Vic Skrevet 9. januar 2022 #1 Skrevet 9. januar 2022 Ferien er blitt utsatt i to år pga. dette virusgreiene og nå vurdere vi reise med barna på 2,5 og 4,5 år. Mannen er higen på camping, helst med telt, men jeg er mest vant til hotell. Tenker hytte kan være en grei mellom ting, men har ikke noe erfaring. Jeg kunne tenkt meg Sørlandet med noe strand i nærheten. Ferierte noe i Larvik som barn syns det var ok. noen som har tips? Ferie med småbarn? Har bare reist en gang med eldste når hun var 1 år. Fly og hotel i Berlin. Det gikk kjempe bra. Men gruer meg til å reise nå med to som kan løpe avgårde. HJELP!
Crazydoglady Skrevet 9. januar 2022 #2 Skrevet 9. januar 2022 Vic skrev (Akkurat nå): Ferien er blitt utsatt i to år pga. dette virusgreiene og nå vurdere vi reise med barna på 2,5 og 4,5 år. Mannen er higen på camping, helst med telt, men jeg er mest vant til hotell. Tenker hytte kan være en grei mellom ting, men har ikke noe erfaring. Jeg kunne tenkt meg Sørlandet med noe strand i nærheten. Ferierte noe i Larvik som barn syns det var ok. noen som har tips? Ferie med småbarn? Har bare reist en gang med eldste når hun var 1 år. Fly og hotel i Berlin. Det gikk kjempe bra. Men gruer meg til å reise nå med to som kan løpe avgårde. HJELP! Campinglivet er iallefall rimelig greit som feriealternativ med barn. Rimelig fritt, som regel greit med underholdning (lekeplasser og div). Hadde definitivt valgt hytte fremfor telt med barn å sånn ja, mye mer behagelig og trenger ikke å drasse med seg like mye utstyr, men funker med telt og. 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #3 Skrevet 9. januar 2022 Hadde helt klart valgt hytte fremfor telt, så mye mindre å drasse med seg og det er ikke så slitsomt om det begynner å regne - som det jo ofte gjør om sommeren i Norge. Hadde foretrukket hytte fremfor hotell med småbarn - er så mye enklere å kunne lage seg litt egen mat, ha kjøleskap osv. Anonymkode: 9ccbc...93e 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #4 Skrevet 9. januar 2022 Hytte i nærheten av campingplass og strand er supert i den alderen. Da kan en gå for å leke, bade, ordne egen mat, barna kan sove på eget rom så de voksne kan sitte i stua eller rett utenfor hytta på kvelden. Ferierte i telt for første gang i fjor, fungerte det også, men var greit det var begrenset til noen dager 😅 Anonymkode: 19bf8...5f0 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #5 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hytte i nærheten av campingplass og strand er supert i den alderen. Da kan en gå for å leke, bade, ordne egen mat, barna kan sove på eget rom så de voksne kan sitte i stua eller rett utenfor hytta på kvelden. Ferierte i telt for første gang i fjor, fungerte det også, men var greit det var begrenset til noen dager 😅 Anonymkode: 19bf8...5f0 Og med telt er en mye mer avhengig av været. Kjipt å sove i telt når alt blir vått, ikke kunne sitte ute uten å bli klissvåt. Men telt kan være veldig fint når det er bra vær. Anonymkode: 19bf8...5f0 3
solmåneogstjerner Skrevet 10. januar 2022 #6 Skrevet 10. januar 2022 (endret) Spesielt når dere ikke er så vant med å reise med barna (og de er i den alderen), så tror jeg hytte på en campingplass er det beste valget dere kan ta. Da kan dere fortsatt ha omtrent samme rutiner som hjemme med soving og matlaging. Samtidig har dere leke- og badeplass. Dere kan sitte ute på kvelden når barna har lagt seg. Det kan man sjelden på hotell i Norge. Og så er det jo mer komfortabelt om det skulle bli dårlig vær, i forhold til å sove i telt. Ville valgt en campingplass med barnevennlig strand og flere lekeplasser. Gjerne med basseng også. Det finnes mange fine steder langs øst/sørlandskysten. Planlegg kanskje tur til lekeland/badeland om det blir dårlig vær. Vet om flere bra plasser, men akkurat nå står det litt stille med navnene på stedene. Men Åros i Søgne (Kristiansand) var bra sist gang jeg var der. Basseng, og fantastisk strand som er veldig langgrunn. Har også vært noen steder i Stavern/Helgeroa som var bra. Endret 10. januar 2022 av solmåneogstjerner 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #8 Skrevet 10. januar 2022 Hamresanden kanskje? Eller Tingsaker eller Justøya? Anonymkode: 63003...7e0
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #9 Skrevet 10. januar 2022 Bestill i god tid, "alle" skal til Sørlandet i sommer. Anonymkode: a4e7a...88e 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #10 Skrevet 10. januar 2022 Hytte ja. Se om dere finner en hytte som både har bad og en kjøkkenkrok, er veldig mange hvor det knapt finnes muligheter for å koke vann til en kopp te. Anonymkode: 19f5e...839
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #11 Skrevet 10. januar 2022 For egen del hadde jeg kanskje valgt hytte, men ungene vil sannsynligvis synes det er minst like morsomt med telt. Foreslår at du sender faren med ungene på telttur en helg også ferierer dere sammen på hytte. Larvik-området er fantastisk fint med masse svaberg og fenomenale strender. Ang campingplasser så er det noen rimelig digre der, men dere kan sikkert finne noen mindre også. Alternativt hadde jeg vurdert sommerhus i Danmark. Anonymkode: 12b62...5b7 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #12 Skrevet 10. januar 2022 Anbefaler Kristiansand Feriesenter: https://www.kristiansandferiesenter.no/ Femstjerners campingplass med flere botyper å velge mellom. 10 minutter fra Dyreparken og Bystranda🏖 Anonymkode: b12aa...1a6 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #13 Skrevet 10. januar 2022 Hytte er å anbefale 🙂 Vi bor flere uker på en hytte på Blefjell camping om sommeren. Det er bading, lekeplass, kan leie båter og flott natur. Ungene elsker det og vil altid tilbake. Anonymkode: ecd1d...f0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå