AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #1 Skrevet 9. januar 2022 Mine gutter har vært i syden 1 gang. Har ikke råd til det nå. Men vi har familie i Paris som vi har besøkt mange ganger. Er det synd på barn som ikke får reise til syden? Min eldste på 13 år er misunnelig på en kompis sine ferier. Men de tjener godt å bruke over 100 000 kr på en sommerferie. Jeg var nesten aldri på ferie når jeg vokste opp. Tok ikke skade av det 🤣 Anonymkode: e0958...9ac 4
Crazydoglady Skrevet 9. januar 2022 #2 Skrevet 9. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mine gutter har vært i syden 1 gang. Har ikke råd til det nå. Men vi har familie i Paris som vi har besøkt mange ganger. Er det synd på barn som ikke får reise til syden? Min eldste på 13 år er misunnelig på en kompis sine ferier. Men de tjener godt å bruke over 100 000 kr på en sommerferie. Jeg var nesten aldri på ferie når jeg vokste opp. Tok ikke skade av det 🤣 Anonymkode: e0958...9ac Nei, det er det ikke. Dessuten er vell ikke paris og Frankrike så langt unna å være sammenlignbart med syden? Fint vær, god temp, man er utenlands, Disneyland, masse fine strender om man tar noen litt lengre utflukter osv. Når det er sagt så kan det vell være billigere å reise til syden for tiden enn bilferie eller norgesferie. Litt avhengig av hvor man drar og når man drar Endret 9. januar 2022 av Crazydoglady 11
Mt3 Skrevet 9. januar 2022 #3 Skrevet 9. januar 2022 Synd på? Nei, absolutt ikke. Vi som familie har kun vært en tur til Tyrkia i løpet av barnas oppvekst, og de var lei av bading etter 3.dagen, så andre ferier der en kan utforske og oppleve div passer oss bedre. Hva er det som virker bedre med deres ferier enn de dere tar? Ta en prat om hva dere ønsker å oppleve/se og ta det derfra. 2
Hero1 Skrevet 9. januar 2022 #4 Skrevet 9. januar 2022 Hva!?!? Trodde de unge skulle redde miljøet jeg?! Dra til Syden, eller fly i det hele tatt er vel uaktuelt?............. 12
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #5 Skrevet 9. januar 2022 Nei, overhodet ikke synd på noen på det grunnlaget. Selv pleier vi å feriere i Norge med all familie vi sjeldent ser ellers og syns i grunn det virker som om barna syns det er mye morsommere. Leke ute med kusiner og fettere fra morgen til kveld. Anonymkode: 5de90...a93 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #6 Skrevet 9. januar 2022 Våre barn kommer til å vokse opp uten sydenferie selv om det skulle vise seg å være avgjørende for barns utvikling. Jeg orker ikke charterferie og ser ikke poenget med å bruke penger på å reise til såkalte sydenland. Paris derimot 🤩🤩🤩 Anonymkode: d9c06...2f1 4
powerpuffen Skrevet 9. januar 2022 #7 Skrevet 9. januar 2022 Jeg mener nei. Jeg har vokst opp i en familie hvor jeg aldri har lidd noe nød, men familien har aldri vært noe særlig ferierende av seg. Selvsagt var det litt rart å høre om hvor kult det var på badeland i syden, men det var egentlig ikke noe big deal for meg. Foreldrene mine valgte heller å spare det de kunne til meg for at jeg skulle få bunad til konfirmasjonen og en ok sum på sparekonto da jeg flyttet hjemmefra. Er så takknemlig for det i dag, at foreldrene mine pushet på hvor viktig det var å spare. Ok, så skal man leve litt også da - men syden er jo "bare" strand og basseng. Tenk så mye kult man får oppleve i Paris, da! 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #8 Skrevet 9. januar 2022 Jeg reiste ikke lenger enn til Danmark før jeg var 30, og jeg hadde en helt topp oppvekst. Mitt barn har vært i syden én gang, og har det fint han også. Vil gjerne tilbake da, og vi skulle egentlig i 2020. Det har blitt utsatt "til neste år" to ganger, og regner nesten med det blir en tredje. Men vi overlever det også, uten at det er noe synd på noen av oss. Anonymkode: afad3...f11
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #9 Skrevet 9. januar 2022 Jeg har kun vært i syden en gang, jeg tror jeg var 7-8 år. På barneskolen var jeg ofte misunnelig på de som fortalte om sydenferier etter sommerferien, men tenker ikke på det nå lenger. Vi reiste til Danmark ca annenhvert år, og der er det mye gøy å finne på utenom bare bading og billig shopping. Nå er jeg egentlig ikke så forferdelig interessert i "sydenland", for jeg tenker bare på hvor masse sketchy som kan skje i utlandet og tenker hvor tungvint det må være uten foreldre som kan ta seg av all snakkingen. Så siden det ikke er noe jeg var vandt med fra oppveksten, er det nok mindre sjanse for at jeg blir med på forurensende flyturer og kaster bort masse penger i utlandet. Tror jeg da, med mindre jeg brått finner en godt betalt jobb som gjør at jeg føler jeg kan ta meg råd til sånt Anonymkode: f8ecc...ea8
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #10 Skrevet 9. januar 2022 Mer synd på dem som aldri har vært i Paris Anonymkode: 283af...97e 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #11 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har kun vært i syden en gang, jeg tror jeg var 7-8 år. På barneskolen var jeg ofte misunnelig på de som fortalte om sydenferier etter sommerferien, men tenker ikke på det nå lenger. Vi reiste til Danmark ca annenhvert år, og der er det mye gøy å finne på utenom bare bading og billig shopping. Nå er jeg egentlig ikke så forferdelig interessert i "sydenland", for jeg tenker bare på hvor masse sketchy som kan skje i utlandet og tenker hvor tungvint det må være uten foreldre som kan ta seg av all snakkingen. Så siden det ikke er noe jeg var vandt med fra oppveksten, er det nok mindre sjanse for at jeg blir med på forurensende flyturer og kaster bort masse penger i utlandet. Tror jeg da, med mindre jeg brått finner en godt betalt jobb som gjør at jeg føler jeg kan ta meg råd til sånt Anonymkode: f8ecc...ea8 Danmark er helt genialt! Anonymkode: 65fc1...b78 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #12 Skrevet 9. januar 2022 Jeg tenker barn trenger opplevelser, på hytta, i telt, på fjellet, i hengekøye, ved bålet, i Danmark, Sverige, Europa eller Syden. Mine barn kommer i veldig liten grad til å oppleve syden, det får kanskje bli en gang eller to når de er de sureste tenåringene. Ikke pga økonomi men interesse. MEN det vil aldri bli en 100 000 kr ferie - det er hinsides. Men jeg håper jeg klarer å gi dem Paris, og London og mange teltturer. Mine er misunnelige på de enkle hyttene, uten innlagt vann og strøm og ønsker seg det. Tror barn alltid vil finne noe å misunne andre og så er det vår jobb å ikke ta oss nær av det. Anonymkode: 8f1f7...b59 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #13 Skrevet 9. januar 2022 Ja, jeg fikk aldri dra dit selv som barn og savnet det pga venner som reiste. Det betyr ikkr at man må dra dit hvert år Anonymkode: f1cd2...dc6
sys64738 Skrevet 9. januar 2022 #14 Skrevet 9. januar 2022 Hero1 skrev (9 minutter siden): Hva!?!? Trodde de unge skulle redde miljøet jeg?! Dra til Syden, eller fly i det hele tatt er vel uaktuelt?............. Joda, de unge vil redde miljøet, men ikke ved å ikke reise med fly på ferie! Hykleri kaller man slikt!!!!
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #15 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Mine gutter har vært i syden 1 gang. Har ikke råd til det nå. Men vi har familie i Paris som vi har besøkt mange ganger. Er det synd på barn som ikke får reise til syden? Min eldste på 13 år er misunnelig på en kompis sine ferier. Men de tjener godt å bruke over 100 000 kr på en sommerferie. Jeg var nesten aldri på ferie når jeg vokste opp. Tok ikke skade av det 🤣 Anonymkode: e0958...9ac Nei det er virkelig ikke synd for det. Var aldri på noen ferier i det hele tatt. Hadde ikke råd eller foreldre som brydde seg nok til sånt. Men reiser med barna mine på turer om sommeren. Norge, Sverige, Danmark, Tyskland osv. Vi har vært i syden når de var små. Men de elsker Danmark. Mye å gjøre og fine strender og gøye parker uten at det er for varmt for de og mannen! Kommer vel til å reise ned igjen etterhvert, men det er ikke et stort behov eller noe folk må gjøre! Noen tar teltet med i skogen eller fjellet, en tur i Dyreparken eller koser seg hjemme. Mange måter å skape fine minner på uten å bli blakk! Og mange har ikke vært utav Norge engang så Paris flere ganger er vel luksus? Anonymkode: 942a5...e98 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #16 Skrevet 9. januar 2022 Syden er jo alt sør for Lindesnes så hvis de har vært i Paris flere ganger så har de også vært i syden flere ganger. Anonymkode: 94f56...dee 2
Hero1 Skrevet 9. januar 2022 #18 Skrevet 9. januar 2022 sys64738 skrev (Akkurat nå): Joda, de unge vil redde miljøet, men ikke ved å ikke reise med fly på ferie! Hykleri kaller man slikt!!!! Du skjønner at kommentaren min var ment som overdrevent?
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #19 Skrevet 9. januar 2022 Nei, vi reiste ikke til syden før jeg var 14 tror jeg, mine beste sommerminner er å besøke mormor og bestefar som bodde nær svenskegrensen, kyllingvinger og gottebitten er blandet minnene, om mormor sin hammok, alltid sol Anonymkode: 35761...c03 4
Gjest Skogen4 Skrevet 9. januar 2022 #20 Skrevet 9. januar 2022 Nei, barn lider ingen nød om de ikke kommer til Syden😊 jeg selv er oppvokst med at ferie var sommer på hytta med mamma, mormor og morfar, gårdsliv med ferievenner, bading i sjøen nedenfor hytta og masse kortspill og yatzi ❤️ dro til Syden en gang med mamma det året jeg begynte på skolen og jeg har fine minner fra det, men jeg hadde også klart meg uten 😊 mamma var ung alenemor for meg så hun kunne ikke gi meg de dyreste feriene, men turene med mormor og morfar er de kjæreste barndomsminnene jeg har❤️ båtturer med morfar, fiske osv 😊 Nå er jeg selv voksen med to barn, 1 og 5år, og feriene våre består av bilferie i Norge, Kristiansand og dyreparken står sterkt i minne hos 5åringen og vi snakker ofte om den fine ferien vi hadde i 2020❤️ I år går muligens turen til det o store utland, altså Danmark, vi får se 😂 ellers blir det vel hytta da😊 viktigheten for oss er å skape gode minner for barna der de lærer samhold og nestekjærlighet. Vi har råd til å reise på årlige sydenturer og jeg kunne godt tenkt meg en tur, men tenker at å fly langt med så små barn og alt rundt er mer slitsomt enn ferie 😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå