AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #1 Del Skrevet 9. januar 2022 Tenker dere det er et stødig navn, eller ser dere på det som i samme gate som Liam, Nathaniel, Matheo osv? Anonymkode: 47093...0d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #2 Del Skrevet 9. januar 2022 Samme gate. Stødig navn tenker jeg er Aksel, Johannes, Alfred, Harald osv. Anonymkode: 07643...ce9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #3 Del Skrevet 9. januar 2022 Flott klassisk navn. Anonymkode: bad6c...512 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #4 Del Skrevet 9. januar 2022 Ser på det som stødig og klassisk. Kjenner mange som heter det fra 3 år og opp til 87 😊 Vi har hatt mange i familietreet som heter det i tillegg. Selvfølgelig med litt ulike stavemåter da. Anonymkode: 9d422...e65 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #5 Del Skrevet 9. januar 2022 Navnet er fint, bare veldig oppbrukt! Anonymkode: b4bf1...98e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 9. januar 2022 #6 Del Skrevet 9. januar 2022 Helt ok. Det finnes mange navn som er langt finere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #7 Del Skrevet 9. januar 2022 Ville skrevet det Phillip og ikke Filip. Navnet er fint 😊 Anonymkode: cbe05...413 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 10. januar 2022 #8 Del Skrevet 10. januar 2022 Et klassisk navn fra antikken utbredt over hele Europa, i en form tilpasset norsk skrivemåte. Helt greit navn. Gammelt kongenavn, så stødig vil jeg jo si det er. Forbinder det kanskje litt med Oslo Vest og Bærum her i Norge. Som Axel, Fabian og Preben. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #9 Del Skrevet 10. januar 2022 Et av de fineste guttenavnene etter min mening 🥰 Anonymkode: 60cf6...9eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #10 Del Skrevet 10. januar 2022 Det er et par gutter i hver eneste barnehageavdeling og hver eneste barneskoleklasse som heter Filip/Phillip/Fillip. Så det er jo langt fra originalt eller spesielt. Jeg hadde styrt unna. Jeg har selv et navn som var populært rundt tiden jeg ble født. Vi var alltid minst 2 i klassen med samme navn, og vi er nå hele 4 stykker på arbeidsplassen min som heter det samme. Kjedelig 😒 Anonymkode: d05af...4d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #11 Del Skrevet 10. januar 2022 Klossmajor skrev (11 timer siden): Et klassisk navn fra antikken utbredt over hele Europa, i en form tilpasset norsk skrivemåte. Helt greit navn. Gammelt kongenavn, så stødig vil jeg jo si det er. Forbinder det kanskje litt med Oslo Vest og Bærum her i Norge. Som Axel, Fabian og Preben. Jeg forbinder Filip veldig med Noah og Theo. Altså de aller mest oppbrukte guttenavnene i Norge de siste ti årene. Anonymkode: d05af...4d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Balian d'Ibelin Skrevet 10. januar 2022 #12 Del Skrevet 10. januar 2022 Et ok navn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #13 Del Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Navnet er fint, bare veldig oppbrukt! Anonymkode: b4bf1...98e Enig i denne. Et av de fineste guttenavna som finnes, men dessverre synes altfor mange det samme og det har vært på topplista lenge. Anonymkode: 16580...bb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 10. januar 2022 #14 Del Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg forbinder Filip veldig med Noah og Theo. Altså de aller mest oppbrukte guttenavnene i Norge de siste ti årene. Anonymkode: d05af...4d0 Greit nok. Theo og Filip har et nogenlunde likt opphav. Begge er fra den greske antikken. For meg blir Noah en litt annen kategori. Det er et typisk bibelsk navn, og i motsetning til mye brukte navn av kristent opphav som Kristian og Thomas, blir Noah veldig konservativt og gammelmodig, føler jeg. Omtrent som Esekiel, Jeremia, Josef og Josva. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #15 Del Skrevet 10. januar 2022 Jeg synes Philip/Filip er oppbrukt 😊 i samme gate som Emma, Thea, Lucas Nathaniel som du skrev er bedre, Anonymkode: 96550...34d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #16 Del Skrevet 10. januar 2022 Phillippe er bedre. Anonymkode: 7784e...810 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #17 Del Skrevet 10. januar 2022 Jeg liker det veldig godt men ville skrevet det som Philip Anonymkode: fd965...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 10. januar 2022 #18 Del Skrevet 10. januar 2022 Filip er den naturlige måten å skrive navnet på norsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #19 Del Skrevet 10. januar 2022 Eller Felip Anonymkode: fd965...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #20 Del Skrevet 10. januar 2022 Synes det er et ok navn, men at det finnes så mange måter å skrive det på ville gjort at jeg styrte unna.. Filip vil alltid få spørsmål om hvordan han staver navnet sitt, og det vil garantert bli skrevet feil mange ganger. Anonymkode: 8a188...b04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå