Gå til innhold

Klikker på stesønn som fortsatt bor hjemme

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en stesønn på 23 år som fortsatt bor hjemme. Bor 100 % hos oss. Gjør ikke en drott av husarbeid. Setter oppvasken på benken, legger klær i skittentøys kurv, kommer og går dom han vil. Kjenner jeg er så drit lei. Kan vi forvente at han flytter snart? Studerer, men er jo aldri på skolen fordi alt er digitalt. Blir GAL!!!!

Anonymkode: 4ccbc...3cf

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Still krav til han? 

• Liker 35
Skrevet

Hadde du tenkt likt om han var din biologiske sønn?

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Si til far at han får rydde og vaske etter sønnen sin, for du er ikke noens hushjelp. 

Anonymkode: 453cb...243

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
Gjenferdet skrev (1 minutt siden):

Vanskelig å si.. sannsynligvis ikke. Blir bare helt oppgitt over tiltaksløsheten og rollen min som stemor. Føler det er vanskelig å snakke med mannen min om dette. Blir ofte konflikt. Føler jeg har «holdt ut»lenge. Møttes når han var 5 år. Egentlig lyst til å flytte selv, men synes det er leit å tenke på at alle disse årene da var «bortkastet». Har dessuten to barn sammen som vil lide pga dette. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vanskelig å si.. sannsynligvis ikke. Blir bare helt oppgitt over tiltaksløsheten og rollen min som stemor. Føler det er vanskelig å snakke med mannen min om dette. Blir ofte konflikt. Føler jeg har «holdt ut»lenge. Møttes når han var 5 år. Egentlig lyst til å flytte selv, men synes det er leit å tenke på at alle disse årene da var «bortkastet». Har dessuten to barn sammen som vil lide pga dette. 

Men da har du jo selv vært med å oppdra gutten.

Anonymkode: 66c7e...da1

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men da har du jo selv vært med å oppdra gutten.

Anonymkode: 66c7e...da1

Du forstår åpenbart ikke hvordan det er å være stemor. Gutten har bodd 50-50 til han var 17 år. Da flyttet han fast til oss. Min rolle som stemor er ikke å oppdra. Det er foreldrenes jobb.  

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet

Du har min største medfølelse! Det er på ingen måte greit og jeg vet akkurat hvordan det føles å ikke kunne sette nødvendige grenser for en som bor under samme tak som deg og som utnytter «systemet». En voksen på 23 år bør ikke bo hjemme, det er ikke sunt for noen av partene om det er stesønn eller egen sønn… Disse forventningene om å få bo hjemme når man er voksen begynner å minne om disse italienske mammaguttene som er avhengig av mammas omsorg og mat lenge etter de er gift og har egne barn 😅

Anonymkode: 76b57...a14

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du har min største medfølelse! Det er på ingen måte greit og jeg vet akkurat hvordan det føles å ikke kunne sette nødvendige grenser for en som bor under samme tak som deg og som utnytter «systemet». En voksen på 23 år bør ikke bo hjemme, det er ikke sunt for noen av partene om det er stesønn eller egen sønn… Disse forventningene om å få bo hjemme når man er voksen begynner å minne om disse italienske mammaguttene som er avhengig av mammas omsorg og mat lenge etter de er gift og har egne barn 😅

Anonymkode: 76b57...a14

Takk❤️ Var akkurat det jeg trengte å høre. Kjenner tålmodigheten snart tar slutt. Det er så vanskelig å stille krav når det ikke er din egen. Så fort at man føler at andre tenker at det er urimelig og at man ikke ville gjort det mot sin egen. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klikket på egne barn som bodde hjemme, uten å gjøre noe 🤣 Det er ikke slik vi oppdrag dem, og de var ikke mer sliten av skole enn jeg var av jobb. Satt virkelig foten ned å krevde at de enten bidro, eller flyttet. 

I utgangspunktet hadde de tidligere vært gode, men plutselig var de "voksne" og "glemte det". 🥵 

Ene flyttet til kjæresten, og hun er en nydelig jente som står på krava. Han gjør virkelig sin del der.

Andre bor her frem til august, men har tatt seg skikkelig sammen. Vasker eget tøy, rydder etter seg og lager til og med middag av og til. 

Anonymkode: 14321...b6e

• Liker 14
Skrevet (endret)

Kan du ikke kommunisere med far slik at han kan sette noen grenser, siden du tydeligvis ikke har bidratt til oppdragelse? Du sier det er vanskelig å kommunisere med far om dette. Kanskje det er det problemet ligger?

Synes ikke det bør være et problem at han bor hjemme så lenge han studerer. Det er fryktelig dyrt å bo på hybel. 

Endret av Lacuna
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke greit. Barn skal ikke bo hjemme til de er over 20. Hadde bedt ham finne seg en egen plass å bo. 

Anonymkode: 93e36...13c

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klikket på egne barn som bodde hjemme, uten å gjøre noe 🤣 Det er ikke slik vi oppdrag dem, og de var ikke mer sliten av skole enn jeg var av jobb. Satt virkelig foten ned å krevde at de enten bidro, eller flyttet. 

I utgangspunktet hadde de tidligere vært gode, men plutselig var de "voksne" og "glemte det". 🥵 

Ene flyttet til kjæresten, og hun er en nydelig jente som står på krava. Han gjør virkelig sin del der.

Andre bor her frem til august, men har tatt seg skikkelig sammen. Vasker eget tøy, rydder etter seg og lager til og med middag av og til. 

Anonymkode: 14321...b6e

Godt å høre at vi er flere. Jeg flyttet selv hjemmefra da jeg var 19 år så det er så det er uvant for meg å ha en stesønn på 23 år som bor hjemme. Min mor og far hadde ikke tillatt at jeg bodde på «hotell». Men deg er så vanskelig å sette krav. Mannen blir oppgitt og det blir dårlig stemning når jeg tar det opp. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Gjenferdet skrev (32 minutter siden):

Broren min bor fortsatt hjemme, samme alder, samme måte å være på. Både vår mor OG vår far er rimelig frustrert, så jo er vell godt mulig å tenke sånn om biologisk barn også.

Anonymkode: d462d...1e8

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Har en stesønn på 23 år som fortsatt bor hjemme. Bor 100 % hos oss. Gjør ikke en drott av husarbeid. Setter oppvasken på benken, legger klær i skittentøys kurv, kommer og går dom han vil. Kjenner jeg er så drit lei. Kan vi forvente at han flytter snart? Studerer, men er jo aldri på skolen fordi alt er digitalt. Blir GAL!!!!

Si at siden han er 23 år må han ta ansvar hjemme. 

Sett dere ned med han og lag en avtale. 

Jeg måtte betale for meg selv da jeg flyttet hjem som 23-åring og måtte betale alle utgifter selv. Fikk ikke et rødt øre. Måtte også hjelpe til å rydde, vaske klær og lage mat. Sikkert fordi jeg var jente. Man forventer mer av jenter, enn gutter. Hadde stesønnen din vært jente, ville dere sagt ifra for lenge siden. 

Anonymkode: b7a2d...c36

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.1.2022 den 0.05):

Broren min bor fortsatt hjemme, samme alder, samme måte å være på. Både vår mor OG vår far er rimelig frustrert, så jo er vell godt mulig å tenke sånn om biologisk barn også.

Anonymkode: d462d...1e8

Jeg tenker at dette ville jeg aldri tillatt våre felles barn når de kommer i den alderen. De er 6 og 9 år nå. Men jeg kan jo ikke si det sikkert når jeg ikke har opplevd det. Det eneste jeg vet er at 9 åringen gjør mer hjemme enn han på 23 år. Hun tømmer oppvaskmaskin, holder rommet ryddig, tømmer søppel, ordner seg mat osv. 

- TS

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, det er ikke greit. Barn skal ikke bo hjemme til de er over 20. Hadde bedt ham finne seg en egen plass å bo. 

Anonymkode: 93e36...13c

Spørs litt på livssituasjon. 

Anonymkode: b7a2d...c36

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvem setter på klærne som han legger i skittentøyskurven da? Du? Hvorfor gjør du det isåfall? 

Hva sier mannen din om det?  

Anonymkode: e9afd...f7b

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet hva som må til. Du må finne opp en tidsmaskin og reise tilbake i tid sånn at du kan oppdra sønnen din. Nå er det for sent, du er ca. 15–20 år for sent ute. Du burde begynt med barneoppdragelse litt tidligere enn ved 23-årsalderen.

Anonymkode: baff6...92a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet hva som må til. Du må finne opp en tidsmaskin og reise tilbake i tid sånn at du kan oppdra sønnen din. Nå er det for sent, du er ca. 15–20 år for sent ute. Du burde begynt med barneoppdragelse litt tidligere enn ved 23-årsalderen.

Anonymkode: baff6...92a

Jeg vet også hva må til. Du må reise tilbake i tid sånn at du kan være litt mer oppmerksom på skolen og lære deg leseforståelse. Du er litt sent ute med den, siden du leser at ts har fått lov til å sette grenser og oppdra gutten...  

Anonymkode: a836f...b2d

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...