Anonymburker Skrevet 9. januar 2022 #1 Skrevet 9. januar 2022 Jobber som ringevikar i kommunen og har derfor en variabel inntekt for hver måned. Har et fagbrev og jeg vil si at jeg tjener 85 % av lønnen for en fulltidsstilling. Siden jeg fyller to forskjellige roller, får jeg dobbelt så mye i timelønn for den ene rollen som den andre. Saken er den at jeg kan kreve fast stilling pga lang fartstid, men da vil jeg maks få en 50 % stilling (dette vet jeg med sikkerhet). Da blir inntekten lavere og på kort sikt er det problematisk for meg økonomisk. I tillegg mister jeg den rollen som gir best timebetaling ved fast jobb. Dessuten har jeg en sikkerhet i at det blir mer jobb enn 50 % som ringevikar. Men med en fast jobb kan det jo så klart være at stillingsprosenten kan øke etter hvert. Men jeg tenker som regel kortsiktig, og da vil jeg tjene mer penger de neste månedene ved å fortsette som ringevikar. Hva ville du gjort her?
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #2 Skrevet 11. januar 2022 Er ikke fast jobb alltid best? Anonymkode: a69f8...623
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #3 Skrevet 11. januar 2022 Ta fast 50% stilling og ekstravakter ved siden av? Anonymkode: 1b9b0...7ca 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå