Gå til innhold

Ble smittet i testkø på flyplassen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det er mye negativt å si om denne saken, men først og fremst; hva i huleste tenker folk med som reiser på ‘romantisk fritidsreise utenlands i 3 uker NÅ?! Det er så på tryne at det finnes ikke ord. Det er slike som ham og alle de tusenvis av andre menneskene som valgte å reise rundt og havne oppi testkaoset på Oslo lufthavn, som er med på å bidra at smitten eksploderer her nå. Likevel blir det ikke skrevet et eneste vondt ord om dette. Tvert i mot som fremstår saken som at det er synd på ham som havnet i denne situasjonen😐

At det er kaos på flyplasser og særlig nå under pandemien, det trodde jeg de fleste var godt orientert om nå. At testing på flyplassen innbærer lange køer og STOR smitterisiko. I tillegg til at man ikke er pliktet å teste seg på ny, til tross for den store risikoen for å bli smittet nettopp der. I testkøen. Dette er jo rett og slet oppskriften på all importsmitten som foregår nå.

Setningen «Det er lov å tenke selv» blir svakere og svakere etterhvert som tiden går i denne pandemien. Det går nemlig mer og mer opp for meg at folk faktisk tenker selv. Problemet er at altfor mange rett og slett bare gir totalt faen. Så lenge det er lov så driter de i alle andre. Den ‘romantiske reisen’ er det som betyr ALT nå. Ikke så farlig om et par hundre mennesker. Kanskje tusenvis blir smittet bare pga meg.

Jeg vet jeg ikke er alene om å tenke slik som dette om alle egoistene som viser sitt sanne jeg i samfunnet nå. Og vi kjenner alle en og gjerne flere som kjører sine egne egotripper oppi alle reglene, påbudene, anbefalingene og tiltakene. Det er derimot få som tørr å si dem i mot. I stedet får de klapp på skulderen og forståelse. Forståelse for tiltakstrøttheten og ‘reise abstinensene’ . Til om med media støtter dem. Og dette er bare en av maaange saker der de skriver om stakkars nordmenn ute på reise og som havner uplanlagte lange køer, karantene og isolasjon.

Når skal noen våge å legge til side all trøstingen…og heller forsøke å minne folk på om at det kanskje ikke er så lurt å ta den utenlandsferien AKKURAT NÅ😶

https://www.dagbladet.no/nyheter/hevder-han-ble-smittet-i-testkoen/75077303

Endret av Jullen
  • Liker 9
Videoannonse
Annonse
Gjest rampenissen72
Skrevet

Vi reiser fortsatt til utlandet. 3 ganger i fjor, 2 i 2020, og reiser til Roma nå i mars. Vi har ikke fått corona én eneste gang noen av oss. 

Så lenge det er LOV å reise - vil folk reise. Ferdig snakka. 

Skrevet

Enig med deg ts. Det er en ting med de som reiser for å besøke kjæreste/familie. Men rene underholdningsreiser... da kan du ihvertfall ikke klage. 

• Liker 1
Skrevet

Han hevder å ha blitt smittet i køen. For han følte seg frisk som en fisk da han ankom flyplassen. Men han jo selvsagt ha vært smittet i noen dager i forveien, før symptomene kom. 

• Liker 17
Skrevet

Det finnes overhodet ikke bevis på hvor han ble smittet. 

Han mener at siden kona ikke er syk, tyder det på at han må ha bli smittet etter hjemkomst. Det er bare tull, siden det er haugevis av familier som bor sammen hvor bare halvparten blir syke. 

Jeg har ikke noe imot at han reiser, det er lov å reise, men at han går til media med dette er bare utrolig flaut.

• Liker 12
Gjest Pianobar
Skrevet

Folk reiser fordi det er lov, og når det er lov må stat/flyplasskommune legge til rette for at de kan ta i mot og sende avgårde passasjerer på en trygg måte. 

Hvor mange prosent av de smittede kommer fra utlandet nå? 

Skrevet

Jeg forstår på en måte at folk reiser når det er lov. Synes heller problemet er den nye regjeringen som ikke virker som de tør lage regler.

Men reiser man på ferie med fly bør man vel ikke bli så overrasket av at man blir smittet heller da.

• Liker 1
Skrevet

Det største problemet med pandemien nå er alle tiltakene. Spesielt den vanvittige smittesporingen og karanteneordningen. 

Disse kan ikke forsvares på noen faglig måte lenger. Avslutt alt, åpne opp landet 100 %. 

• Liker 12
Skrevet
4 minutter siden, Barbalala said:

Det største problemet med pandemien nå er alle tiltakene. Spesielt den vanvittige smittesporingen og karanteneordningen. 

Det forplanter seg også i personellmangel.

Som er hovedgrunnen til at vi fortsatt har tiltak slik det er nå.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/a7pnXd/guldvog-dette-skjer-hvis-norge-maa-skalere-opp-til-flere-coronapasienter

• Liker 3
Skrevet

Er nok mulig å bli smittet på flyplassen ja, men symptomer dagen etter? Han er nok smittet tidligere da

• Liker 1
Skrevet
Hannah80 skrev (7 timer siden):

Han hevder å ha blitt smittet i køen. For han følte seg frisk som en fisk da han ankom flyplassen. Men han jo selvsagt ha vært smittet i noen dager i forveien, før symptomene kom. 

Siden han fikk symptomer et halvt døgn etter ankomst i Norge er han 99,9% blitt smittet i Spania. Tipper dama hans blir positiv innen få dager. Flau på hans vegne! 

• Liker 3
Skrevet

Inkubasjonstiden er 4-5 dager, så at han har fått symptomer dagen etter ankomst er ganske utrolig. 

Skrevet
rampenissen72 skrev (8 timer siden):

Vi reiser fortsatt til utlandet. 3 ganger i fjor, 2 i 2020, og reiser til Roma nå i mars. Vi har ikke fått corona én eneste gang noen av oss. 

Så lenge det er LOV å reise - vil folk reise. Ferdig snakka. 

Reis i vei, så lenge dere ikke går ut i media og hyler hvis dere må stå i testkø eller har blir traumatiserte av et sykehus-opphold i Thailand eller alt annet som idioter klager over i media etter å selv ha valgt å ta risikoen.

• Liker 5
Skrevet

Det er dessuten ikke noe verre med kø på Gardermoen enn køen som oppstår ved ombordstigning og når man går ut av flyet. Finnes jo ikke noe trangere enn når alle har reist seg på flyet og skal ut. Dust.

• Liker 4
Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Det er ikke synd på folk som reiser på unødvendige reiser til og fra utlandet nå og må stå i testkø på flyplassen. Selvfølgelig kan folk bli smittet på reiser, i fly og på flyplassen. Må da være de stedene det er lettest å bli smittet. Har folk valgt å reise til utlandet når det er mye smitte (snakker ikke om nødvendige reiser) så får de ta konsekvensene av det også. 

Endret av Warrior
Skrevet

Ser mange henger seg opp i hvorvidt han ble smittet i testkøen eller ei. Kanskje ikke rart mtp at jeg valgte denne overskriften. Poenget mitt var vel mest hvor på trynet det er å reise på ferie oppi alt kaoset og usikkerheten vi har nå. 
Importsmitte er hovedårsaken til hele pandemien og at den vedvarer. Det vil stadig spres nye mutasjoner så lenge reiserestriksjonene er så milde og sikkerhetstiltakene ifm reising så elendige. En utsetter seg vel knapt for større risiko for å bli covid-syk og føre covid smitte videre, enn ved reising. Fritidsreiser er så egoistisk det bare kan bli. Skjønner mange er svært tiltakstrøtte nå, men dette hjelper ikke. Vi står alle oppi den samme situasjonen og dette er likt for alle. Det er ikke en menneskerett å reise på sydenferier fordi det er så kjekt. Ikke i en pandemi der det handler om liv og helse.

Så å i tillegg til å gjøre dette helt bevisst til tross for den ekstremt store risikoen det innbærer for både seg selv og andre, videre velger å gå ut i media og sutre om det blir bare flaut. Samme ift hvordan media velger å legge ut disse historiene til de ‘stakkars turistene’. Det er rett og slett latterlig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes han her klager uten grunn. Han har tatt et valg, faktisk flere valg. Først valgte han å ikke vaksinere seg, og så valgte han å drikke av en annens kopp. Det er ikke straffbart å være en idiot. Men slipper slike likevel til i media for å klage?

https://www.dagbladet.no/nyheter/smittet-to-ganger-pa-40-dager/75070262

- Det verste jeg gjorde var kanskje å ta en slurk av samme kopp som en venn. Jeg trodde ikke at det skulle ødelegge noe.

• Liker 2
Skrevet

Smittet på flyplassen og syk dagen etter? HA.  Mer som at han var allerede smittet når han kom hjem og hadde ikke nok antistoffer enda å påvise positiv svar.   Han fortjener å bli smittet og å bli kjempedårlig og. Å reise som uvaksinert er å spille russisk rulett. Hvor dumb går det ann å være...og å teste ved grensen er viktig da jeg kjenner folk som var positiv ved ankomst og måte rett i isolasjon, istedenfor å smitte en hav av folk før de fikk vite de var syk. 

• Liker 2
  • Opprett ny...