AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #1 Skrevet 9. januar 2022 Jeg er spent på deres mening her. Jeg er mann og har jobbet i forsvaret i mange år, jobbet tett med mange dyktige kvinnelige soldater. Jeg har sett flere egenskaper hos kvinner som menn ikke er like gode på. Mitt inntrykk etter 20talls tøffe militærøvelser ser jeg at kvinner klarer seg med mye mindre søvn og er mer omsorgsfulle når ting har vært sikkelig dritt. De er også opptatt av detaljer som er svært viktig skal man overleve lenge i felt. Det har vært mye mediaskriverier om krig og Ukraina i det siste. Ser ut til at det kan bli en væpnet konflikt. Det har fått meg til å tenke. Jeg har ett medfødt beskyttelse- instinkt for kvinner, dette har jeg også diskutert med andre mannlige kolleager. Jeg tror å se voldtatte og ihjelskutte kvinnelige soldater hadde knust moralen til mange menn. Dette er faktisk noe jeg ser på som negativt med kvinner i forsvaret. Anonymkode: b8470...714
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #2 Skrevet 10. januar 2022 13 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er mann og har jobbet i forsvaret i mange år, jobbet tett med mange dyktige kvinnelige soldater. Jeg har sett flere egenskaper hos kvinner som menn ikke er like gode på. Ja vel. Når jeg var i rekrutten så ble de få guttene som var på jentetroppen brukt som pakkesler for ALT fellesutstyret pluss noen av sekkene til jenter som ikke klarte å bære dem selv på feltuka. Og i løpet av feltuka hadde ca 50% av jentene vært innom saniteten (mens min tropp ikke hadde hatt en eneste innom saniteten). Og når en elv skulle krysses hadde visst plutselig alle jentene fått mensen samtidig og kunne ikke krysse elva... Og en av jentene fikk en MP5 da hun ikke klarte å ta ladegrep på AG3'en Si meg hvorfor har jentene lavere fysiske krav hvis de er så kapable som du sier? 13 hours ago, AnonymBruker said: De er også opptatt av detaljer som er svært viktig skal man overleve lenge i felt. Merkelig at ingen av kvinnene på serien "alone" klarer seg noe særlig lenge ute i naturen da. Anonymkode: 352d1...0b2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #3 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Merkelig at ingen av kvinnene på serien "alone" klarer seg noe særlig lenge ute i naturen da. Da burde du heller ta en titt på Naked and affraid, der er ofte jentene bedre enn guttene. Spesielt i XL versjonen. Anonymkode: 0bf74...97b
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #4 Skrevet 10. januar 2022 Er det virkelig noen som tror at en terrorist kommer til å bytte ut deres AK-47 eller what ever, til for eksempel en kniv bare fordi han oppdager en kvinnelig soldat blant fiendene deres? Kommer terrorister til å ta det mye mer med ro, bare fordi han ser en kvinne? Skal alle terrorister bry seg om at slå særlig hardt mot fiendtlige kvinner, for å gjøre dette mest mulig rettferdig? I 1998 påstod Serena Williams og søsteren Venus Williams at INGEN mannlige spillere ville klart å slå dem, men så kom Karsten Braasch. Han fullstendig utslettet dem begge to. ENKELT! Etter omgangen uttalte Karsten Braasch at Williams-søstrene aldri ville vært i stand til å slå noen blant de topp 500 beste mannlige tennis-spillerne. Ett par kvinner kan være verdens aller BESTE tennis-spillere, men likevel være dårlige enn de topp 500 mennene. Men etter en sånn fullstendig ydmykelsen, så kommer Williams-søstrene mest sannsynlig aldri til å konkurrere mot noen som helst menn igjen - uansett hvordan disse mennene er rangert. Hva med når den amerikanske nasjonale fotballaget for kvinner ble fullstendig overkjørt av FC Dallas sitt fotball-lag. En gjeng med 15 år gamle gutter, er altså ufattelig mye bedre enn det nasjonale laget for kvinner! https://www.cbssports.com/soccer/news/a-dallas-fc-under-15-boys-squad-beat-the-u-s-womens-national-team-in-a-scrimmage/ https://www.westernjournal.com/rapinoe-whose-uswnt-trounced-u15-boys-team-not-better-just-boy/ Dette er ikke snakk om "kvinne-hat" eller noe annet piss. Dette er selvfølgelig 100 prosent vitenskap. Det er enkelte ting som menn er fysisk bedre utrustet til å gjennomføre. Å forandre på disse kravene, bare fordi kvinner ikke er så fysisk dyktige, burde aldri være veien å gå. Dersom kvinner faktisk ønsker fullstendig likestilling, så burde kvinnene heve deres egen standard kraftig. I steden for at samfunnet for øvrig burde senke standard for kvinnene. Anonymkode: 4b2cc...c72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå