Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken grunn har de til å sette inn jens der tro 🤔 sånn god grunn….

• Liker 2
Skrevet

De vil ha gutteklubb.

Var jo en politisk kommentator som mente Jensegutt var bedre enn nestledern fordi Jens ville ha mer innflytelse på Tangen. Mao Tangen hører kun på kompiser ikke kolleger.

Hele greia lukter. Tipper Jens får stillingen, men håper jeg tar feil.

• Liker 8
Skrevet
Justlooking skrev (12 timer siden):

Ikke bra? Det lukter gammel fisk og sokker som har vært på føttene i flere uker i sommervarmen. Det lukter bæsjebleie man skifter på et lite barn med omgangssyke. Det lukter oppkast som kommer fra magesekken til et lite barn med omgangssyke.

Det lukter Norge, Ap, kameraderi og korrupsjon. Hvis han får stillingen, blir det en av tidenes største skandaler i Norge. 

• Liker 5
Skrevet

https://www.aftenposten.no/norge/i/mBKed4/nyhetsstudio-siste-nytt?pinnedEntry=45235

Aftenposten opplyser om at Stoltenberg har ringt hele 4 ganger. Han vil virkelig presse for å få jobben, eh?

''Søndag skrev Aftenposten at Stoltenberg deltok i en privat middag med oljefondssjef Nicolai Tangen hjemme hos Knut Brundtland flere måneder før Olsen varslet sin avgang. Der ble stillingen diskutert. Brundtland er en nær venn av Stoltenberg og statsminister Jonas Gahr Støre.''

Er det noen som ikke ser det åpenbare?

• Liker 6
Skrevet

Det er enormt mye korrupsjon i Norge. Mye av korrupsjonen er knyttet til eliten i Arbeiderpartiet, noen familier og klikker i oslo, asker og bærum. De sikrer sin familie (søsken, barn, nieser og nevøer) og venner/bekjente gode stillinger og beriker seg selv mest mulig på bekostning av felleskapet. Stillinger der de trenger knapt møte opp på et kontor, men har høye lønninger og gullpensjoner.

Det er den nye adelen i Norge.  

• Liker 10
Skrevet
frysja skrev (3 timer siden):

Det er enormt mye korrupsjon i Norge. Mye av korrupsjonen er knyttet til eliten i Arbeiderpartiet, noen familier og klikker i oslo, asker og bærum. De sikrer sin familie (søsken, barn, nieser og nevøer) og venner/bekjente gode stillinger og beriker seg selv mest mulig på bekostning av felleskapet. Stillinger der de trenger knapt møte opp på et kontor, men har høye lønninger og gullpensjoner.

Det er den nye adelen i Norge.  

Det heter ikke korrupsjon i Norge, det heter nettverksbygging,

• Liker 11
Skrevet
Apis skrev (1 time siden):

Det heter ikke korrupsjon i Norge, det heter nettverksbygging,

😂👆 Spot on

• Liker 2
Skrevet (endret)
Nastine skrev (19 timer siden):

Jeg tror ikke nødvendigvis det er målet. Jeg blir veldig overasket om Jens blir tilbudt jobben nå, og spørsmålet er om dette er gjort med vilje.

(For å si det slik: En av disse fire ønsker ikke at Stoltenberg skal få jobben. Og det høres pussig ut, gitt premissene på bordet.)

Endret av Druid
  • Liker 4
Skrevet
Nastine skrev (På 10.1.2022 den 2.54):

Det er bedre å ha en venn og kamerat der enn en ukjent person man ikke nødvendigvis kan kontrollere. For Støre som statsminister er det utvilsomt best at Stoltenberg er i stillingen med tanke på deres felles historie. 

• Liker 2
Skrevet

Drizzt skrev (1 time siden):

Det er bedre å ha en venn og kamerat der enn en ukjent person man ikke nødvendigvis kan kontrollere. For Støre som statsminister er det utvilsomt best at Stoltenberg er i stillingen med tanke på deres felles historie. 

Jeg tenker at det er annerledes

• Støre er Jens sin gutt.
  • Støre var med og gjorde drittjobben for Jens når de kvittet seg med Jagland.
  • Jens la til rette for at Støre skulle overta AP-skuta.
  • Jeg tenker at Støre helst vil unngå at Jens blir sjef,  men siden Støre er Jens sin gutt, så gjør han ber om.

Hun som bør bli sjef, er mye bedre kvalifisert til jobben enn Jens. Med henne får Støre en profesjonell sentralbanksjef som holder seg i bakgrunnen. Med Jens så blir han sikkert veldig aktiv og skal bestemme den finansielle politikken i Norge.

• Liker 4
Skrevet
frysja skrev (2 timer siden):

Jeg tenker at det er annerledes

• Støre er Jens sin gutt.
  • Støre var med og gjorde drittjobben for Jens når de kvittet seg med Jagland.
  • Jens la til rette for at Støre skulle overta AP-skuta.
  • Jeg tenker at Støre helst vil unngå at Jens blir sjef,  men siden Støre er Jens sin gutt, så gjør han ber om.

Hun som bør bli sjef, er mye bedre kvalifisert til jobben enn Jens. Med henne får Støre en profesjonell sentralbanksjef som holder seg i bakgrunnen. Med Jens så blir han sikkert veldig aktiv og skal bestemme den finansielle politikken i Norge.

Det er gode grunner til å ha en sentralbanksjef som i tillegg til økonomi, skjønner det politiske spillet. Vi har hatt problemer tidligere med politisk ignorante sentralbanksjefer. Og Jens er en av dem som har vært klarest på skille mellom politikk og sentralbanken, han er en riktig person på rett plass i forhold til å skyte ned de gjentatte forslagene fra populister om å ta politisk styring på sentralbanken.

Gitt situasjonen i høst, var Jens faktisk et reelt alternativ. 

Det var før han fikk Alzheimer og glemte absolutt alt om politisk prosess. Mannen har ravet rundt som en elefant på speed i en glassbutikk, og fjernet all troverdighet for sitt kandidatur.

Det er en så spektakulær stupid oppførsel, at jeg har en konspirasjonsteori:

Det var aldri meningen at han skulle ha jobben. For hva har vi sett?

1. Kandidaturet hans har antagelig tørket vekk en mengde konkurrenter

2. All oppmerksomheten om kandidater har rotert rundt han. Det har vært nesten 0 kritisk undersøkelse av motkandidaten.

3. Det er nærmest unison motstand fra alle om å ansette en politisk operatør, uavhengig av det politiske kartet. Det vil være vanskelig for en politiker å komme på banen senere..

Alternativer er at Jens har fått drypp, og det er litt synd , for han er fortsatt generalsekretær i NATO.

• Liker 1
Skrevet

Jo mer jeg leser om saken. jo mer provoserende blir informasjonen som kommer ut. 

Støre blir tatt i løgn for minst andre gang (første gang jeg kan huske klart og tydelig var i det berømte Hamas-intervjuet). Og hva gjør han istedet for å legge seg flat for å ha løyet? Jo, han nekter blankt og bruker latterlige språklige finter for å komme seg unna. Er dere som stemte for Støre som statsminister stolte over ham nå?

Støre vil at vi skal tro at han ikke har snakket med sin gode venn Jens om stillingen. Tror Støre på det selv? Man må være ganske naiv eller ihuga Ap-er for å tro på det Støre sier. 

Jeg synes (fortsatt) at Støre ikke er egnet til å være statsminister. 

• Liker 6
Skrevet (endret)

Det virker som venskap og kjennskap alt sammen! 

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 1
Skrevet
Drizzt skrev (4 timer siden):

Jo mer jeg leser om saken. jo mer provoserende blir informasjonen som kommer ut. 

Støre blir tatt i løgn for minst andre gang (første gang jeg kan huske klart og tydelig var i det berømte Hamas-intervjuet). Og hva gjør han istedet for å legge seg flat for å ha løyet? Jo, han nekter blankt og bruker latterlige språklige finter for å komme seg unna. Er dere som stemte for Støre som statsminister stolte over ham nå?

Støre vil at vi skal tro at han ikke har snakket med sin gode venn Jens om stillingen. Tror Støre på det selv? Man må være ganske naiv eller ihuga Ap-er for å tro på det Støre sier. 

Jeg synes (fortsatt) at Støre ikke er egnet til å være statsminister. 

For ikke å snakke om løgnene til Støre og Stoltenberg i karikaturstriden der de kasta Selbekk under bussen og løy om at det kun var han som trykket karikaturene i Norge.

Stoltenberg er nå sjanseløs som sentralbanksjef. Det vil jo være en skandale om han ansettes nå med så liten tillit, og nå er også et flertall på Stortinget skeptisk. De har riktignok ikke myndighet i ansettelsen, men det er klare signaler.

Stoltenberg bør finne seg noe annet å gjøre.

Skrevet
Urias skrev (4 timer siden):

For ikke å snakke om løgnene til Støre og Stoltenberg i karikaturstriden der de kasta Selbekk under bussen og løy om at det kun var han som trykket karikaturene i Norge.

Stoltenberg er nå sjanseløs som sentralbanksjef. Det vil jo være en skandale om han ansettes nå med så liten tillit, og nå er også et flertall på Stortinget skeptisk. De har riktignok ikke myndighet i ansettelsen, men det er klare signaler.

Stoltenberg bør finne seg noe annet å gjøre.

Ja, selvfølgelig karikaturstriden. Den glemte jeg. Virkelig ikke et stolt øyeblikk for Støre og Stoltenberg.

TV2 opplyser at begge to har ''snudd'' og ikke lenger mener at de ikke har snakket sammen om stillingen 😂 Hva betyr egentlig at de har ''snudd''? At de har innrømmet løgn :)

https://www.tv2.no/nyheter/14484080/

2021 og 2022 er virkelig opplysningenes år hvor nordmenn endelig åpner øynene sine for all dr..en som foregår i deres land, koblet til politikerne de ellers hadde stor tillit til. Nå også flere av Støres egne statsråder fra Ap har bedt om å få sin habilitet vurdert. Denne varsellampen kan Støre ikke ignorere. Det ble for mange av lampene der.

Det morsomste i det hele er at Krf uttrykker klar støtte til Stoltenberg i stillingen. Akkurat Ropstad med sin bagasje fra i fjor ... Denne støtten burde jeg tatt avstand fra hadde jeg vært Stoltenberg.

Det eneste som kan delvis reparere skadene i Ap/politikerne/Støre/Stoltenber sin omdømme nå er hvis Stoltenberg trekker seg med et ønske om å skape ro og tillit. For denne viktige stillingen for Norge er helt avhengig av at folk har tillit til personen som besitter den. Det er ikke tilfelle i dag, også når flertallet på Stortinget er mot. 

• Liker 2
Skrevet

AP burde reflektere rundt betydningen av ordene "tillit" og "omdømme". Ingen stemte på disse politikerne fordi de skulle være en eksklusiv kameratklubb med frynsegoder. Akkurat nå er tilliten til politikerne tynnslitt i utgangspunktet, så dette bør de virkelig ta innover seg. Jeg har vondt for å tro at Stoltenberg vil klare å være helt nøytral politisk som sentralbanksjef - noe som jobben faktisk innebærer.

Så kan man jo spør de fleste Kristiansandere hva de synes om akkurat Nikolai Tangen og metodene hans for å oppnå egne ønsker. Som f.eks å gi bort en yachtferie til en verdi av 440 000,- til en av personene som ble en viktig stemme for å få på plass den berømte "Kunstsiloen" i byen.

Jeg merker at tilliten bare ikke er der lengre, og det er utrolig synd. 

• Liker 5
Skrevet

I stedet for å slakte Stoltenberg bør Stortinget og opinionen innse at det er sånn arbeidsmarkedet i Norge fungerer. Det store flertallet av jobber blir besatt gjennom venner og bekjente. Det kalles nettverk. Man blir oppfordret til å bruke nettverket sitt når man er på utkikk etter ny jobb. Ingen kan klage på at Stoltenberg gjør nettopp det de aller aller fleste i Norge gjør når de er i markedet.

Faktisk bør NAV ta lærdom av dette når de skal hjelpe jobbsøkere ut i arbeid. Det hjelper ikke å finskrive CV, det er ikke sånn folk får jobb. De må hjelpes til å bygge nettverk. Det er gjennom nettverk man får jobb.

Dersom man ikke liker måten Stoltenberg får jobben på, må man jobbe for å endre det nettverksbaserte arbeidsmarkedet i Norge.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...