 Enig i det. Bare lurte konkret på hva de gjør. Standar undersøkelse også henlegger de saken eller mister han omsorgsretten? Han er flink på å spille uskyldig og få andre til la vær å fortelle om ting, så er ikke sikkert de har lyst til å si noe til BV. Du må gi tillatelse for at psykologen kan sende bekymringsmelding så om hun har gjort det må du ha gått med på det. Jeg har alltid nektet når det har kommet opp, søsteren min gjorde det når hun flyttet. Og en av foreldrene våre var «uheldig» og satte fyr på sofaen hennes å prøvde å dytte henne ned på den. Sååååå nei, de småsøsknene som sto og heiet på foreldrene våre mens de satt oppå meg og tvang fiskelever ned halsen min mens hen klappet til meg får bare seile sin egen sjø. Om jeg overlevde klarer de det også. Anonymkode: 70d9e...c78 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #4 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må gi tillatelse for at psykologen kan sende bekymringsmelding så om hun har gjort det må du ha gått med på det. Jeg har alltid nektet når det har kommet opp, søsteren min gjorde det når hun flyttet. Og en av foreldrene våre var «uheldig» og satte fyr på sofaen hennes å prøvde å dytte henne ned på den. Sååååå nei, de småsøsknene som sto og heiet på foreldrene våre mens de satt oppå meg og tvang fiskelever ned halsen min mens hen klappet til meg får bare seile sin egen sjø. Om jeg overlevde klarer de det også. Anonymkode: 70d9e...c78 For noe vås, får man kunnskap som psykolog om andres liv eller helse er i fare har man meldeplikt. Forøvrig dårlig holdning av deg at dersom du overlevde gjør de også det, snakk om å ønske andre godt. Håper du sover dårlig Anonymkode: b02b2...e16 6
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #5 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du må gi tillatelse for at psykologen kan sende bekymringsmelding så om hun har gjort det må du ha gått med på det. Jeg har alltid nektet når det har kommet opp, søsteren min gjorde det når hun flyttet. Og en av foreldrene våre var «uheldig» og satte fyr på sofaen hennes å prøvde å dytte henne ned på den. Sååååå nei, de småsøsknene som sto og heiet på foreldrene våre mens de satt oppå meg og tvang fiskelever ned halsen min mens hen klappet til meg får bare seile sin egen sjø. Om jeg overlevde klarer de det også. Anonymkode: 70d9e...c78 Dette er helt feil selvfølgelig. Anonymkode: 4cd85...165 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #6 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): For noe vås, får man kunnskap som psykolog om andres liv eller helse er i fare har man meldeplikt. Forøvrig dårlig holdning av deg at dersom du overlevde gjør de også det, snakk om å ønske andre godt. Håper du sover dårlig Anonymkode: b02b2...e16 Meldeplikt er noe vås, de må tillatelse, samme med lærere, psykologer… AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Dette er helt feil selvfølgelig. Anonymkode: 4cd85...165 Neeei, ALLE jeg har snakket med kunne ikke sende bekymringsmelding om de ikke hadde tillatelse, både når det gjelder småsøsknene og eggene barn. Anonymkode: 70d9e...c78
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #7 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Neeei, ALLE jeg har snakket med kunne ikke sende bekymringsmelding om de ikke hadde tillatelse, både når det gjelder småsøsknene og eggene barn. Anonymkode: 70d9e...c78 https://bekymringsmelding.fiks.ks.no/offentlig?kommunenummer=5402 Så lett var det å motbevise vrangforestillingene dine liksom. Anonymkode: 545ac...c2b 7
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #8 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Meldeplikt er noe vås, de må tillatelse, samme med lærere, psykologer… Neeei, ALLE jeg har snakket med kunne ikke sende bekymringsmelding om de ikke hadde tillatelse, både når det gjelder småsøsknene og eggene barn. Anonymkode: 70d9e...c78 Jeg måtte ikke gi tillatelse nei. Den hadde blitt sendt uansett om jeg hadde villet det eller ikke. Men jeg samarbeidet om hva som skulle bli skrevet selvfølgelig. Anonymkode: d3a49...a78
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #9 Skrevet 15. januar 2022 Dette ble jeg rotet oppi i forbindelse med stebarnet. Han var ganske utagerende og det gikk utover vår familie, ekteskapet og felles barn. Vi gikk til psykolog via kommunen. Faren nektet og han nektet at barnet snakket med psykologen. Psykologen meldte saken til barnevernet under påskudd av at foreldrene ikke samarbeidet. Det var jo en grunn til at de gikk fra hverandre.. I alle fall, barnevernet opprettet sak, det ble intervjuer og observasjoner i hjemmet vårt. Helt forferdelig å gå gjennom, samtidig som vi ikke hadde eller har noe å skjule. Psykologen var god da, som overbeviste meg til å bli litt til... Et par runder med observasjoner, intervjuer og et sluttmøte så var det over. Vi har likevel fortsatt en mappe hos barnevernet, det tilgir jeg aldri kona for. Anonymkode: dc052...268 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #10 Skrevet 15. januar 2022 Det er et helt enormt tillitsbrudd. Man kan dessverre ikke være dønn ærlig med .psykologen. Anonymkode: 675ba...b1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå