AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #1 Skrevet 9. januar 2022 Jeg har kjent naboen min i over 10 år. Har hatt mange gode samtaler og besøk. Han har ingen barn eller familie. Null arvinger. Han har sagt at jeg er den eneste i livet hans som bryr seg om han. Han nevnte for noen år siden at han kanskje kunne tenke seg at jeg arvet hans formue. (Bare eneboligen er verdt over 5 millioner).. Han har begynt å bli sykere. Det har han også sagt til meg. Men jeg lurer på om det er innafor å spørre om arven igjen? Jeg har hatt null intensjoner for å få kloa i arven hans. Men nå nærmer det seg slutten på livet hans. Samtidig er jeg redd for at det oppfattes som frekt. Hvordan bør jeg gå fram? Anonymkode: 15121...eff
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #2 Skrevet 9. januar 2022 Bare la det ligge!! Makan til frekkhet Anonymkode: f4e45...3ac 33
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #3 Skrevet 9. januar 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Bare la det ligge!! Makan til frekkhet Anonymkode: f4e45...3ac Jeg har aldri nevnt noe om arv. Det var det han som gjorde. Jeg hadde aldri spurt hvis det ikke var tema. Hadde ikke blitt såra hvis han ikke ville gi meg noe. Jeg vil egentlig bare høre hva han tenker. Anonymkode: 15121...eff 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #4 Skrevet 9. januar 2022 Ikke spør om arv! Men vær der for han nå som han blir sykere, det er helt sikkert skummelt for han, og det føles nok bedre og trygt å ha noen rundt seg. Anonymkode: 8f5ac...c4e 14
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #5 Skrevet 9. januar 2022 Just now, AnonymBruker said: Ikke spør om arv! Men vær der for han nå som han blir sykere, det er helt sikkert skummelt for han, og det føles nok bedre og trygt å ha noen rundt seg. Anonymkode: 8f5ac...c4e Det har vært planen Jeg har fulgt han til legetimer osv. Skal ikke slutte med det! Anonymkode: 15121...eff 2
Ugresset Skrevet 9. januar 2022 #6 Skrevet 9. januar 2022 Nei, hvorfor skulle du det hvis du ikke har hatt noen intensjon om å få noe av den.. Han tar det opp når/hvis han vil. 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #7 Skrevet 9. januar 2022 Just now, Ugresset said: Nei, hvorfor skulle du det hvis du ikke har hatt noen intensjon om å få noe av den.. Han tar det opp når/hvis han vil. Vel, jeg hadde ikke sagt nei til å arve formue. Hvem hadde takket nei til det? Men det har aldri vært min intensjon eller plan. Er det rart jeg lurer? Anonymkode: 15121...eff
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #8 Skrevet 9. januar 2022 21 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har hatt null intensjoner for å få kloa i arven hans. Anonymkode: 15121...eff Jo det har du. Det er det du driver med her nå. Anonymkode: 677e2...622 16
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #9 Skrevet 9. januar 2022 Har han ikke skrevet testamente arver du null og nix,da blir det staten som får verdiene hans. https://www.arveoppgjor.no/sporsmal-svar/hvem-arver-hvis-det-ikke-er-skrevet-testament/ Anonymkode: fc163...68d 1
Perleugla Skrevet 9. januar 2022 #10 Skrevet 9. januar 2022 Det spør du ikke om. Får du arv, så får fu arv. Du kan ikke ta det opp. 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #11 Skrevet 9. januar 2022 Selvfølgelig spør du ikke om noe sånt? Du prøver å få kloa i de pengene jo. Ellers hadde du aldri vurdert å spørre engang. Drit i pengene? Enten får du de eller så får du de ikke. Du har ingen verdens ting med hans testament eller valget hans på slutten av livet å gjøre. Æsj grøsser Anonymkode: d3a9f...d12 11
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #12 Skrevet 9. januar 2022 Jeg tenker at den raskeste veien til å IKKE få arv er å spørre ham 🤣 Anonymkode: c1359...fa1 14
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #13 Skrevet 9. januar 2022 Du kan spørre litt genrelt rundt forvaltning av verdier rundt hans død? Muligens han trenger hjelpe til gi bort, skrive testament eventuelt fordele til organisasjonenr Anonymkode: 57872...33e
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #15 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan spørre litt genrelt rundt forvaltning av verdier rundt hans død? Muligens han trenger hjelpe til gi bort, skrive testament eventuelt fordele til organisasjonenr Anonymkode: 57872...33e Det har vel ikke hun en dritt med å gjøre? Han spør vel om han trenger hjelp Anonymkode: d3a9f...d12 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #16 Skrevet 9. januar 2022 Du kan jo ta en prat med ham om det er noe han trenger hjelp til rundt livet siste fase. Når svigerfar gikk bort for noen år siden var det en lettelse for oss hvor mye han hadde klarlagt i forhold til begravelse og fordeling sv verdier. Og om det er tenkt du skal hjelpe til der så er det jo greit å ta den praten mens man er i livet. Men ikke spør rett ut om arven. Skal du gjøre noe så kan du kommentere at staten tar jo alt om en ikke har arvinger og det er jo synd. Men ikke nevne deg der. Anonymkode: 9fb00...b65
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #17 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan jo ta en prat med ham om det er noe han trenger hjelp til rundt livet siste fase. Når svigerfar gikk bort for noen år siden var det en lettelse for oss hvor mye han hadde klarlagt i forhold til begravelse og fordeling sv verdier. Og om det er tenkt du skal hjelpe til der så er det jo greit å ta den praten mens man er i livet. Men ikke spør rett ut om arven. Skal du gjøre noe så kan du kommentere at staten tar jo alt om en ikke har arvinger og det er jo synd. Men ikke nevne deg der. Anonymkode: 9fb00...b65 Litt stor forskjell på svigerfar og en nabo! Anonymkode: d3a9f...d12 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #18 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Litt stor forskjell på svigerfar og en nabo! Anonymkode: d3a9f...d12 Trenger det vel ikke å være. Familiebånd er ikke en garanti for at man er nær noen Anonymkode: 1fbf3...b1c
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #19 Skrevet 10. januar 2022 Faren min gnåla masse om sine ting og arv osv, jeg hørte i mange år på med et halvt øre. Så ble han stadig sykere og jeg så nytten av at noen ble lovet hytta hans og tok mer over ansvaret der. Vel, det gikk ikke bra, for å si det slik. Folk er gærne! De kan pushe på i årevis med sine utfordringer, men hvis man selv til slutt får en mening og uttaler seg blir det fort feil. Hold fred er min erfaring Anonymkode: b464a...297
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #20 Skrevet 10. januar 2022 Ikke finn på å nevne det. Mannen er syk, ensom og kanskje redd for å dø. Hvordan tror du det føles om den eneste han har begynte å mase om å få pengene hans etterpå? Anonymkode: 18b42...7b5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå