AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #1 Skrevet 9. januar 2022 Hei, Har to år på VGS Helse og startet på det tredjeåret for å få studiekompetanse, men synes det ble alt for vanskelig så sluttet. Har veldig lyst på studiekompetanse, men vet ikke helt hvor jeg skal starte. Jobber i butikk og er avhengig av inntekt mens jeg forsøker å få tatt studiekompetanse. Kan jeg ta opp fag privat over flere år for å få studiekompetanse? Er virkelig blank her. takker for alle svar. Anonymkode: 9030b...2cd
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #2 Skrevet 9. januar 2022 Du kan ta påbygg gjennom voksenopplæring. Hør med fylkeskommunen 😀 Hvis du kvalifiserer for 23/5 regelen trenger du færre fag. Anonymkode: 89a9c...77c
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #3 Skrevet 9. januar 2022 Voksenopplæring ja. Da trenger du kun matematikk 1p og 2p, norsk, engelsk, samfunnsfag, naturfag og historie. Med mindre du har noe fra før av. De er godt vant med voksne elever som ikke har vært på skolebenken på mange år, og i min kommune kan man gå både dagtid og kveldstid. Veldig kjekt opplegg, og tiden går utrolig fort! Føltes ut som en hel livstid til jeg var ferdig da jeg begynte for to år siden, men det gikk så innmari fort, og var så moro, at nå tar jeg realfag i tillegg. Anonymkode: 62ac7...2f7
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #4 Skrevet 10. januar 2022 Du kan ta enkeltfag som privatist, hvor det eneste du trenger å gjøre er å melde deg opp til eksamen. Da kan du velge selv hvor mange fag du vil ta på en gang, eller om du vil fordele det over årevis. Anonymkode: 9fed0...7bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå