Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har vi utsatt barnedåp en gang, og skal egentlig ha den i februar, men jeg synes nesten det blir for dumt med så mye smitte. I tillegg er jeg i mot barnedåp, navnefest og lignende. Noen andre som har droppet hele markeringen? Ungen vår merker jo ikke om vi feirer eller ikke. Penger spart også.

Anonymkode: 9de28...5ec

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi har ikke hatt dåp eller noen annen markering. Det er helt opp til dere😊

Anonymkode: 8276c...302

• Liker 2
Skrevet

Søsteren min har ikke hatt hverken dåp eller navnefest til sine barn. Null problem det. Dere velger selv hva dere ønsker for deres barn 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde ingenting for våre barn. Ingen reaksjoner fra andre.

Anonymkode: e3f12...dd9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke hatt noe for eldste, så da trenger vi ikke å styre for nr to heller 👌

Anonymkode: 82b5c...f3c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du ha dåp om du er i mot det?

Dåp er en sermoni for å melde barnet inn i kirken og love å oppdra barnet kristent. Om dette ikke er noe for dere så dropper dere det bare.

Jeg er ikke døpt og kommer ikke til å døpe egne barn :)

Anonymkode: dc363...468

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde dåp o feb i fjor. Kun oss + 3 faddere. Så gikk vi ut å spise etterpå. Null stress. Slapp alt det tullet med stort selskap og mye familie en ellers aldri ser. 

Anonymkode: c024a...51a

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor døpe i det hele tatt? La barnet ta valget selv når han skal konfirmeres! 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal dere døpe? Er dere personlig kristne? Hvis ikke, dropp det. La barnet selv velge å døpe seg om h*n ønsker det når h*n blir eldre. 

Anonymkode: b39de...43f

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjører dåp med bare nærmeste familie. Har utsatt lenge, men tenker det er koselig for barnet mitt å se bilder fra den dagen senere. At vi gadd liksom. Jeg har satt pris på at mine foreldre gjorde det for meg i senere tid. Koselig med bilder og at man ble markert selv om man var en liten baby. 

Anonymkode: c40a8...041

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For meg er dåpen viktigere enn festen. Men vi hadde ikke så mye feiring av de to første bursdagene heller.

Anonymkode: 54159...35a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...