Gå til innhold

Barnet mitt ble kidnappet som baby

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

jeg ikke føler at han er mitt barn

Kan det hjelpe om du tar en genetisk test slik at du får bevist slektskapet og således får full visshet om at han virkelig er din sønn? 

Anonymkode: 9b6f7...f5f

• Liker 4
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Som mange i bilulykker forteller; de husker ikke ulykken, de lever bare med skadene etter.

Traumen har tatt så stor plass at jeg bokstavelig talt ikke husker det. 

Jeg ser på bilder å gråter. Jeg får panikkanfall av å se et bilde jeg er med på, men ikke husker noe fra. De som fulgte meg gjennom fødselen husker jeg ikke hvem er engang. Jeg har flyttet fra stedet jeg bodde på tidspunktet uansett da.

Anonymkode: b540a...994

Skjønner. 
Du føler på et tap. Fryktelig skremmende å ikke huske også. 
Eneste rådet mitt er å prøve å gjenopplive den tiden, ved hjelp av det du har til rådighet. Babyklær, bilder. 
Må ha vært fryktelig for deg. Du skriver ikke noe om at babyen led overlast, så går ut fra at du fikk den tilbake uskadd. Men kan tenke meg at du hadde mange scenarioer i hodet når den var borte…

Med fare for å høres hard ut: Det er noe med å ikke grave seg ned i elendighet også. Tross alt har du barnet ditt. 
Det aller viktigste er at dette ikke får lov å ødelegge livene til deg og barnet ditt. Dere er for verdifulle til det!

Håper du har noen å snakke åpent med.

• Liker 2
AnonymBruker

Det er sikkert barnevernet. De som har opplevd det kaller det «kidnapping». Og det kommer ikke i media.

Men at det er en traume, det er sikkert.

Min erfaring sier at det er noe du også må bestemme deg for å klare å leve med. Sammen med hjelp (selvhjelp). Man kan til syvende og sist kun gjøre noe med ting selv dessverre. Så løsningen ligger allerede hos deg selv.

Anonymkode: e3dfe...a6b

• Liker 3

Annonse

AnonymBruker

Du ble vel inspirert av denne saken? Svært troverdig når et innlegg på KG blir publisert kort tid etter denne artikkelen.

https://www.nrk.no/norge/spedbarnet-fra-kabul-er-gjenforent-med-familien-1.15802587

Anonymkode: dd0d1...bea

• Liker 4

Det er sikkert barnevernet. De som har opplevd det kaller det «kidnapping». Og det kommer ikke i media.

Men at det er en traume, det er sikkert.

Min erfaring sier at det er noe du også må bestemme deg for å klare å leve med. Sammen med hjelp (selvhjelp). Man kan til syvende og sist kun gjøre noe med ting selv dessverre. Så løsningen ligger allerede hos deg selv.

Anonymkode: e3dfe...a6b

Nei. TS skriver at det var faren til barnet som kidnappet det.

• Liker 7
AnonymBruker
Gjenferdet skrev (3 minutter siden):

Nei. TS skriver at det var faren til barnet som kidnappet det.

En far kan ikke bare kidnappe barnet sitt. Han har tydeligvis blitt tildelt full foreldrerett. Det er ikke kidnapping. 

Anonymkode: 6b76b...4c7

• Liker 5
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, ikke hvis det er familetragedie. Derfor jeg lurer på om det er barnets far? Isåfall er det forståelig at ts er slik. Må føle enorm skyldfølelse.

Anonymkode: a3b7f...44e

Hæ? Hvis det er barnets far så er det vel ikke kidnapping. Kidnapping betyr at man krever penger for å levere barnet levende tilbake.  Hvis mor har foreldreretten og far får tak i barnet og tar det med til et annet land er det bortføring og ikke kidnapping.

Anonymkode: 622ee...20d

• Liker 3

Ikke hør på de negative kommentarene her. Det hjelper nok ikke på.

fortsett med terapi og samtaler, traumer sitter dypt og det tar tid. Det kan bli bedre om du bare står i det. Det er lys i og håp der. Du vil kunne kjenne glede igjen, men det tar tid 💚

Anonymkode: 47ecf...0ab

• Liker 2

Hæ? Hvis det er barnets far så er det vel ikke kidnapping. Kidnapping betyr at man krever penger for å levere barnet levende tilbake.  Hvis mor har foreldreretten og far får tak i barnet og tar det med til et annet land er det bortføring og ikke kidnapping.

Anonymkode: 622ee...20d

Det kalles for bortføring selv om far ikke tar barnet med seg ut av landet. 

• Liker 6

Annonse

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg klarer ikke se for meg at jeg noen gang kommer til å ha et minne JEG selv lever i og som JEG kommer til å se tilbake på å tenke "DER gledet jeg meg over livet, for et godt minne å ha." Jeg lever hver dag i full frykt 

Anonymkode: b540a...994

Du bygger jo nye minner hver eneste dag med barnet ditt. Prøv å bare innse at visse ting i livet har gått i glemmeboka. Kanskje minnene kommer tilbake en dag, kanskje ikke. Uansett så gjør hverdagene til deg og barnet lystbetont daglig og gled deg over de minnene. Barnet husker uansett ikke noe av kudnappingen og så lenge ingen nevner det før barnet er eldre vil det heller ikke påvirke barnet.

At bf kidnappet sitt eget barn er jo helt utenfor din kontroll. Hvem kunne trudd det skulle skje? Uansett så kom barnet tilrette igjen og vær glad for det

Skriv dagbok over tanker og følelser du har ang dette. Behøver ikke skrive mye hver dag, men noe. Dater så du kan se om det sakte men sikkert bedrer seg over tid eller ikke. Ikke forvent at dette endrer seg raskt, men er du flink og prøver iherdig å endre tankegang så vil du nok merke endring i løpet av noen mnd.

Har vært igjennom noen traumer selv og måtte virkelig endre tenkemåte for å bli bra igjen.

Lykke til 🌹

• Liker 2
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette skjønte jeg ingenting av? 

Anonymkode: a3823...7b8

Babyen til ts ble tatt av barnefar. Uten ts sin tillatelse. Og babyen kom heldigvis til rette i løpet av natten. 

• Liker 1
Annonse

Jeg ville forsøkt en annen behandler eller en annen form for terapi. Vær ærlig med psykologen om at det eventuelt ikke funker, og se sammen på om det kanskje er en annen form for terapi som funker bedre. Det finnes ganske mange forskjellige ting, for meg har kognitiv terapi og terapi med hester hjulpet.

Jeg har ikke opplevd at barnet mitt ble kidnappet, men opplevde at barnet mitt ble utsatt for vold og overgrep. Jeg slet med endel ting etter det, blant annet skyldfølelse. 

Anonymkode: 813f2...939

• Liker 4
Hannah80 skrev (2 timer siden):

Babyen til ts ble tatt av barnefar. Uten ts sin tillatelse. Og babyen kom heldigvis til rette i løpet av natten. 

Ja, og da skjønner jeg ikke hva problemet er lenger. 

Anonymkode: a3823...7b8

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...